Gå til innhold

Turbo konvertering

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

Om det er t3 flens så passer nok t3, og mye andre typer turboer på.. du får høre litt rundt.. men, hva gjør du med bensin/tenning?

 

hørt at siden jeg allerede har kompressormatet motor så trenger jeg ikke å gjøre noe med det så lenge jeg ikke maxer turboen fullt ut da!

 

Hvor mye ligger en t3 turbo på brukt og ny?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bytteturbo hos Gik Turbo på Kongsberg er ca 6000kr, så det blir da iallefall ikke dyrere enn det! Har forhørt meg med de også om overhaling og de regna med at det ikke kom på mer enn 5000kr.

Uansett så har jeg senka prisen til 2000kr. Da er det allikevel et billig turbokit. Enten om det er godt egnet for G60 motoren eller ikke.

 

Må også være klar over at det er levert to RHB5 turboer i dette kitet, ene var laget for 1,6l GTI motoren og det andre for 1,8l. Så at det var en som prøvd dette oppsettet, men VET du at du hadde RHB5 turboen for 1,8l kitet?

 

Jonus, (som de fleste sikkert vet hvem er), har brukt akkurat dette turbokitet på en G60 motor selv, og han hevdet at han hadde ca 230hk ved 0,9bar. Jeg personlig synes det er vel for optimistisk, men det er da potensiale i dette kitet. Jeg har en K04 turbo som jeg skal bruke på min G60 motor, og eksoshuset på den er mindre enn på IHI turboen..

Har også hørt med Turbopower på Kongsberg og han mente at det gikk fint å lade iallefall 1bar med IHI turboen.

Så jeg tror dette kan være fint på en G60 jeg.. :)

 

Men... er det noen som tør å prøve? ;)

 

Sorry dårlig omtale, sjekket opp priser i går og de prisene du oppgir stemmer!

jeg som tok feil! absolut et gunstig kit hvis det går for 2000! det er ikke slark i turboen så skal du gjøre dette på absolut billigst mulig måte så kan man faktisk demontere kompressor huset og pusse det pent med sandpappir...

Snakket med en som hadde gjort dette i går men dette er vel til nød...

Skal foresten sende deg de linkene om den manifoilen til dit prosjekt!

Snakkes!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å gå for dette, men må undersøke litt ang overhaling av turbo osv.

Men det er da t3 flens på den manifolden så kan jo se om jeg får tak i en t3 turbo og ?

 

kan jeg da kjøpe den andre manifoilen til 700?

Har allerede sendt forespørsler om T3 hvis ikke hadde jeg absolut gått for settet til 2000...

Ville høre med deg først hva du hadde av planer for hvis ikke du skal kjøpe manifoilen til 700 så kjøper gjerne jeg den!

Lykke til videre med din konvertering! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg da kjøpe den andre manifoilen til 700?

Har allerede sendt forespørsler om T3 hvis ikke hadde jeg absolut gått for settet til 2000...

Ville høre med deg først hva du hadde av planer for hvis ikke du skal kjøpe manifoilen til 700 så kjøper gjerne jeg den!

Lykke til videre med din konvertering! :D

Var det t3 flens på den manifolden der da?

 

btw, ot, hvilken farge er det på corran din g60-racing?

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det t3 flens på den manifolden der da?

 

btw, ot, hvilken farge er det på corran din g60-racing?

 

Det var T3 flens på manifolden til santa cruz og det er den jeg har lyst på!

 

Corradoen min er rød! skule vert på corrado treffet men haddeikke lappen! kommer garantert neste gang!!!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg da kjøpe den andre manifoilen til 700?

Har allerede sendt forespørsler om T3 hvis ikke hadde jeg absolut gått for settet til 2000...

Ville høre med deg først hva du hadde av planer for hvis ikke du skal kjøpe manifoilen til 700 så kjøper gjerne jeg den!

Lykke til videre med din konvertering! :D

 

Ja da kan du kjøpe den manifolden, for kommer til å kjøpe kittet til 2000,-

Siden det er t3 flens på den så funker det for meg, så da enten overhaler jeg de turboen som følger med eller kjøper en t3!

Lykke til du og :) Må møtes en gang å sammeligne litt ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke slark i turboen så skal du gjøre dette på absolut billigst mulig måte så kan man faktisk demontere kompressor huset og pusse det pent med sandpappir...

Snakket med en som hadde gjort dette i går men dette er vel til nød...

 

Om det er så mye slark i turboen at turbinen tar borti huset så er den boss.

Olje tettningene lekker, og du ender opp med masse blå røyk.

 

Har en tdi manifoil fra caravelle liggende, om noen vil kappe og sveise den om så den passer golf. Turbo utblåset på den er helt på siden mot girkassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da kan du kjøpe den manifolden, for kommer til å kjøpe kittet til 2000,-

Siden det er t3 flens på den så funker det for meg, så da enten overhaler jeg de turboen som følger med eller kjøper en t3!

Lykke til du og :) Må møtes en gang å sammeligne litt ;)

 

Takk! bare og få tak i han nå da så jeg kan få kjøpt den! :D han har ikke svart på pm så venter i spenning jeg! har sendt meld om at jeg henter på dagen jeg så! :D hvis det ikke er grise langt og kjøre da! :D

Må definitivt møtes! beundrer mye av dine mods på bilen!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er så mye slark i turboen at turbinen tar borti huset så er den boss.

Olje tettningene lekker, og du ender opp med masse blå røyk.

 

Har en tdi manifoil fra caravelle liggende, om noen vil kappe og sveise den om så den passer golf. Turbo utblåset på den er helt på siden mot girkassen..

 

Det er ikke slark i den i det hele tatt! bare ulyden da den tar bort i huset så tror kansje det holder ogg bare pusse litt... men men...

Vi får vel forhåpentlig en uppdate på om det trenger overhaling eller om det går med pussing! :D

blir en post med bilder fra meg også når jeg begynner og konvertere!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slark i den i det hele tatt! bare ulyden da den tar bort i huset så tror kansje det holder ogg bare pusse litt... men men...

Vi får vel forhåpentlig en uppdate på om det trenger overhaling eller om det går med pussing! :D

blir en post med bilder fra meg også når jeg begynner og konvertere!

 

kommer uansett en update fra meg med tilstand og alt når kittet ligger i stua :D

Ser kanskje ut som om turbo konverteringa kommer fortere enn forventet!

 

Noen som har erfaring med å kjøpe turbo på ebay? ser mange t3 turboen ligger for rundt 250 dollars der..er jo ikke en stygg pris det?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha det kitet som er diskutert tidligere i tråden?

 

kommer uansett en update fra meg med tilstand og alt når kittet ligger i stua :D

Ser kanskje ut som om turbo konverteringa kommer fortere enn forventet!

 

Noen som har erfaring med å kjøpe turbo på ebay? ser mange t3 turboen ligger for rundt 250 dollars der..er jo ikke en stygg pris det?

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer uansett en update fra meg med tilstand og alt når kittet ligger i stua :D

Ser kanskje ut som om turbo konverteringa kommer fortere enn forventet!

 

Noen som har erfaring med å kjøpe turbo på ebay? ser mange t3 turboen ligger for rundt 250 dollars der..er jo ikke en stygg pris det?

 

har vert og sett på dette jeg også! billig da! vurderer saken jeg også! men fant også kit på ebay 1000 dollars er jo ikke ille for komplett kit!

PS. du har ikke hørt noe fra santa cruz?

Får ikke tak i han og vill helst ha manifoilen hjem i stua! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår