Gå til innhold

Delitech

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Delitech

  • Bursdag 02/20/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4 B6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Yrke eller sivil status
    Sailorboy
  • Motor (eks 1.6)
    1.9TDI
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Delitech's Achievements

  1. Er det mye jobb å demontere lister og fangere da?
  2. Hei å hå godtfolk! Hadde planer om å lakkere Audi'en helt ned, og samtidig reparere en liten skade på bakfangeren. Bilde av skaden ser du her: [ATTACH]33680[/ATTACH] Var å hørte med ett lakkverksted, de ville ha 4000,- uten kvittering hvis jeg demonterte fangerne og listene selv. Syntes selv dette hørtes ut som en god pris, men så er jeg ikke så veldig inne på prisvurderinger selv da. Og er det mye jobb å demontere fangerne, duden på verkstedet sa at det var en dags arbeid å demontere/montere? Må jo montere på igjen selv, og vil jo gjerne ikke kaste fire lapper ut av vinduet hvis jeg ødelegger hele greia..
  3. Har skiftet motor i Golfen etter reg. havari, og plages nå med den nye motoren. Motoren starter med en gang og maler som en katt, men når den når ca 2800 rpm kutter den, akkurat som den stopper i et halv sekund før den starter igjen. Har skiftet alle vakuumslanger, bryteren i tenningslåset, gått over drivstoffslanger og skiftet dieselfilter. Sjekk ut videoen under så ser dere problemet. Trenger hjelp..! På forhånd takk
  4. skrudde av toppdekselet ista, og der så både kammene og ventilløfterne helt fine ut, men senterbolten som står fastskrudd i veiva var knekt rett av, så skal borre å gjenge ut det som står igjen i veiva, å skru av toppen å se hvordan ventilene ser ut, satser på at det ikke er så ille alikevel:roll:
  5. Det hørtes jo egentlig ikke så alvorlig ut, håper jeg slipper så lett unna. Det som bekymrer meg mest er veiva, er det noe jeg ikke blir å gjøre så er det å splitte motor, da får den heller en fin avsluttning på dynga..
  6. Var ute på en liten kjøretur med golfen tidligere idag, da det plutselig smalt litt i motoren å så daua den helt ut. Tenkte med meg selv at registerreima gikk til faens, men så da jeg tok av dekselet over reima at den forsatt satt på, men var ganske slakk. Men så oppdaget jeg at hele reimhjulet til registeret var løsnet fra veiva å bare hang der. Det jeg lurer på er om sporene på veiva kan være ødelagte, å må jeg da evt. ha ny veiv? Og hvordan står ventilene plassert på disse motorene? Er de mest sannsynlig bøyd i alle himmelretninger nå? Hvis jeg har fått fullt registerhavari er det vell kanskje like greit å finne ny motor? På forhånd takk for alle svar:)
  7. Motoren har gått 290.000, og vet ikke om toppakninga har vært skiftet før, forrige eier viste heller ikke.
  8. Mye måtte du gi for det? Ja, må justere opp både trykk og diesel. Tenker på å kanskje skifte toppakninga før jeg justerer opp, kjipt om den sku ryke me en gang;p
  9. Lurer på hvordan jeg skal montere IC på golfen, hvor den står best plassert, hvor stor den bør være, å evt hva jeg vil trenge av deler? Og hvor mye kan jeg skru opp ladetrykket før det begynner å bli "farlig" for motoren? Har sett litt rundt på forumet og funnet litt info, men ikke noe spesifikt om hvordan man bør montere den.
  10. Har Koni Coilovers på golfen, på det stiveste er det stivt nok å vel så det, lite gynging;)
  11. Hiver ut noen bilder av min Golf 3 GTD. Kom med kommentarer og forslag, litt usikker på hva jeg skal gjøre videre med bilen:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår