Gå til innhold

Hvor høyt turbotrykk tåler motoren?

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Hvor høyt turbotrykk tåler egentlig innmaten i GTR-motoren? Greit nok at girkassen ikke tåler så mye, men med en original-turbo som kan klare 350 hk+, hva tålere da stempler, råder, osv.?

Med oppgradert bensinpumpe, større intercooler, effektanlegg uten katalysator og åpent luftfilter, kan jeg da kjøre på 1.5-1.6 bar, med god samvittighet over innmaten i motoren? (ikke så god samvittighet for drivverk da men.) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjempe lust og komme over 300hk grensa:D

var en som sa jeg skulle ringe martin "schanke" og hørre på pris på modifisering ny kasse? noen som har gjort det før? har hørt han er billig.

 

Er vel selve girkasse huset som er den største svakheten, det har vel vert diskutert frem og tilbake her på forumet før. Så er bare å søke litt.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sliter nok litt med bensin på 1,5 bar med orginale dyser, men det er folk som har kjørt 1,5 bar på orginale innmat ved bruk av 700cc dyser og E-Manage og benket i overkant av 350hk i england

 

Hei, jeg mappet bilen med originale dyser, og de leverte nok bensin ved 1.5 bar.

Dysene på GT-R er på ca. 450cc, men med en justerbar bensintrykksregulator så skal du klare 500cc med dem.

Så er de originale dysene i optimal tilstand, så skal de klare å henge med til ca. 350 hk.

 

Back to topic;

Slik jeg har forstått det, så har du god sikkerhetsmargin til at det ikke skal gå galt med innmaten i motoren, ved 1.4-1.5 bars turbotrykk. Hvor godt råder, stempler, etc. har av 1.5 bars turbotrykk over lengre tid, er en annen sak.

Men jeg er ingen erfaren ekspert, så dette blir kun spekulasjoner fra min side. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke arildh som kjørte sin på 1.7 eller 2.0kg ladetrykk?

Eller hva arildh?

Neida, jeg kommer fra et møblert hjem, så jeg var på max 1.3 bar.

Og da vil jeg påstå at bilen gikk sjukt bra.

 

Mr.X som var her på forumet før kjørte på 1.7. Han har vel en 5-6 kasser på samvittigheten.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren med mitshu evo kasse i GTR'en sin som ble omtalt her på forumet for en stund siden snakka om at han lada 1.9bar på motoren sin med standard innmat. Tror det satt større dyser i den. Han hadde bremset 341hk på hjula ved 1.8bar.

Det er en kammerat av meg som eier begge de gamle kolberg mazdaene, og han bremset den ene til ca 430hk og over 500nm med orginal turbo for ikke så lenge siden.

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren med mitshu evo kasse i GTR'en sin som ble omtalt her på forumet for en stund siden snakka om at han lada 1.9bar på motoren sin med standard innmat. Tror det satt større dyser i den. Han hadde bremset 341hk på hjula ved 1.8bar.

Det er en kammerat av meg som eier begge de gamle kolberg mazdaene, og han bremset den ene til ca 430hk og over 500nm med orginal turbo for ikke så lenge siden.

Jeg kunne tenkt meg å vite litt specs på de kolberg GT-R ene.

Har sett de et par ganger på Rudskogsprinten og bestandig lurt på hva man må gjøre med en GT-R for å spinne på alle 4 på asfalt rundt go-cart banen :)

Hva betalte kompisen din for disse ? ca...

Hvilket drivverk bruker de ?

Hvilken innmat i motor, motorstyring, turbo/grenrør ?

Understell ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.X som var her på forumet før kjørte på 1.7. Han har vel en 5-6 kasser på samvittigheten.

 

Mener MR. X har en motor liggende enda som en kan kjøre 1,9 bars trykk på. Men husker ikke i farten hvor mye som er gjort med denne motoren.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår