Jump to content
Bilforumet.no

gsi-power

Bruker
  • Content Count

    1047
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

gsi-power last won the day on September 5 2017

gsi-power had the most liked content!

About gsi-power

  • Rank
    Bmw-Power
  • Birthday 01/09/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Skro0o!! - Bilkjøring!
  • Modell (eks S4)
    Impreza
  • Biltype (eks Audi)
    Subaru
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Yrke eller sivil status
    Yrkes sjåfør
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Fylke
    Sør Trønderlag

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Trondheim
  1. Mulig dette er fikset for lengst, men dette kommer helt sikkert opp som tema igjen. Ved ujevn tomgang, bilen kutter ved pådrag, tenningsbank o.l.... Speedsensor G28 såkalt veivakselsensor. Denne sitter godt gjemt på bakside av motor, under innsug rett ovenfor venstre drivaksel sett forfra. Kan også være brudd i en strømfører ved kontakten som sitter lengre oppe.
  2. Svinghjul med clutch sett varierer mellom 5 - 35.000kr. Jeg fikk bestilt dobbeltmassesvinghjul med clutchsett til 5 lapper hos forhandler i Hvaler. Så finnes det en haug av mekanikere som tar ca 4 lapper for jobben. Ulyd og vibrasjon = Slitent svinghjul.
  3. Kort oppsummert. Masse forgasser rens løste mitt problem. Bilen går nå som ei kule! Anbefales for å renske opp i sot og avliringer i innsug og turbo :D Takk for meg!
  4. Ser dette er en gammal tråd men dette problemet kommer stadig opp. Jeg hadde det på samme måte og i tillegg gikk bilen unormalt godt. Ble byttet Turbo Control Unit og både feilkoden, susinga i turboen og oljeforbruket ble borte =) Den er som regel brun og ligger lett synlig ned til høyre når man åpner panseret.
  5. Hei. Nylig fått byttet clutch og svinghjul på min 2.0 Diesel. Bilen gikk som ei kule før verkstedoppholdet. Når jeg skulle hente bilen ville den ikke opp på turtall, max 3000omr. Den går ikke i nød og kommer heller ikke opp noen feilkoder. Alt skal være kontrollert at er på plass etter operasjonen. Virker litt som at turboen sliter med å henge med..evt ikke henger med i det hele tatt.. Kommer litt blårøyk ved 3000omr som aldri har vært tilfelle før clutch/Svinghjulbytte. Hva i all verden kan dette skyldes bare under 1 uke bilen var der inne??
  6. Biltema her knall på mye men alt innen tenning og sensorer er det greit å kjøpe originalt eller av litt bedre kvalitet. Bra du fikk bilen til å gå skikkelig igjen :D
  7. Må legge til at Gasspjeld er forsøkt byttet uten hell. Byttet tilbake og dette ble rengjort med ny pakning før montering. (Ingen forskjell) Har også byttet tempgiver ved termostat.
  8. Hei. Går ut ifra at du har samma motor som meg. 1.8 16v Z18XE. Da har du elektronisk gasspjeld. Dette fikk jeg opplyst av Opel at gikk an å kalibrere. Dette kan kun gjøres om bilen går som den skal på tomgang. Hvis du føler gasspedalen ikke reagerer korrekt med motoren ville jeg hørt hva verksted hos deg vilel tatt for en slik kalibrering. Ellers fant jeg dette på feilkodene du oppgav: P0100 - Mass or Volume Air Flow `A` Circuit (Luftgjennomstrøming Luftmassemåler) P0301 - Cylinder 1 Missfire Detected P0170 - Fueltrim Bank 1 Malfuncion U2103 - Fewer Controllers On Bus Than Programmed P0130 - O2 Sensor Circuit Bank 1 Sensor 1 P0030 - H02S Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 1 De fleste feilkodene går på sylinder 1. Ta en sjekk på denne?
  9. Hei. Bilen er en 2003 Vectra C GTS 1.8 16v Z18XE. Har lenge nå hatt store problemer med at bilen ikke går som den skal. Den begynte med å dra dårlig, gå ujevnt på tomgang og høyt forbruk. Pr dags dato skyter den ved kaldstart, (Missfire) jager på turtall. Går gjerne høyt noen ganger før den stabiliserer seg ved lavt turtall med ujevn gange. Har kommet opp noen feilkoder som er lest av og deler byttet deretter uten noen form for forbedring. Dette er testet/Byttet uten hell: Plugger Coil Luftmassemåler Bensinfilter Bankesensor Veivakselsensor Kamakselsensor Lamdasonde foran og bak kat. Har prøvd 2 forskjellige luftmassemålere uten at motoren reagerer på noen av dem. ut/Inn med kontakt. Boch plugger med ny coil gjorde ingen forskjell. Som bilen står nå kommer det ingen motorlampe på og får ikke opp noen feilkoder av noe slag. Det som er noe pussig er at kobler jeg ut luftmassemåleren og holder hånda foran inntaket vil jeg kunne justere tomgangen manuelt slik at den går reint og fint avhengig av hvor mye luft jeg slipper gjennom til gasspjeldet....?? Noen som har vært borti samma problem som kan ha noen råd/Tips til videre feilsøking?
  10. Håpet at det kunne være problemet, har nå bestilt pærer med motstand (Canus) Takk Takk! =)
  11. Har ikke funnet denne problemstillingen noen sted så gjør ett forsøk her. Har byttet ut i flere biler og hengere, altså parklys, skiltlys samt kupelys. Type led med både glassokkelinnfesting og lang type man finner som regel i kupelys. Når det tilføres strøm etter montering står halvparten bare å virbrerer, blinker ekstremt fort, gjerne skifte de nyanse på blå/hvitfarven underveis. Jeg bruker ikke pærer med motstand, men får heller ikke opp noen feilelding på min 01 Passat. Hva er problemet til disse udugelige pærene? :P
  12. nylig handla oss sånn selv. STORfornøyd! utrolig mye bil for penga, go for it!!=)
  13. gsi-power

    Hvilken chip?

    Jeg ville handlet os din lokale Toyota forhandler, og fått den orginale varen, det skal hvertfall jeg gjøre. ellers hører jeg mye dårlig om boksene rundt om, enten funker de dårlig, eller så går bilen i nødmodus fordi den ikke tåler boksen... Gå for orginalt!!
  14. Ønsker å kjøpe en Qpax lysbøyle/kufanger til min 06 hiace Send meg ett tilbud på PM om du har en til salgs=D
  15. gsi-power

    Kjøpe Hiace

    Er ikke lenge sia jeg fikk fatt på en 06 Hiace rwd, av to årsaker. For det første er det ikke mye tull med disse bilene, de går og går, någet dårlig men man kommer fram=) Slipper å dra mastercard på Møller bare for å få sjekka en ulyd i drivverket feks (vw) For det andre syntes jeg dette er den desidert tøffeste varebilen om man skal ha litt klasse utav den=) Da snakker jeg IKKE om faceliften! Ellers er de ikke mye rimelig i drift disse bilene, og ekstremt lite er brukt til lydisolering av cupe, samt kjørecomfort ellers.. Transit derimot er det egentlig bare å handle, kjempebil! Postverket har vel og merke KUN Siste utgave av transit, aldri noe tull med de, så har jo oxo de blitt betraktelig bedre i utseende og ^^
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.