Gå til innhold

Turbo konvertering

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

ikke at jeg har så god peil akkurat, men ekstern waste er vel å foretrekke. Er ikke det kittet fra ATP med intern wg?

Justering av trykk er vel ikke mulig uten ekst. wastegate. å heller ikke dump?

Rett meg visst jeg tar feil..

 

det er ganske feil, justering av trykk og dump er ikke noe problem selv om det er int wastgate

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den høye flapre lyden kommer av dump ventilen... WG har ikke no med den å gjøre....

den flapre lyden du mener, og hvis jeg tror det er den lyden jeg tror du mener, så kommer det av når returluften går tilbake til turboen og ut luftfilteret, da vil luften som går gjennom turbinen i turboen lage den flapre lyden.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde en dumpventil var liv eller død for en turbo jeg? Ellers må jo bladet stoppe opp, og spinnes opp igjen = mer turbolag og mer slitasje på turbo :)

 

Kjøp deg sånt 1.8T skilt til å ha bakpå da :P

 

Hvordan du skal ha turboen finner du vel fort nok ut når du skal montere den :P

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den flapre lyden du mener, og hvis jeg tror det er den lyden jeg tror du mener, så kommer det av når returluften går tilbake til turboen og ut luftfilteret, da vil luften som går gjennom turbinen i turboen lage den flapre lyden.

 

Tenker du på den flaprelyden man får om man har fri eksos fra wastegaten kanskje? Kul lyd ;)

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på den flaprelyden man får om man har fri eksos fra wastegaten kanskje? Kul lyd ;)

 

Er det WG -> Atmosfære som lager denne tøffe flaprelyden altså? Man, kan vel gjerne hente litt mere effekt på dette også? Derimot kommer det vel litt flammer osv ut av, og dette kan vel fjerne evt lakk under bil, etc? Har nettopp lest litt om dette, men ikke blitt så veldig klok på det.. Lenge siden sist faktisk :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som fant ut om det kitet passet på g60 motoren?

 

 

Bunnpanna og manifold passer ja... men turboen er liten. Det funker, men jeg mener du vil få et bedre utbytte med en T3. (jeg kjørte på likt som dette i par mnd mens en kompis kjørte på egenmekk med T3 og SNS chip)BLT kit`et er vel egentlig beregnet for golf 8v gti. Finner det i katalogen hos GIK turbo.

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår