Gå til innhold

Prosjekt Passat Vr6

Ranger emnet


aka_stian

Anbefalte innlegg

Så gikk tysklandsturen til helvete...

 

Fikk mail fra selger på torsdag om at noen andre skulle komme og se på bilen idag. Ringte ned etter at jeg mottok mailen og fortalte at vi hadde en avtale osv. men fyren var ikke mye interessert i å høre på. Fikk mail idag om at passaten er solgt, men han hadde en Polo G40 til salgs om jeg var interessert. :fire:

 

Utrolig irriterende da denne bilen hadde alt jeg ønsket og var fint behandlet.

Men men, ikke mye jeg kan gjøre med det no. Får vel bare jobbe videre med min og lete videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dårlig gjort da gitt, nesten så du sku tatt turen ned bare for å "bitch slappe" han litt :D

 

Ja det er nesten fristende. Men er jo slik det er. Han vet jo det at det ikke får noen konsekvenser for han om han selger til andre og at det ikke er noe jeg kan gjøre med det. Han er den personen som selger til første og beste kjøper. Han klarte tydeligvis ikke å vente til onsdag for å få pengene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** 13 NOVEMBER **

 

Skrudde litt videre idag. Har solgt alle vindusheisene så då fikk jeg anledning til å ta ut alle vinduer og rense dørene. Har også skaffet meg sportsgrill no! Fikk den for 500 pga skade. Men måtte selfølgelig ha den med ut i garasjen for å sjekke passform og hvordan det ville bli :cool:

 

Gjør ingenting at den er skadet. Må uansett fikse støtfangeren min så kan like godt ta grillen i samme slengen. Så får jeg prøvd meg litt på glassfiberstøping også.

 

Anyway, alle liker prosjekttråder med bilder så her er dagens dose.

 

Alle vinduer tatt ut

resized_IMG_0796.jpg

 

Bakluken demontert. Snart klar for cleaning

resized_IMG_0795.jpg

 

Dette er jo bare nødt til å bli bra!

resized_IMG_0791.jpg

 

Og slik ser bilen ut akkurat no

resized_IMG_0793.jpg

 

 

Har tatt med støtfanger og grill hjem. Altfor kaldt i garasjen til å drive med støping. Satser på å få gjort det i løpet av uken. Mye fri fra jobben denne uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** 17-19 NOVEMBER **

 

Da var det tid for å fikse skadene på grillen jeg kjøpte og fangeren min som hadde et litt kjedelig sammestøt med en fartsdump. Kjøpte inn glassfiber, polyester, glassfibersparkel og det som trengs. Hadde ingen erfaring med glassfiber fra før men fikk litt hjelp av nsr160 her på forumet. Takker så meget for det. Glassfiberen var overraskende lett å jobbe med, selv om det måtte 2 par hansker til for å stoppe kløingen. Ting gikk ikke rett til helvete som det av og til gjør når du begir deg ut på ting du ikke kan. Tror faktisk resultatet kommer til å bli meget bra, og ikke minst, jeg slipper å gjøre det om igjen.

 

Fanger strippet for lys og gitter

resized_IMG_0806.jpg

 

Skadene som skulle fikses

Støtfanger:

resized_IMG_0799.jpg

 

Grill:

resized_IMG_0797.jpg

 

På støtfangeren slipte jeg godt ned til det var et flatt og fint underlag før jeg la på et lag med poylester og glassfiber på utsiden. Det meste av dette blir slipt vekk igjen for å få det jevnt men det vil nok binde endel rundt sprekken.

På baksiden la jeg på 3 lag med glassfiber og polyester. Ble veldig bra :thumb

 

resized_IMG_0823.jpg

 

resized_IMG_0824.jpg

 

Grillen hadde jo et ganske stygt brudd. Her penslet jeg først på polyester i sprekken på forsiden og baksiden før jeg la en teipbit over bruddet på utsiden av grillen for å holde den i form. Så la jeg på 3 lag med glassfiber på baksiden som limer den sammen. Måtte lime den to steder på baksiden på grunn av flere nesten-brudd oppe på grillen.

 

resized_IMG_0821.jpg

 

Lot dette tørke i ca 1 døgn i god varme før jeg begynte med glassfibersparkelen (som forresten var ganske vanskelig å jobbe med i forhold til vanlig sparkel). Fylte igjen et par skader på toppen og på utsiden av grillen. Lurer litt på hvordan disse skadene oppsto. Må jo ha vært kastet store stein på den grillen eller noe sånt :confused:

 

resized_IMG_0825.jpg

 

resized_IMG_0826.jpg

 

Alt i alt ser det ut til å ha gått veldig bra. Skal la sparkelen få tørke en god stund nå slik at den blir helt tørr. Ble lagt litt tjukt på på de største sårene.

Kommer tilbake med mer når jeg har slipt meg ferdig.

 

Har også kjøpt inn elektronisk baklukeåpner fra BilXtra. Satser på at det settet gjør susen. Går det til helv... så prøver vi et annet sett. Får vel ta en tur og prøvemontere det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår