Gå til innhold

NEW

Bruker
  • Innholdsteller

    98
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om NEW

  • Bursdag 10/19/1974

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Et par

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    NORWAY

NEW's Achievements

  1. Jeg mener du kan få det meste godkjent, en bil som er reg frem til 31/12 1970 skal godkjennes etter det regelverket som gjaldt den gang. Derfor er det f.eks at det har gått rimelig greit å registrere en del pro street biler fra sverige osv... Jeg hadde ikke sett svart på å få den regget med større motor i det hele tatt.
  2. Skal ikke si det for sikkert, men mener å ha lest 225 kg med t56, og alle aggregater på. NEW
  3. Jeg har en spec clutch nå på 454n, den har tålt mye juling, og er forsåvidt grei nok, men skal kjøpe meg ny etterhvert og da blir det textralia, et par andre jeg har hjelpt med motor pakker nå, de monterer textralia fra starten av. Textralia - Home of the Aussie clutch her er linken, glemte den i første omgang. NEW
  4. Til de som er bekymret for clutch problemer på T56. Kjør på med Textralia clutch pakke, finnes i diverse varianter, men det er meget kjørbart, og utrolig holdbart, selv med mye moment, og hp. Har i hvertfall godt inntrykk av dette, fra de jeg kjenner som kjører med dette NEW
  5. Vi satte jo ny motor i 02 Camaro'en min, hovedtrekk med følgende spec, C5R 454, AFR 225 topper, mye trick trick stuff, 1 7/8 headers, preppet t56 fra rsgear, den bremset vi 597 hk på hjula med, vanlig 98 oktan, og kun 15 mil på motoren, Skal bytte innsug nå, og kanskje kam litt der fremme så får vi se hva vi kommer igjen på da, hadde vært morro å fått 630 på hjula med en n/a motor. Så jeg vet at LSx liker grov kam;-), men jeg vet og at det kan fort bli for mye om en skal prøve å kjøre fort rundt en bane, med litt svinger på.. NEW
  6. Era Jeg kan få ut mer hp på hjula med en råere kam, men jeg ønsket en nokså kjørbar motor, som er sterk i midt registeret. Jeg skal ha den i en 70 Nova, der jeg har bygd om til 4 link, tannstang, coilovers osv osv, tror også den kommer på ca 1300 kg, så det skal bli morsomt å prøvekjøre, prøvestartet forrige helg.. men fortsatt en del dill igjen.. Det er også 2 motor pakker til på veg fra usa, til et par andre karer her i norge, da snakker vi LS7 block, med callies racemaster veiv, oliver råder, venolia stempel, og verste tfr toppene, ca. 550-570 på hjula. NEW
  7. Uansett, på min camaro som jeg kjøpte ny, så kjøpte jeg en phase II pakke, denne var med en annen kam, underdrive pulley, portede topper, portet tb, headers, og ny tune, den bremset da 406 hk på hjula, og slik jeg har forstått det så er det også en forskjell på LS6 blokka kontra en LS1, men det skal jeg ikke påstå knallhardt. Så mitt poeng er at litt mer enn en kam, som egentlig ikke koster så mye penger så kan en få billig power.. vi har nettop bygd en ny motor nå, fortsatt LS6, portede LS6 topper, portet fast 90 innsug, med ported 90 mm NW tb, stainless works headers, underdrive pulley, osv, vi satser på ca. 460 hk på hjula. NEW
  8. men, jeg mener ikke at min bil/motor hadde 405 hk orginalt, men den har en LS6 shortblock, orginalt. For å klarifisere litt.;.) NEW
  9. Hei, akkurat der tar du litt feil. I B4C bilene ble det ofte levert med LS6, ikke alltid, men oftest. I min var det slik, det samme var det på alle de 69 B4C bilene de laget 02 ZL1 av, min bil kom fra samme produksjons runnet, og ble ytterligere modifisert av GMMG som laget 02 ZL1.. NEW
  10. Jeg har en LS6 stående, fra en 02 camaro, den har litt varm kam, underdrive pulley, headers, portede topper og tb, den bremset 406 hk på hjula. Meget kjørbar. NEW
  11. Sølv pilen er god;-) Liker begge like godt, men så er jeg inhabil.. NEW
  12. Denne bilen er ikke solgt. Den har fortsatt 406, nyoverhalt, og forberedt for lystgass. Det var jeg som kjøpte denne bilen av Stefan Nilsson i Eskilstuna, på Power meet, 1 års tid etter jeg kjøpte den, solgte jeg den til Stig Roar. Bilen er veldig fin, og gikk strek beint. NEW
  13. Har to hele, og fine 71 Camaro speiler. 1500,- Fører side er justerbar. NEW
  14. Ja dette stemmer med en E36, eller E46. Der kjører jo halve BMW gjengen rundt i M3 look i sin 316, osv.. Når det gjelder E30, så er det ikke like enkelt. Annet takparti bak, andre bakskjermer osv.. Så fullt så enkelt som du vil ha det til er det ikke.
  15. Vet ikke helt hvordan du baserer dine tanker rundt dette , men i USA så går vel HI PO, dvs, 427, 426, 396, Hemi, Boss, COPO, ZL1, LS6, AAR, Z28, Mach 1, Z16, Trans Am, osv under en kategori som kommer i MUSCLE CARs, Egne blader om dette som, Muscle car review, Hemmings Muscle Car, Car Craft, Hot Rod, Super Chevy setter alle ovenfornevnte biler i kategorien Muscle Car, Det er vel ikke urettferdig å si at de er rimelig stor i dette segmentet, i amerikansk sammenheng er nettopp, Chevelle, Charger, Cuda, Challenger, Camaro, Corvette, Mustang, osv, m stor/større motorvarianter blir kalt en Muscle Car,
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår