aka_stian Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 Halloen folkens! Hadde egentlig planer om å vente med å lage prosjekttråd til donorbil var i hus men har jo egentlig gått såvidt igang så kan vel likegreit starte denne tråden nå. Kan jo begynne med litt historie. Overtok bilen fra min far etter jeg fikk lappen i januar 2004. Den gang var den så original som en passat kan bli. I løpet av høsten samme året ble det hellakkering og rs fanger i front. Mer om denne forvandlingen kan leses i denne tråden Original bil: Etter høst 2004: Bilen er en 1992 modell 2.0 GL og skal altså bygges om til VR6 GT Planer: Eksteriør Rieger Rs2 frontfanger (allerede montert, men har en liten skade som på støpes) Rieger sideskjørt (mottat) Rieger Rs bakfanger (mottat) Rieger sportsgrill (mottat) Hekkspoiler/takspoiler (mottat) Hellakkering i samme farge (Silver purple) Bakluken skal cleanes og skilt flyttes ned i støtfanger. Felg BBS CH, også kjent som BBS Challenge i 8,5x17" Understell Her blir det meste overført fra donorbil med unntak av bremser, dempere og eksos KW Gewinde Kit fra AP Racing, 304mm skiver Supersprint effektanlegg Sandblåse og tectylbehandle undersiden av karosseriet Interiør Skal holde interiøret så originalt som mulig Grått skinn kommer i tillegg til DVD (har lyst på Pioneer X1R) med skjerm foran og i nakkestøttene foran. Blir også investert i gode høyttalere. Har lite peiling på anlegg og bryr meg ikke så mye om det, men kommer til å kjøpe noe som fungerer til mitt bruk. Ingen planer om stor subb i bagasjen eller noe sånt Utstyr Har hentet donorbil i tyskland med nesten komplett utstyrsliste ABS Klimaanlegg Grått Skinn Setevarmere 4x el. vinduer Startsperre El. Soltak El. Speil Sentrallås Cruise Kontroll Kjørecomputer + diverse annet som jeg ikke gidder å nevne Kommer også til å montere alarm for å beskytte stoltheten Skal altså til tyskland og hente en hel bil som blir brukt som donorbil. Sjekket også opp hva det ville kostet å få hvite skilter på donorbilen, noe som ville gjort prosjektet litt enklere, men her ville staten har gode 60.000 i avgifter så den tanken slo jeg raskt fra meg. Takke meg til ombygging :) Her legger jeg ut en liten salgsliste over hva som er til salgs. Kommer til å bli oppdatert etterhvert. (Om moderatorene skulle få kraftige anfall av denne listen, kan de kontakte meg og ikke slette hele tråden. Er tross alt prosjektrelatert) ***************** Se egen salgstråd for deler ***************** Kommer ikke på så mye mer for øyeblikket. Regner med og håper at prosjektet er ferdig til solen begynner å vise seg igjen, altså i mai en gang. Har også bestemt meg for at dette blir en sommerbil som ikke skal skades ved å bruke den om vinteren på disse fæle norske veiene. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet November 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 ** 05 NOVEMBER 2005 ** Har altså såvidt begynt å skru fra hverandre bilen. Til slutt vil jo bare karosseriet være igjen. Tidligere har jeg også jobbet med assortert vertøy fra 19 forskjellige verktøysett. LITT lei av det ja. Så en tur på biltema for å kjøpe verktøy hører med. Kommer nok helt sikkert mer etterhvert men hadde ikke bruk for mer for øyeblikket. Slik ser altså bilen ut idag: Mye skal bli mer: Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 dette blir moro å følge med på!! liker å følge med på slike passat prosjekter av denne typen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Dette liker vi :thumb Skal bli spennende å se prosjektet ditt, lurte litt på dette selv, men har lagt det på is noen år frem i tid da jeg hverken har garasje, tid eller penger. Hva gir du får donorbilen a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Prisen på bilen er ca 2000 euro Tenk om vi hadde hatt slike priser i norge :rolleyes: Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurtemann Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Ser ut som du går grundig til verks her! Ser bra ut!!! Blir artig å følge med videre.. Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Hvilken farge er donorbilen og hvor i Tyskland fant du den? Kunne tenkt meg et slikt prosjekt selv, men har ikke plassen for slikt :( Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Ser ut som du går grundig til verks her!Ser bra ut!!! Blir artig å følge med videre.. Må jo gå grundig til verks når man først er igang. Gjorde det ikke 100% skikkelig forrige gang. Er også derfor det blir ny hellakkering. Denne bilen kommer til å bli 100% strøken når den er ferdig! Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 SAKER :D cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Prisen på bilen er ca 2000 euroTenk om vi hadde hatt slike priser i norge :rolleyes: Må du betale moms på den bilen, eller slipper du det siden den tas inn som delebil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 han tar nok å lurer den rett inn .... Hadde jeg tatt den inn og blitt stoppa i tolla eller noe, så hadde jeg vist dem mitt tyske pass og prata tysk. Kjørt hjem og kasta skiltene :p *ler* Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet November 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Må du betale moms på den bilen, eller slipper du det siden den tas inn som delebil? Må betale 25% moms av kjøpsprisen+envt. frakt hvis jeg blir stoppet. Men planen var som wabby sa å lure den inn... Slipper engangsavgiften siden jeg aldri skal ha skilter på den. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet November 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 En liten oppdatering: Har da snakket med selger og avtalt salg. Reiser til tyskland 15 november og henter meg en VR6 GT som er i utmerket stand. Motoren har gått ca 180.000 men er nyoverhalt. Så da slipper jeg den jobben, noe som jeg hadde tenkt å gjøre. Setene ser ut som nye og hele bilen bærer preg av å være utrolig pent brukt. Kommer tilbake med noen bilder når bilen er hentet. Sitter her og kribler i hele kroppen... :driving Dette blir faen digg! Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 Må betale 25% moms av kjøpsprisen+envt. frakt hvis jeg blir stoppet. Men planen var som wabby sa å lure den inn...Slipper engangsavgiften siden jeg aldri skal ha skilter på den. trikset med momsen er å lage 2 kontrakter med selger, en orginal... Og en der du har kjøpt den for 200 euro eller noe :) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gimli Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 Hehe, her er vi utspekulerte alle mann. Men skjønner jo godt at du ikke bil betale moms av en donor bil. 2000 Euro er jo ingenting for en strøken VR6! Lykke til med prosjektet, jeg må nok titte innom her av og til ja. Siter Audi A4 2.8 Quattro XAudi 80 1.8e Quattro XAudi 80 1.8s Audi S1 - Could you understand the beauty of the beast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg