Gå til innhold

Ingen sikring på forsterker.

Ranger emnet


eyzo

Anbefalte innlegg

hmmm.. for en gangs skyld så leste jeg igjennom en av dine stiler .. ikke særlig imponert akkurat, forstår jo at du sitter der med VK 1 læreboka og skriver av mye av det som står der.. problemet ditt er vel at du ikke helt har forstått alt som står der dah ...

 

hva mener du med det som jeg har markert i rødt????

Mener du at om du strekker en tykk kabel til en koblingsblokk (liksom serie), og deretter forgrener til forsterkere (paralell), så får du en seriekrets i paralell som du sier.. hmm dette blir jo bare altfor dumt vettu .. Se det heller slik: den tykke kablene er bare en forlengelse av batteriets pluss pol (uansett om du kveiler den 10 ganger rundt bilen) ... så det er kun en paralellkrets .. få det opp i huet, du skriver bare svada svada svada ...

 

mange ord betyr ikke noe som helst, når den som skriver (rett fra læreboka) ikke forstår hva han skriver ...

 

nb trafikksikkerhet:

it's not the fart that kill's .. it's the smell ...

 

Når har du tenkt å slutte å pirke på latterlige feilformuleringer å skrivefeil? Blir nesten oppgitt her :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kamerat har en forsterker uten sikring på, (viste ikke det)

Forsterkeren er en RF 1051S, han testet den i bilen med vanlig 40a ved batteriet ,spilte litt til den røyk,satte i ny,den røyk kort etter,så satta han i en tredje 40a som røk med en gang. nå har han koblet 80a i ,men forsterkeren vil ikke spille,den får bare fram en "klikkelyd" i subbene.

Alt av signal osv er sjekket og den andre forsterkeren som står på samme kabel virker normalt. Rf'en lyser vanlig men klikker bare altså.

 

Viste ikke det skulle vert sikringsholder baki også ,så det står ikke på kabelen.

 

Er det tatt kvelden? hva pleier ryke når slikt skjer? kan det ordnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at 40A ryker med en gang du setter den i... Tyder på kortslutning! Ikke sett i større sikring da!

 

Tviler på at sikringen røk og det var det som skadet forsterkeren... Er nok omvendt, gitt - altså at forsterkeren er ødelagt, og sikringen gjorde jobben sin...

 

Tror nok forsterkeren har kortsluttede utgangstransistorer (eller at spolene på høyttaleren er smeltet og kortsluttet) og protection-kretsen ikke fungerer. Strømforsyningen prøver da å trekke alt den kan av strøm for å mate utgangstransistorene med høy DC-spenning...

 

Først ville jeg testet høyttalerne på en annen forsterker. Går den i protect, er høyttalerne ødelagt. Er høyttalerne i orden, må du levere forsterkeren din til reparasjon...

 

mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at 40A ryker med en gang du setter den i... Tyder på kortslutning! Ikke sett i større sikring da!

 

Tviler på at sikringen røk og det var det som skadet forsterkeren... Er nok omvendt, gitt - altså at forsterkeren er ødelagt, og sikringen gjorde jobben sin...

 

Tror nok forsterkeren har kortsluttede utgangstransistorer (eller at spolene på høyttaleren er smeltet og kortsluttet) og protection-kretsen ikke fungerer. Strømforsyningen prøver da å trekke alt den kan av strøm for å mate utgangstransistorene med høy DC-spenning...

 

Først ville jeg testet høyttalerne på en annen forsterker. Går den i protect, er høyttalerne ødelagt. Er høyttalerne i orden, må du levere forsterkeren din til reparasjon...

 

mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, det handlet vel mere for dere å forsøke å overbevise andre at dere er de som alle bør lytte til .. jaja la det bare bli sånn, jeg bryr meg nada. fortsett markeringen av teritoriet deres, piss i alle trådene med svadaet så fortsetter dere å være helter (spesielt deg Boomboox) :) hehehehe ..

 

a little bird in the sky, drop a shit right into my eye .. me not sorry, me not cry.. me just happy Cows don't fly ...

 

__________________

Headunit: PIONEER AVIC-X1R

4 x 12" PIONEER TSW3004SPL ...

2 x Earthquake PHD10000W (Bestillt i dag 18nov)..

Kondensator Guiden (redigert)

 

Ble litt nysgjerrig nå, hvor har du bestillt disse PHD10000 fra???

 

Sorry for :offtopic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt nysgjerrig nå, hvor har du bestillt disse PHD10000 fra???

 

Sorry for :offtopic

 

halla :pray hehehe rått, disse har jeg tro på!! kostet litt men men .. holder på å bygge et "lite" anlegg i bilen min da...

 

hmmm.. kan sikkert ikke stille opp i noe DB drag fordi jeg bestillte dem fra Danmark !! !?!?!? vet ikke så mye om DB drag heller for det interesserer meg nada .. :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla :pray hehehe rått, disse har jeg tro på!! kostet litt men men .. holder på å bygge et "lite" anlegg i bilen min da...

 

hmmm.. kan sikkert ikke stille opp i noe DB drag fordi jeg bestillte dem fra Danmark !! !?!?!? vet ikke så mye om DB drag heller for det interesserer meg nada .. :pray

Kan du avsløre hva du ga for de da? Jeg kjenner godt den Danske importøren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du avsløre hva du ga for de da? Jeg kjenner godt den Danske importøren:)

 

prisen har ingen betdning for andre en meg :) .. det får bli en hemmelighet.. men tror du vet hva disse koster om du kjenner til merket ..

 

er forsten på jakt etter en 80 Farad kondis, må ha dette for å få det til å funke skikkelig i mitt oppsett .. vet du om noe sånt, har hørt at det finnes .. men vet ikke enda hvor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisen har ingen betdning for andre en meg :) .. det får bli en hemmelighet.. men tror du vet hva disse koster om du kjenner til merket ..

 

er forsten på jakt etter en 80 Farad kondis, må ha dette for å få det til å funke skikkelig i mitt oppsett .. vet du om noe sånt, har hørt at det finnes .. men vet ikke enda hvor..

Jeg vet hva de koster i Danmark ja og hvis ikke du har fått de latterlig billig der borte så kan du få de til samme pris av hvem som helst forhandler her i Norge. Håper du legger ut no biler av bygget ditt når du kommer igang. Vi har 40F kondiser, det er det største vi har på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva de koster i Danmark ja og hvis ikke du har fått de latterlig billig der borte så kan du få de til samme pris av hvem som helst forhandler her i Norge. Håper du legger ut no biler av bygget ditt når du kommer igang. Vi har 40F kondiser, det er det største vi har på lager.

 

hehe til nå så har vel alt jeg har skrevet her blitt ledd av så vi får se.. kanskje :) ..

 

edit: fant foresten en 80 farad kondis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe til nå så har vel alt jeg har skrevet her blitt ledd av så vi får se.. kanskje :) ..

 

edit: fant foresten en 80 farad kondis :)

 

Hadde du vært litt lydhør for andres syn på ting i tillegg til å oppføre deg som folk skulle jeg solgt deg 2 PHD10000 30% billigere enn hva du må betale i Danmark.

Det skal lønne seg å være hyggelig skjønner du!

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår