Gå til innhold

Prosjekt Passat Vr6

Ranger emnet


aka_stian

Anbefalte innlegg

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

** 16 DESEMBER **

 

En liten oppdatering på hvordan det går. Motoren er borte vekk. Tok ut hele nettverket til lysene idag. Har også fått ut dashbord, viftesystem og el. nettet ut til motorommet. Er på en måte glad for at jeg skal overføre alt det elektriske fra donorbilen...

 

resized_IMG_0916.jpg

 

...for dette her hadde ikke jeg klart å sett sammen igjen.

 

Dashbordet gone

resized_IMG_0918.jpg

 

resized_IMG_0917.jpg

 

Er omtrent bare bremsekraftforsterkeren som henger igjen foran på bilen nå. Her må det rengjøres grundig før forberedelser til lakkering kan begynne. Ligger cm-lag med fett og olje og drit som må vekk.

 

resized_IMG_0914.jpg

 

Blir en digg ræv på denne passaten :D

Har tatt med meg bakfangeren hjem for å begynne å lage til skiltgrop i fangeren. Satser på at jeg ikke ødelegger den helt...

 

Når det gjelder donorbil så var jeg egentlig på god vei til tyskland denne uken. Har kikket litt på en som har alt utstyr. Snakket med selger og bestilte meg tur til tyskland, men avbestilte alt igår. Ble litt for stress å reise midt i julen, og var ikke 100% fornøyd med bilen. Men om den fremdeles er til salgs etter nyttår kan det hende at jeg henter den allikevel.

Visste dere forresten at det finnes 500€ sedler? :fingers: :D

Har penger til bil liggende så venter bare på sjansen til å hente en...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

** 2 JANUAR **

 

Tilstandsrapport:

Går litt seint for tiden. Mye mas og jobbing i julen.

 

Begynt å skru fra hverandre undersiden av bilen. Tror understellsbehadling blir det neste som gjøres. Tenker på sandblåsing og tectylering av undersiden. Må ta en ringerunde og høre litt med priser. Er ikke sikkert det blir nødvendig å sanblåse så mye da det ikke finnes rust på selve karosseriet...nesten i allefall. Her er all rusten jeg har funnet på selve karosseriet så langt:

resized_IMG_0937.jpg

 

Dette befinner seg da i eksoskanalen omtrent rett under girspaken. Er vel ca tilsvarende rust på andre siden av kanalen. Ikke noe stor sak med andre ord.

Tok vekk all beskyttelsesplast og deksler under bilen, samt eksosanlegg og bensintank.

 

Godt at det skal byttes understell på bilen. Høyre oppheng bak ser ikke ut. Mye rust!

resized_IMG_0923.jpg

 

Noen som vet hvilken funksjon denne lille saken har?

resized_IMG_0932.jpg

Sitter på undersiden av bilen. Høyre side bak ved støtfangeren. Var ingen deler som var festet i den heller. Var ingen tilsvarende del på venstre side. Blir kappet rett av hvis ingen her kommer med gode grunner til å beholde den.

 

Har ny bil fra Tyskland i kikkerten så det blir nok kanskje tur på meg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spar den inntill videre, kan være noe skal henge der... hvem vet.

Se under på den nye bilen om det henger noe der før du river den ned.

 

Det er ikke en av festene til plastdekselet som ligger over bensinfilteret vel ?

 

Niks, eller i så fall mangler eg det dekselet for det var ingen deler som var festet i denne. Får ta en titt på donorbilen når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakke i posten idag! :thanks

 

Har leitet en god stund etter hekkspoiler til passaten. Fant først en som var tilgjengelig på et par norske nettbutikker, men denne var visst gått ut av produksjon. Fant så en til på en tysk side men den så ikke så veldig bra ut. Kjøpte meg omsider en hekkspoiler til passat 3B og tenkte det skulle gå greit å modifisere denne for å passe min, men det viste seg å bli litt mer arbeid enn ønskelig så den ble solgt videre igjen. Til slutt kom jeg over en original Votex spoiler på ebay og slo til! Betalte litt dyre dommer for den, men det er jo den fineste spoileren på denne bilen! Følger også med bremselys som jeg har tenkt å beholde. Syns det er praktisk med 3 bremselys bak.

 

resized_IMG_0941.jpg

 

Her er bildet på pakken:

04_1_b.jpg

 

Så da er all styling/eksteriør ferdighandlet. Nå var det bare å gå igang med forberedelsene til lakkering. Har en liten slipejobb foran meg ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...da har jeg holdt meg i skinnet en liten stund og kan meddele at jeg reiser til tyskland om snaue 6 timer :thumb

Er tilbake fredag kveld eller lørdag morgen. Kommer tilbake med en stor oppdatering da!

 

Kan jo si noen ord om bilen. Er en 92 GT modell med alt ustyr utenom airbag (dette kom vel ikke før i 93 i passat?) Gått ca 160.000 og er så godt som strøken. Er mørk rød av farge og har grått skinninteriør (som forøvrig blir til salgs når jeg har funnet meg svart skinn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår