Jump to content

twinflower

Bruker
  • Posts

    1269
  • Joined

  • Last visited

About twinflower

  • Birthday 03/23/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Jeg hopper som regel ut av fly. De står ikke på bakken.
  • Modell (eks S4)
    3-Serie
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Yrke eller sivil status
    Serviceingeniør - Automasjon
  • Motor (eks 1.6)
    1.8

Contact Methods

  • Bosted
    Sin City

twinflower's Achievements

Oberstløyntnant

Oberstløyntnant (8/13)

10

Reputation

  1. twinflower

    airbaglys e46

    Dette er jo nesten standardfeilen på E46. Verkstedet mitt har prøvd å fikse dette 2 eller 3 ganger nå, uten hell. Lampa er av i 10 minutter før den kommer tilbake. Det var altså en sensorfeil på beltestrammeren til passasjersetet. Mulig en dårlig plugg/kontakt eller en beveglig del av ledningen som har fått seg en kakk. Er det noen som har fått fikset dette permanent og vet hva den endelige løsningen er?
  2. Dette er et utrolig vanskelig spørsmål å svare på, men jeg skal prøve litt likevel: 1: Regner med du har bensinbil, og da blir det vanskelig å trimme 30hk uansett hvordan du snur å vender på det før du enten må inn med turbo eller borre opp blokka. 2: Å trimme koster det delene koster + det det koster å montere de. 3: Det er ingen regel som heter at du ved så og så mange HK må forsterke noe. Du må selv finne ut hvor mye din bil og dine deler er dimmensjonert for. Ta derfor kontakt med produsenten av bilen. 4: HVIS jeg skulle trimmet en bensinbil (igjen), så ville jeg startet med effektanlegg (2000 --> 12000 ca, avhengig av om du velger ferrita, supersprint eller svendsens eksos. Tror ikke du merker mange HK forskjell på noen av de. 5-10 kanskje). Et annet alternativ er å bytte kamakslinger for på den måten å "konsentrere" noe av kraften i turtallsregisteret, men det er lite å hente der også (5-10 her også). 5: Mange snakker (eller snakket?) om sportsfilter og alle hestekreftene de var verdt. Det jeg kan si er at det ikke blir noe særlig å hente der. Avhengig av bilen vil du kanskje merke en responsforskjell. Jeg merket iallefall det (tror jeg....) 6: Som du sikkert skjønner, så slipper du å tenke på å forsterke noe som helst før du begynner å gjøre seriøse forandringer med motoren din
  3. Heisann. Her snuser man innom forumet for første gang på 3 år, og langt oppi toppen finner man et innlegg man kan identifsere seg med. Jeg har nettopp en 318i selv, 1998 også faktisk. Den lekker kjølevæske den også. Har ikke blitt helt klok på det, men fordømt irriterende at jeg ikke får varme i vifteapparatet mitt. Har du prøvd radiatortett etc? selv har ikke forsket så mye på det i mangel på et sted å stå i fred og ro for vinterstormen.
  4. Snakket med kollegaen min i dag. Pluggen til hastighetsføleren sitter foran på girkassa, og fyller seg veldig lett med grus og skitt og gir dårlig kontakt. Dette stemmer også overens med phnx85s erfaringer om at feilen opptrer hyppigere når det er kaldt og fuktig ute.
  5. Har en kollega på jobben med akkurat samme problemet. Feilen kan vise seg å være veldig periodisk, og kommer som regel når bilen har blitt lunken, og kan gi seg når den blir varmere. Det var iallefall hans erfaring.
  6. Ingen problem å hente enfase (eller tofase om det er 230volt, enfasebegrepet er blitt reservert til 1fase + nøytralleder).
  7. Om det er 400V så kan du koble til ene fasen og nøytral-leder. Men om du HAR trefaset kontakt, så kjøp for guds skyld et trefaset sveiseapparat. Det gir deg mest effekt for pengene, eller hva jeg skal si.
  8. Fortell gjerne hvilken bil du har. Er det viften du mener som bare virker på full guffe?
  9. Ehm. Hva som "kan" være galt er listet opp i brukermanualen som du burde ha tittet i før du tar opp vår tid på å gi deg det inn med teskje.
  10. Hvis du selv gir faen i din egen skade trenger du ikke å taksere den eller utbedre noe :)
  11. Tror ikke du skal satse på noe som helst, jeg. Om du har kommet borti en annens bil, legg i det minste igjen en lapp med navn og telefonnummer.
  12. Bilen vil minste motstands vei. Det er elementær fysikk.
  13. Altså, alle biler TÅLER en parkerings"dytt". Men skademelding skriver man hvis noe er skadet og man vil ha denne skaden dekket av den som forårsaket det. Selv om din splitter nye bmw TÅLER å få en ripe i lakken, så vil man som regel skrive en skademelding slik at man får dekket omlakkeringen.
  14. Det er jo svært mange biler som kommer med xenon i fjernlys originalt. Hva tror du bi-xenon betyr f.eks?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy