Gå til innhold

Turbo konvertering

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

hei!

Det har vært en post om dette før, men fikk ikke helt gode svar fra de, så da starter jeg en ny.

Kan noen gi meg en eksakt liste som trengs for turbokonvertering av g60? hva mer enn grenrør,downpipe,bunnpanne med oljeretur og turbo trenger jeg?

Er dette en jobb som hvem som helst kan gjøre så lenge det er så og si "bolt on" eller må det erfarene folk til?

 

Håper på gode svar :)

 

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uansett hvor "bolt on" ting er så er det aldri bolt on desverre.

 

-Grenrør/eksos manifoil

-Turbo med eksos videre

-Olje retur fra turbo til bunnpanne med slanger

-Bruk oljeslangen til g-laderen, til turboen

-Eventuelt vannslanger om d er vannkjøling på turbo

-Rør og silikon slanger til og fra IC

-Chip evnt. større dyser

 

 

-Ladetrykk måler/af måler

 

 

Om du ikke har skrudd så mye bil så burde du latt en med erfaring hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste er vel å få eksosen til å bli tett. Sveising av downpipe og planering av manifoil/turbo må gjøres skikkelig. Olje returen til bunnpannen må også fikses til slik at det ikke lekker eller kommer inn for lavt/høyt.

 

 

Du kan bruke den orginale ic'en inntil videre. Tipper du vil opp med trykket en måned etter du har fått den ferdig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker, ja.. hadde samme snurre og manifold på min en gang i tiden. Men det blir varmt og jeg ville gått for en større snurre..

 

Sats heller på deler fra ATP.. :iconsm

 

Ang IC så burde du nok ha en større, siden den originale er liten og sitter på et dumt sted. Dessuten har den plast endetanker som heller ikke er noe særlig. Golf Rallye IC er mer å satse på :thumb

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker, ja.. hadde samme snurre og manifold på min en gang i tiden. Men det blir varmt og jeg ville gått for en større snurre..

 

Sats heller på deler fra ATP.. :iconsm

 

Ang IC så burde du nok ha en større, siden den originale er liten og sitter på et dumt sted. Dessuten har den plast endetanker som heller ikke er noe særlig. Golf Rallye IC er mer å satse på :thumb

 

så de delene jeg viste til er ett godt utganspunkt å starte med, så kan jeg evnt går for større snurre senere i tiden? er vel ikke veldig mye mer enn tingene som er i annonsen jeg trenger eller?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til jeg lurer på alt dette er pga at jeg så denne karen solgte noen deler relativt billig :

http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showproduct.php?product=4504

 

 

 

Jeg hadde samme turbo på min gamle golf. Funker som bare det.

Den manifoilen der vet jeg ikke om passer på G60. Turboen står helt inn mot gir kassen så gir overføringen kommer borti. Spør han som selger d om det passer for sikkerhets skyld. Ligner på en caravelle manifoil det derre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke at jeg har så god peil akkurat, men ekstern waste er vel å foretrekke. Er ikke det kittet fra ATP med intern wg?

Justering av trykk er vel ikke mulig uten ekst. wastegate. å heller ikke dump?

Rett meg visst jeg tar feil..

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir deg beskjed om jeg trenger den, mye forlanger du?

 

 

tenkte jeg skulle ha det samme jeg gav for den, 700,- har ikke brukt denne selv,

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår