SaNtA_cRuZ Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 ghostdogg skrev: ikke at jeg har så god peil akkurat, men ekstern waste er vel å foretrekke. Er ikke det kittet fra ATP med intern wg? Justering av trykk er vel ikke mulig uten ekst. wastegate. å heller ikke dump? Rett meg visst jeg tar feil.. det er ganske feil, justering av trykk og dump er ikke noe problem selv om det er int wastgate Siter 89 Corrado G60 (driver å bygger opp) 69 Bobble Rodster cab (havarert motor) 83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813 93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 leste ett sted at man kan modifisere flensen turboen skal monteres på slik at turboen ble vendt nedover, slik at man slapp den trange plassen bak innsuget. Noen som kan fortelle litt om dette? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghostdogg Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 hmm, ja. Er vel ikke vits me ekstern wastegate på slike effekter. Er vel bare den høye flappre lyden som blir fordelen :p Siter - '00 Audi A6 2.7tt - '96 Nissan 200SX S14 x '92 Nissan 200SX S13 x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V x '95 Volvo 460 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Den høye flapre lyden kommer av dump ventilen... WG har ikke no med den å gjøre.... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 CumsteR skrev: Den høye flapre lyden kommer av dump ventilen... WG har ikke no med den å gjøre.... der må nok hele forumet skuffe deg i dine bilkunnskaper..for det er ikke dumpen som lager flaprelyden Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 CumsteR skrev: Den høye flapre lyden kommer av dump ventilen... WG har ikke no med den å gjøre.... den flapre lyden du mener, og hvis jeg tror det er den lyden jeg tror du mener, så kommer det av når returluften går tilbake til turboen og ut luftfilteret, da vil luften som går gjennom turbinen i turboen lage den flapre lyden. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 De fleste WRC biler har bra flapre lyd, ikke alle der som bruker dump. Men uansett så er d mange gøye lyder med turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 acoupe skrev: leste ett sted at man kan modifisere flensen turboen skal monteres på slik at turboen ble vendt nedover, slik at man slapp den trange plassen bak innsuget.Noen som kan fortelle litt om dette? Noen som har svar eller noe å si om dette eller ?:D..hehe Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Turboen har 3 deler. eksos, midt og turbin hus. Alle kan vries i den vinkelen du vil. Noen har små tapper inni som må flyttes mens andre kan bare strammes til med skruer. Trangt blir det uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Turbo_FB skrev: Turboen har 3 deler. eksos, midt og turbin hus. Alle kan vries i den vinkelen du vil. Noen har små tapper inni som må flyttes mens andre kan bare strammes til med skruer. Trangt blir det uansett. okey, skjønner! Men hva ville du anbefalt av opp og ned? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 trodde en dumpventil var liv eller død for en turbo jeg? Ellers må jo bladet stoppe opp, og spinnes opp igjen = mer turbolag og mer slitasje på turbo :) Kjøp deg sånt 1.8T skilt til å ha bakpå da :P Hvordan du skal ha turboen finner du vel fort nok ut når du skal montere den :P Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Noen som fant ut om det kitet passet på g60 motoren? Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaja_marlene Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 acoupe skrev: den flapre lyden du mener, og hvis jeg tror det er den lyden jeg tror du mener, så kommer det av når returluften går tilbake til turboen og ut luftfilteret, da vil luften som går gjennom turbinen i turboen lage den flapre lyden. Tenker du på den flaprelyden man får om man har fri eksos fra wastegaten kanskje? Kul lyd ;) Siter Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 kaja_marlene skrev: Tenker du på den flaprelyden man får om man har fri eksos fra wastegaten kanskje? Kul lyd ;) Er det WG -> Atmosfære som lager denne tøffe flaprelyden altså? Man, kan vel gjerne hente litt mere effekt på dette også? Derimot kommer det vel litt flammer osv ut av, og dette kan vel fjerne evt lakk under bil, etc? Har nettopp lest litt om dette, men ikke blitt så veldig klok på det.. Lenge siden sist faktisk :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorradoBoy Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 CorraDon skrev: Noen som fant ut om det kitet passet på g60 motoren? Bunnpanna og manifold passer ja... men turboen er liten. Det funker, men jeg mener du vil få et bedre utbytte med en T3. (jeg kjørte på likt som dette i par mnd mens en kompis kjørte på egenmekk med T3 og SNS chip)BLT kit`et er vel egentlig beregnet for golf 8v gti. Finner det i katalogen hos GIK turbo. Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg