Gå til innhold

Turbo konvertering

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bunnpanna og manifold passer ja... men turboen er liten. Det funker, men jeg mener du vil få et bedre utbytte med en T3. (jeg kjørte på likt som dette i par mnd mens en kompis kjørte på egenmekk med T3 og SNS chip)BLT kit`et er vel egentlig beregnet for golf 8v gti. Finner det i katalogen hos GIK turbo.

 

Hvordan ble bilen med denne turboen sammenliknet med g60 og t3?

Har litt lyst til og turbo konvertere isteden for og kjøre med glader...

hva er grei pris på men t3 i brukbar stand?!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til jeg lurer på alt dette er pga at jeg så denne karen solgte noen deler relativt billig :

http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showproduct.php?product=4504

 

Noen som har noen formeninger om hvor mye styr i tillegg jeg vil få hvis jeg kjøper disse turbogreiene ?

 

Var og så på disse delene i går og de var ikke noe og satse på...

turboen må overhales for iallefall 6000, må balansere akselen også for bladene subbet i kompresor huset...

men veldig interisert i T3 manifoil i første omgang og T3 Turbo etter hvert!

Så bare og si ifra hvis noen har! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og så på disse delene i går og de var ikke noe og satse på...

turboen må overhales for iallefall 6000, må balansere akselen også for bladene subbet i kompresor huset...

men veldig interisert i T3 manifoil i første omgang og T3 Turbo etter hvert!

Så bare og si ifra hvis noen har! :D

 

 

Bytteturbo hos Gik Turbo på Kongsberg er ca 6000kr, så det blir da iallefall ikke dyrere enn det! Har forhørt meg med de også om overhaling og de regna med at det ikke kom på mer enn 5000kr.

Uansett så har jeg senka prisen til 2000kr. Da er det allikevel et billig turbokit. Enten om det er godt egnet for G60 motoren eller ikke.

 

Må også være klar over at det er levert to RHB5 turboer i dette kitet, ene var laget for 1,6l GTI motoren og det andre for 1,8l. Så at det var en som prøvd dette oppsettet, men VET du at du hadde RHB5 turboen for 1,8l kitet?

 

Jonus, (som de fleste sikkert vet hvem er), har brukt akkurat dette turbokitet på en G60 motor selv, og han hevdet at han hadde ca 230hk ved 0,9bar. Jeg personlig synes det er vel for optimistisk, men det er da potensiale i dette kitet. Jeg har en K04 turbo som jeg skal bruke på min G60 motor, og eksoshuset på den er mindre enn på IHI turboen..

Har også hørt med Turbopower på Kongsberg og han mente at det gikk fint å lade iallefall 1bar med IHI turboen.

Så jeg tror dette kan være fint på en G60 jeg.. :)

 

Men... er det noen som tør å prøve? ;)

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker, ja.. hadde samme snurre og manifold på min en gang i tiden. Men det blir varmt og jeg ville gått for en større snurre..

 

Sats heller på deler fra ATP.. :iconsm

 

Ang IC så burde du nok ha en større, siden den originale er liten og sitter på et dumt sted. Dessuten har den plast endetanker som heller ikke er noe særlig. Golf Rallye IC er mer å satse på :thumb

 

 

Litt forskjell på et turbokit til 2000kr pluss turbooverhaling, enn et kit fra ATP til 20.000kr....

 

Den orginale G60 intercooleren fungerer greit opp til ca 210hk eller 1-1,2bar.

At det er plast-endetanker på den har ingenting å si, med mindre du lader veldig mye! Skal litt til før de sprekker..

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytteturbo hos Gik Turbo på Kongsberg er ca 6000kr, så det blir da iallefall ikke dyrere enn det! Har forhørt meg med de også om overhaling og de regna med at det ikke kom på mer enn 5000kr.

Uansett så har jeg senka prisen til 2000kr. Da er det allikevel et billig turbokit. Enten om det er godt egnet for G60 motoren eller ikke.

 

Må også være klar over at det er levert to RHB5 turboer i dette kitet, ene var laget for 1,6l GTI motoren og det andre for 1,8l. Så at det var en som prøvd dette oppsettet, men VET du at du hadde RHB5 turboen for 1,8l kitet?

 

Jonus, (som de fleste sikkert vet hvem er), har brukt akkurat dette turbokitet på en G60 motor selv, og han hevdet at han hadde ca 230hk ved 0,9bar. Jeg personlig synes det er vel for optimistisk, men det er da potensiale i dette kitet. Jeg har en K04 turbo som jeg skal bruke på min G60 motor, og eksoshuset på den er mindre enn på IHI turboen..

Har også hørt med Turbopower på Kongsberg og han mente at det gikk fint å lade iallefall 1bar med IHI turboen.

Så jeg tror dette kan være fint på en G60 jeg.. :)

 

Men... er det noen som tør å prøve? ;)

 

Må si du frister meg litt nå :D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme turbo på min gamle golf. Funker som bare det.

Den manifoilen der vet jeg ikke om passer på G60. Turboen står helt inn mot gir kassen så gir overføringen kommer borti. Spør han som selger d om det passer for sikkerhets skyld. Ligner på en caravelle manifoil det derre.

 

 

Fikk du målt noe effekt med det oppsettet du hadde?

manifolden passer på G60. Den er egentlig laget for biler med stag-overføring til girkassa, så på en G60 med vaier-overføring så går det bra.

Manifolden er laget av BLT, det står støpt i manifolden og downpipen.

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell på et turbokit til 2000kr pluss turbooverhaling, enn et kit fra ATP til 20.000kr....

 

Den orginale G60 intercooleren fungerer greit opp til ca 210hk eller 1-1,2bar.

At det er plast-endetanker på den har ingenting å si, med mindre du lader veldig mye! Skal litt til før de sprekker..

Når jeg regnet på det i sommer, så kostet turbokit fra ATP ca 16.000kr ferdig momset og inkl frakt til Norge. Billigste kitet jeg fant hvertfall

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for dette acoupe.. Blir det for lite power, så får du bygge videre. Man må begynne en plass :) Og om du skal kjøpe deler her og der, osv.. Så blir det fort en del penger..

 

Tror jeg kommer til å gå for dette, men må undersøke litt ang overhaling av turbo osv.

Men det er da t3 flens på den manifolden så kan jo se om jeg får tak i en t3 turbo og ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å gå for dette, men må undersøke litt ang overhaling av turbo osv.

Men det er da t3 flens på den manifolden så kan jo se om jeg får tak i en t3 turbo og ?

 

Om det er t3 flens så passer nok t3, og mye andre typer turboer på.. du får høre litt rundt.. men, hva gjør du med bensin/tenning?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår