Gå til innhold

Prosjekt Passat Vr6

Ranger emnet


aka_stian

Anbefalte innlegg

Halloen folkens!

 

Hadde egentlig planer om å vente med å lage prosjekttråd til donorbil var i hus men har jo egentlig gått såvidt igang så kan vel likegreit starte denne tråden nå.

 

Kan jo begynne med litt historie. Overtok bilen fra min far etter jeg fikk lappen i januar 2004. Den gang var den så original som en passat kan bli. I løpet av høsten samme året ble det hellakkering og rs fanger i front. Mer om denne forvandlingen kan leses i denne tråden

 

Original bil:

passatgammel.jpg

 

Etter høst 2004:

resized_passat.jpg

 

resized_passat1.jpg

 

Bilen er en 1992 modell 2.0 GL og skal altså bygges om til VR6 GT

 

Planer:

Eksteriør

Rieger Rs2 frontfanger (allerede montert, men har en liten skade som på støpes)

Rieger sideskjørt (mottat)

Rieger Rs bakfanger (mottat)

Rieger sportsgrill (mottat)

Hekkspoiler/takspoiler (mottat)

Hellakkering i samme farge (Silver purple)

Bakluken skal cleanes og skilt flyttes ned i støtfanger.

 

Felg

BBS CH, også kjent som BBS Challenge i 8,5x17"

 

Understell

Her blir det meste overført fra donorbil med unntak av bremser, dempere og eksos

KW Gewinde

Kit fra AP Racing, 304mm skiver

Supersprint effektanlegg

Sandblåse og tectylbehandle undersiden av karosseriet

 

Interiør

Skal holde interiøret så originalt som mulig

Grått skinn kommer i tillegg til DVD (har lyst på Pioneer X1R) med skjerm foran og i nakkestøttene foran. Blir også investert i gode høyttalere. Har lite peiling på anlegg og bryr meg ikke så mye om det, men kommer til å kjøpe noe som fungerer til mitt bruk. Ingen planer om stor subb i bagasjen eller noe sånt

 

Utstyr

Har hentet donorbil i tyskland med nesten komplett utstyrsliste

ABS

Klimaanlegg

Grått Skinn

Setevarmere

4x el. vinduer

Startsperre

El. Soltak

El. Speil

Sentrallås

Cruise Kontroll

Kjørecomputer

+ diverse annet som jeg ikke gidder å nevne

Kommer også til å montere alarm for å beskytte stoltheten

 

Skal altså til tyskland og hente en hel bil som blir brukt som donorbil. Sjekket også opp hva det ville kostet å få hvite skilter på donorbilen, noe som ville gjort prosjektet litt enklere, men her ville staten har gode 60.000 i avgifter så den tanken slo jeg raskt fra meg. Takke meg til ombygging :)

 

Her legger jeg ut en liten salgsliste over hva som er til salgs. Kommer til å bli oppdatert etterhvert. (Om moderatorene skulle få kraftige anfall av denne listen, kan de kontakte meg og ikke slette hele tråden. Er tross alt prosjektrelatert)

*****************

Se egen salgstråd for deler

*****************

 

Kommer ikke på så mye mer for øyeblikket. Regner med og håper at prosjektet er ferdig til solen begynner å vise seg igjen, altså i mai en gang. Har også bestemt meg for at dette blir en sommerbil som ikke skal skades ved å bruke den om vinteren på disse fæle norske veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

** 05 NOVEMBER 2005 **

 

Har altså såvidt begynt å skru fra hverandre bilen. Til slutt vil jo bare karosseriet være igjen. Tidligere har jeg også jobbet med assortert vertøy fra 19 forskjellige verktøysett. LITT lei av det ja. Så en tur på biltema for å kjøpe verktøy hører med. Kommer nok helt sikkert mer etterhvert men hadde ikke bruk for mer for øyeblikket.

 

resized_IMG_0761.jpg

 

resized_IMG_0762.jpg

 

Slik ser altså bilen ut idag:

 

resized_IMG_0748.jpg

 

resized_IMG_0747.jpg

 

resized_IMG_0759.jpg

 

resized_IMG_0744.jpg

 

Mye skal bli mer:

 

resized_IMG_0760.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering:

 

Har da snakket med selger og avtalt salg. Reiser til tyskland 15 november og henter meg en VR6 GT som er i utmerket stand.

Motoren har gått ca 180.000 men er nyoverhalt. Så da slipper jeg den jobben, noe som jeg hadde tenkt å gjøre. Setene ser ut som nye og hele bilen bærer preg av å være utrolig pent brukt.

Kommer tilbake med noen bilder når bilen er hentet.

 

Sitter her og kribler i hele kroppen... :driving

Dette blir faen digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må betale 25% moms av kjøpsprisen+envt. frakt hvis jeg blir stoppet. Men planen var som wabby sa å lure den inn...

Slipper engangsavgiften siden jeg aldri skal ha skilter på den.

 

trikset med momsen er å lage 2 kontrakter med selger, en orginal... Og en der du har kjøpt den for 200 euro eller noe :)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her er vi utspekulerte alle mann. Men skjønner jo godt at du ikke bil betale moms av en donor bil. 2000 Euro er jo ingenting for en strøken VR6!

 

Lykke til med prosjektet, jeg må nok titte innom her av og til ja.

Audi A4 2.8 Quattro

XAudi 80 1.8e Quattro

XAudi 80 1.8s

 

Audi S1 - Could you understand the beauty of the beast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår