Gå til innhold

Prosjekt Passat Vr6

Ranger emnet


aka_stian

Anbefalte innlegg

  • Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

** 25 NOVEMBER **

 

Har så og si gjort ferdig grillen no. Har slipt ned glassfibersparkelen og lagt på litt til for å få en jevn og fin overflate som ikke skiller seg ut fra resten av grillen. Har blitt veldig fornøyd. Glassfiberen og sparkelen har vært veldig grei å jobbe med, så dette skulle ikke være noe problem for andre som lurer. Er tross alt min første gang med glassfiber. Selv om jeg har vært endel borti sparkel og sånt fra før...

 

I allefall...her er grillen ferdig slipt ned

resized_IMG_0878.jpg

 

resized_IMG_0879.jpg

 

resized_IMG_0880.jpg

 

Er ikke helt ferdig med grillen enda da den har endel steinsprutskader og tydeligvis ikke har vært lakket profft før. Lakken flasser litt enkelte steder og har endel bobler.

Kommer tilbake med oppdateringer når jeg har gjort ferdig frontfangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** 27 NOVEMBER **

 

Begynte å ta ut motoren idag. Tatt ut alle tanker og fjernet alle koblinger som binder motoren til karosseriet. Slik som den står no er den bare festet i eksosmanifolden og drivakslingene. Fikk ikke løsnet drivakslingene så det blir en ny tur ut i garasjen seinere i uken med skikkelig verktøy. Nå er det bare å slå til og kjøpe motoren. Er den ikke solgt unna innen et par uker går den rett på dynga. Ingen medlidenhet her i gården. Annonse

 

resized_IMG_0904.jpg

 

I løpet av uken skal det også tilpasses karosseriplate til bakluken som skal sveises. Har "prøvemontert" baklukeåpneren og det ser ut til at det skal gå smertefritt. Min far står for sveisingen og bakluken skal bli kanon ifølge han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** 1 DESEMBER **

 

Motor er solgt og ble tatt ut idag!

Den gamle 2(s)literen er endelig ute!

 

Og det var et reint helvete å få den ut. Har talje men hadde selfølgelig ikke noe sted å henge den opp! :rolleyes: Ble til at meg og min far løftet den ut ved hjelp av en bjelke :eek: . Tok ut motor og eksosmanifold i ett, og girkasse og drivaksler som ett.

 

resized_IMG_0908.jpg

 

resized_IMG_0906.jpg

 

resized_IMG_0909.jpg

 

resized_IMG_0910.jpg

 

Har også vært hos karosserverksted og fått laget til plate til bakluken. Clean bakluke og el. baklukeåpner blir nok neste delprosjekt, sammen med skiltgrop i støtfangeren.

 

resized_IMG_0913.jpg

 

Blir helt kanon dette her. Resultatet skal bli tilnærmet dette:

 

passatclean.jpg

 

Den som hadde hatt slike baklykter i tillegg... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår