Gå til innhold

Prosjekt Passat Vr6

Ranger emnet


aka_stian

Anbefalte innlegg

Hvis du ser på bilde 3 og 4 fra forrige post så ser du en tynn rød ledning som går fra en kontakt på det ene ledningsnettet til en kontakt på det andre ledningsnettet. På bilde 4 ser du begge ledningsnettene med den tynne røde ledningen som holder sammen begge to. Kjedelig, men det gikk til slutt.

 

Og Cruisecontrol må man ha ;) Fungerer gjør (gjorde) den også.

Ett av tre kriterier når jeg hentet donorbil i tyskland var at den skulle ha full utstyrsliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selfølgelig vil man ha ALT !! Når man først skal oppgradere..

 

Forslaget var bere tenkt som en løsning som gjorde det enklere å montere ledningen inn i bilen igjen..

Har jo satt bilen min for salg også.. Har ikke akkurat blitt nedringt heller da. Vil ha en bil med MER utstyr selv også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig vil man ha ALT !! Når man først skal oppgradere..

 

Forslaget var bere tenkt som en løsning som gjorde det enklere å montere ledningen inn i bilen igjen..

Har jo satt bilen min for salg også.. Har ikke akkurat blitt nedringt heller da. Vil ha en bil med MER utstyr selv også..

 

Ny passat da eller? Få deg en gt g60. Sikkert en morsom passat både vinter og sommer, og har også mye utstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står respekt av det du har gjort med bila di. tar av meg hatten og følgermed spent, fy faen for et arbeid du har lagt ned,

hva koster dette da??

 

MYE ;)

 

Regner med å ha lagt ned rundt 70-80.000 i bilen når den er ferdig. Kommer til å lagge ut totalsummen når bilen er ferdig. Har ikke noe problem med å vise hvor mye jeg har brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du kommer til å beholde bilen leeeenge da..

Eller tar du tapet som en mann hvis du finner et annet objekt i fremtiden?

 

Tapsprosjekt har det nok vært hele tiden ja. Men kommer ikke til å selge på en stund var planen. Skal nok nyte denne bilen noen somre til ja. Men lurer litt på hvor mye jeg kunne fått for bilen når den er ferdig.

Et par stikkord:

100% Rustfri

Ny lakk

Full utstyrsliste

Over 200hk

 

Kunne vel prøvd å legge den ut for 70.000?

 

Uansett, salg av denne bilen skjer nok ikke på lang tid. Er blitt utrolig glad i disse passatene nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Ser at du en entusiast på det feltet ja..

Men dagens marked er det ikke lett å selge noen ting.. Så da er det jo bare fint om du vil beholde den en stund.

Selv må jeg innrømme at det er andre biler jeg liker bedre. Har hatt en del forskjellige biler, så jeg har litt erfaring der.. Så noen G60 blir det aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om passat er god bil kan vi diskutere, vi har hadd et helvete siden vi kjøpt vår,

synes alle klager på de bilene,

nå når vi rygger knaker det i forstillinga, er møkk lei hele bilen vi.

 

Nå er vel ikke akkurat 3B modellen den med minst feil på :P;)

Tar det nesten som en selvfølge og ikke overraskelse om det knaker i forstillingen.

Men VW generelt har vel et lite problem med småfeil og holdbarhet. Skal du ha driftssikre biler må du nok østover mot toyota og mazda og de der...

 

Men nok OT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** 9 JUNI **

 

Brukt de to siste kveldene/nettene på å sette sammen det elektriske i bilen. Har fått alt på riktig plass skulle jeg tro bortsett fra en liten grønn kontakt med én ledning i som ikke fant noen make. Mulig jeg har merket kontakten selv om det bare var en av den, men leitet i nesten en time etter andre delen av kontakten men klarte altså ikke å finne den. Vi får se hva som skjer når jeg får strøm på bilen.

 

Har også fått på plass dashbordet for å holde litt orden i ledningene. Dashbordet er forøvrig det eneste jeg kommer til å sette i bilen før lakkering.

 

resized_IMG_1980.jpg

 

Var en grisejobb å sette sammen alt bak sikringsskapet. Finnes ikke én behagelig arbeidsstilling i en passat uten interiør. Håper bare at alt er rett for nå har jeg ikke noe fasit å følge lenger.

Rele "nr22" falt også ut av sikringsboksen, og ser nå at jeg har satt den tilbake på feil plass ut ifra bilder jeg har tatt tidligere..

 

resized_IMG_1979.jpg

 

Gruer meg egentlig litt til første prøvestarten og prøving av alt det elektriske. Kan jo ikke ha vært så griseheldig å få alt rett på første forsøk vel?

HATER å feilsøke etter elektriske feil.

 

Btw...Noen her som har denne delen av midtkonsollen til salgs?

resized_IMG_1981.jpg

 

Min er full av hakk og et par små brudd så vil helst ha ny. Men må være fra en bil med AC eller Klima på grunn av den viften som sitter på baksiden. Tør ikke tenke på hva denne rammen koster ny så får prøve å finne den brukt.

 

Ellers så skulle jeg egentlig hente motoren idag. Alt var klart og fikset, men han som har jobbet med den kikket på clutchen også idag og fortalte meg at den var godt slitt. Han anslo den til å være ca 70% slitt og det vil jo bare slite enda mer med mer effekt, så det ble til at ny clutch ble bestilt og blir levert og montert på mandag. Så da skal den være klar for henting!

Får bare håpe det ikke blir streik for da får jeg jo ikke betalt for arbeidet :wonder

 

Har vært/ er syk idag så det blir ikke gjort noe ikveld. Satser på å jobbe litt i morgen kveld og forberede bilen til å få motoren tilbake. Satser på å ha motoren i bilen i løpet av torsdag neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du jobber Stian..

Ser bra ut.. Får du forresten på dekslene på A-stolpene nå etter at dashbordet er montert?

 

Angående bilvalg.. Jeg kommer til å gå for en MB neste gang.. Er lei av vw og Ford nå.. Forresten, har du solgt servo med tannstang?

telat mæ å svar på det,, ja man får på dekslene selvom dashordet er i bilen,,

å til bilvalg så bli det IKKE MB på meg mer:) hehe har prøvd det å..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du jobber Stian..

Ser bra ut.. Får du forresten på dekslene på A-stolpene nå etter at dashbordet er montert?

 

Angående bilvalg.. Jeg kommer til å gå for en MB neste gang.. Er lei av vw og Ford nå.. Forresten, har du solgt servo med tannstang?

 

Dekslene er ikke noe problem. De sklir fint nedi.

Servoen har jeg. Er egentlig en annen bruker her som har kjøpt den for 400, men har ikke hørt noe fra ham de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår