Jump to content
Bilforumet.no

kremt

Bruker
  • Content Count

    3404
  • Joined

  • Last visited

About kremt

  • Rank
    Misbruker
  • Birthday 05/29/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Trøndelag
  1. kremt

    Bytte registerreim

    Den går ikke på reima nei. Men må du bytte den, må alt av register demonteres for å få den skiftet, siden den sitter innenfor.
  2. kremt

    Noen med 90hk tdi

    Var nok ventilene som fikk det tror jeg. Gikk å dreie veiva en halv runde så var det bom stopp til hver side. Foranledningen til dette var nok en uheldig episode med reimstrammer på reima som driver dynamo og vannpumpe. Lageret på det hjulet gikk til skogen. Dette førte til at reima kom inn i registeret, og noen av hjula hoppet over et par hakk. Når så nytt register ble montert, havnet nok kamakselen ett hakk feil har jeg en sterk mistanke om. Etter dette gikk den bare 10000 km før det var helt stopp. Jeg burde nok kanskje skjønt det var noe galt, for lyden var ikke helt god fra motoren i den tiden. I tillegg var den ekstremt tungstartet. Såvidt den startet i 10 minus, da med 20-30 sekunder på starteren. Men men, gjort er gjort, og jeg er en lærepenge rikere hvertfall. Gamle dieselmotorer kan være ganske risikofullt hvis man ikke vet hva man driver med.
  3. kremt

    Noen med 90hk tdi

    Ser de har en AHU på Trondheim bildemontering, til 6000. Hva er forskjellen på 1Z og AHU? Passer alt over på den? AFN hadde nok vært det beste, men det er vel enda mer forskjeller? Frister ikke akkurat så veldig å begynne å skru på den bilen, føler den har gjort jobben sin og er egentlig lei av den, mye annet som ikke er på stell også.
  4. kremt

    Noen med 90hk tdi

    Jeg må nok melde pass angående skruing. Fikk motorhavari i går, så er vel ikke så mye mer å gjøre med den.
  5. kremt

    Noen med 90hk tdi

    Hei. Jeg har en 3-er, 1Z motor. Har litt diverse problemer sånn som du også ser ut til å ha. Hør av deg hvis du er interessert å ha noen å skru med, virker som du har mer peiling på disse motorene enn det jeg har.
  6. Hvorfor fikse noe som ikke er ødelagt? Har aldri hørt at toppakning er et svakt punkt på disse motorene. Bare pass på oljeskift av og til så går det lenge.
  7. Prisene på E30 er totalt latterlige. Helt hinsides. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21528557
  8. Er den orginal, automat? Damn den var kjapp, gode 4 sek det der :Devil:
  9. VW-Audi Club Norwegen er vel by far norges beste forum. Kommer til å være medlem der selv om jeg kanskje ikke skulle eie noen VAG-biler en dag. Utrolig mye mekanisk og teknisk kompetanse, og dessuten en veldig bra markedsdel med godt utvalg av deler og ting til bilen. 400 kroner i året er ikke noe å si på, da får du også Autofil i ett år og medlemsbladet Treffpunkt i 4 utgaver per år som inneholder godt stoff for oss som er interessert i disse bilene.
  10. Hei Er det noen som har erfaring med 93-modell 250 td, eller OM602.962 motoren? Er også interessert i generelle feil på W124. Ruster disse mye? Takknemlig for svar :happyhappy:
  11. Hvor ligger dette? Klæbu, klett, byneset, malvik?
  12. Jeg har kjørt på det i over 2 år, må si meg godt fornøyd i forhold til pris. Er blitt helt nedslitt foran nå, men fortsatt kjørbart selv om det er nesten slicks (passe seg litt når det regner da).
  13. Aii, den er sur :( Åssen skjedde det, bare sånn plutselig eller var det litt over tid?
  14. kremt

    air condition a4

    Du trenger noen med VAG-com som kan koble seg til bilen din. Spjeldmotor eller lignende som kødder seg til.
  15. Kul rånesang det :dj
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.