Gå til innhold

Prosjekt Passat Vr6

Ranger emnet


aka_stian

Anbefalte innlegg

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo, men det var ikke DE jeg mente.. kabelmerkene su nevner er det elektrikere og automatikere bruker i diverse koblingsbokser. Hvor alle ledningene som regel er helt like.. OG hvor ledningene som regel går inn i numererte koplingspunkter.. Det er jo ikke helt slik i en bil.. Der er det normalt bare EN løs ende, som skal festes til NOE..

 

De jeg tenker på er klistrelapper.. Kommer på ark. kan tapes rundt kabler eller på brytere... Men det virker som AKA_Stian fikser det her greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt digg. Virker som du har fått litt ekstra fart nå også.. Nå som sommeren nærmer seg.. Stå på..

 

Du skal ikke legge noe lakk på bremseskjolda da? Eller få tak i slissa skiver?

Litt rengjøring av bremser og slikt også kanskje?

Det er imponerende at du flytter over så mye av el-anlegget.. Det er MYE ledninger, ikke noe gøy i det hele tatt.. Ikke før du begynner å plugge inn ting igjen..

Det viktigste er vel å merke de ledningene som ikke går til noe spes.. De andre finner man som regel alltid ut av..

Man får kjøpt sånn merketape i elektrobutikker.. Så man kan merke kabler med nummer eller bokstaver, eller kombinasjoner..

 

GODT JOBBA

 

Her lå det jammen meg et ubesvart anrop også ;)

 

Blir ikke noe lakk på bremseskjoldene. Blir nok kjøpt inn nye svarte etterhvert. Når det gjelder bremser så blir det kjøpt brembosett foran, 323x28 ventilerte skiver med 4 stempels caliptere. Kanskje litt overkill på passaten siden vr6'en allerede har gode bremser, men så er jo effekten økt litt. Kommer sikkert til å se ganske bra ut også ;)

 

Når det gjelder bremser bak blir de original foreløpig. Skiver ser omtrent ut som nye på donorbilen, men calipperne skal få seg en glassdusj og lakkeres (sikkert rød slik som brembo calipperne er), samt nye klosser.

 

Flyttingen av el anlegget er et jævla drittarbeid, men med tanke på at prosjektbilen bare hadde el. takluke og speil som ekstrautstyr og donorbilen har full pakke så er jeg nødt til å skifte over så godt som alt det elektriske for at det skal gå opp i opp. Er en skikkelig drittjobb, men det må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** 30 MAI **

 

Mine faste abbonenter går en god tid i møte nå fremover. Stor fare for hyppige oppdateringer. Feriepenger + lønn kom inn idag. Har en en ukes ferie fra torsdag til onsdag, hvor mye av tiden kommer til å tilbringes i garasjen. :D

Dessverre har jeg ikke egen bil så det blir jobbing på natten og soving på dagen.

 

Var ute natt til idag og fikk gjort litt. Fikk skrudd ned bakstillingen fra donorbilen og stabilisert den litt bedre på noen paller. Stod ikke akkurat godt på 2 bukker og en jekk. Hele bilen holdt faktisk på å gå i grøften under løftearbeidet, men det gikk bra. Den står i ikke akkurat godt til.

Vanskelig å se på bildet pga mørket. I tillegg til skrent bak er det også skrent på høyre siden av bilen.

 

resized_IMG_1938.jpg

 

Fikk i allefall ned hele bakakselen før det mørknet til og dro den med meg inn i garasjen. Skrudde fra hverandre det meste for å få levert den inn til sandblåsing idag. Var litt mer rust på den enn det jeg først hadde fått intrykk av men det er ingenting alvorlig. Alt forsvinner med sandblåsingen. Foringene bak var noe av det værste jeg har vært borti. Jeg trodde ikke gummi kunne ruste men her var faen meg rust og gummi blitt til ett. Satt noe helt sinnsykt!

Gamle foringer:

resized_IMG_1945.jpg

 

Gode nyheter er jo at skivene bak og hjullagre ser ut til å ha vært skiftet nylig og ser veldig bra ut. Calipperne skal glassblåses og lakkes.

resized_IMG_1940.jpg

 

Ihjelskrudd bakaksel:

resized_IMG_1943.jpg

 

Rust og mer rust:

resized_IMG_1944.jpg

 

resized_IMG_1942.jpg

 

Fikk i allefall levert inn bakakselen til sandblåsing og grunning etter jobben idag. Skal hentes i morgen. Den blir tatt rett med hjem og "lakkert" med hammerrite lakken slik at den er klar til torsdag. Har også vært på møller og bestilt et lass med nye deler, blant annet foringer, bremserør skruer og litt småting som måtte byttes ut der bak. Dette blir hentet på torsdag så regner med å bruke natten til fredagen for å montere opp igjen hele bakakselen.

Må også få tatt en telefon og hørt hvordan det ligger ann med motoren. Glemte å gjøre det idag...:wonder

 

btw...Sjekket også opp pris på abs sensorer. Har måttet meisle ut 3 av de så må nok ha de nye. 1500kr stk. Det var en solid nedtur som svir i lommeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromt rør du fikk tak i :D

 

Har du sjekket om en høgger elns har ABS sensorer?

Er jo ikke rare tingen det, bare litt plast, et par ledninger og en dubbeditt inni der.

 

Lite passater på huggere her, og hvis jeg hadde funnet en med abs er jeg redd de hadde satt like godt som mine.

 

på mekonomen får du abs sensor bak til vr6 for 902kr pr stk, uten rabatt og foran for 922kr pr stk

 

Takk for det tips igjen ;)

Det skal sjekkes opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert arbeid.. Som vanlig..

Jasså ? Litt zinkmaling på avveie der? Tenker på den blåaktige på bakakselen. Det er slik zinkgrunning de bruker til offshore.. Ruster så og si aldri etter det der.. Men det er viktig at den tørker en god stund FØR man legger lakk på..

 

Du får billigere ABS-sensorer fra eurocarparts.com enn noe annet sted i Norge.

Litt sent å si ifra, men du ville nok spart en del tusen på å handle litt der.

Men originalt er jo mye brukt av deg ser det ut til, og det er som regel bedre.

EDIT: Er noe å hente på sensorene bak, men lite å hente foran.

 

 

Nice manifold !! Husk at med en slik manifold så MÅ du ha en skikkelig fleksibel overgang til resten av eksosanlegget.. Det har jeg lært " The hard way"

 

PS: Husk å flytte over bensinpumpe da.. Evt tanken om du må..

Er maaange forskjellige bensinpumper til Passat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Husk å flytte over bensinpumpe da.. Evt tanken om du må..

Er maaange forskjellige bensinpumper til Passat..

 

Har brukt den gamle tanken. Hadde ikke så god plass til å skru ned den på donorbilen så gadd ikke stresse med å bytte tank. De er vel like uansett?

En ting jeg lurer på er faktisk bensinpumpen. Hvor ligger den? Ligger den i tanken eller er det den sylinderen som ligger under bilen på høyre side foran tanken? Eller er det bare et filter kanskje?

 

Hva er forskjellene på pumpene egentlig? Den til 2e burde vel klare å levere like mye bensin som til vr6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du med karroseriet når du er ferdig? Tenker på den tyske?

Kan man levere det på høggeren?

Har du en Bra kat til salgs?

Skal på Eu snart. tror min har tatt kvelden.

Trenger også Bensinslangen som går fra motoren til bensinrøret i motorrommet. Det er tilførsel jeg trenger ikke returen.

Hilsen David

 

PS!! Knall Prosjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør du med karroseriet når du er ferdig? Tenker på den tyske?

Kan man levere det på høggeren?

Har du en Bra kat til salgs?

Skal på Eu snart. tror min har tatt kvelden.

Trenger også Bensinslangen som går fra motoren til bensinrøret i motorrommet. Det er tilførsel jeg trenger ikke returen.

Hilsen David

 

PS!! Knall Prosjekt :)

 

Takk for det ;)

Karosseriet blir nok levert til en presse eller noe sånt. Får ingenting for det, men vet ikke hvor jeg ellers skal gjøre av det.

Har katalysatoren fra vr6'en men den ser meget sliten ut og ser ikke bort ifra at den må skjæres løs fra manifolden. Er omtrent rustet sønder og sammen. Må kjøpe ny kat når eksosen skal monteres.

Den bensinslangen du snakker om har jeg faktisk. Er vel muligens lik på alle 4 syl motorene i passat?

Tenkte å hive de rett i bosset når de ble tatt av, men de har bare blitt liggende på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår