KadettC16v Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 Har en bil jeg har tenkt å bare lakke "midlertidg" liksom, har et rullende prosjekt men trenger ny lakk men vil bare ha det som midlertidig til jeg er ferdig med bilen for å så lakkere den på skikkelig vis, har hørt noen sier jeg må vente til skikkelig lakk for ellers blir det så mye arbeid. Hva sier dere? tips til hvordan jeg kan lakke den? å rulle den blir vel lakken veldig tykk visst jeg skal pusse ned igjen.. Håper på gode svar Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 jeg har hatt rullende prosjekt og det jeg gjorde var å rullemalte...har malt om 2 ganger denne tiden for å få litt forandring og jeg syns det gikk lett å pusse ned :) bare prøv å rull det så tynt som mulig..men hvis du bruker helblank lakk som ru ruller på må du ha litt tykkere på siste laget slik at det blir blank...ellers blir det matt..hvertfall min erfaring da... Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 Hvem skal lakkere den dagen den skal lakkes seriøst? Hør men de eller noen aktuelle hva de mener du kan gjøre/ikke gjøre. Kan fort bli dyrere seinere hvis du gjør noe billakkereren ikke liker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet November 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2005 Er en del folk som har frarådet meg til å rulle bilen nå =( Blir så mye arbeid når det skal taes opp igjen sier dem.. det var kjipt.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 hva med å sprøyte selv da? Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet November 5, 2005 Rapporter Share Skrevet November 5, 2005 hellothere Om det så er liksom lakk, bruk benga lakk. Sprøyt det på, ingen rulle det blir bare tull. Jeg har flere bengalakk "tester" som har gått bra. Eneste ulempen er at det bruker en måned å gjennom herde :hammer Men er et sant helvete å pusse ned igjen. Men er utrolig morsom å holde på med. Og skaffe seg erfaring med cheers Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 viss du skal lakkere skikkeleg, så kjøper du ikke bengalakk! prøver du å lakke over den med noe skikkeleg lakk, bobler det og koker noe inni helvete... nei.... kjør "Rat Look" til du er helt ferdig med bilen :D Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet November 6, 2005 Rapporter Share Skrevet November 6, 2005 Hei du. vil bare si at viss du har tenkt å lakke bilen seriøst siden, så fraråder jeg deg å gjøre noe til du skal lakke bilen ordentlig, pga av at det er veldig mye arbeid med ned pussing av lakken, og d GJELDER ALL LAKK, er det noen som sier noe annet så har dem ikke prøvd det:) veldig viktig med skikkelig grunnarbeid for fin finish. lykke til:) Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GEGGEN TUNING Skrevet November 7, 2005 Rapporter Share Skrevet November 7, 2005 bengalakk er noe skit,skinner igjennom med,er ikke lett å dekke med den type maling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Jeg har sprøyta noen biler med bengalakk og det har ekstremt bra dekkevne og glans spør du meg. Men om man skal lakkere bilen i skikkelig billakk etterpå ville jeg ikke ha brukt det, jeg har pussa ned en hel bil som har vært lakka i bengalakk før jeg skulle lakkere med skikkelig lakk etterpå. Det er rett å slett en jævla drittjobb!! Bengalakk + billakk = fiasko!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
708 Racing Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 la heller bilen se ut som et dass til du får på noe ordentlig lakk... mye merarbeid om du skal lakke flere ganger i løpet av kort tid, men det skjønner du sikkert. men du må for all del ikke kjøre rundt med "bart" stål. sprøyt på noe grunning over barflekkene om du allerede har begynt nedpussingen... Siter Tråden om min SKODA PICKUP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet November 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 har slått fra meg rulle malingen nå.. hehe.. dere vinner.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 la heller bilen se ut som et dass til du får på noe ordentlig lakk... mye merarbeid om du skal lakke flere ganger i løpet av kort tid, men det skjønner du sikkert. men du må for all del ikke kjøre rundt med "bart" stål. sprøyt på noe grunning over barflekkene om du allerede har begynt nedpussingen... Grunning er ikke tett så det bør han heller ikke kjøre rundt med. Om han ikke bruker epoxygrunnning da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet November 9, 2005 Rapporter Share Skrevet November 9, 2005 sprøyta selv ene bilen min med bengal lakk hel blank, hadde SYK dekke evne spør du meg, men om du skal lakke billig å bra, så legger du fyller på helebilen 2 komp seff! så lastebil alkk over, eks Larry Paint, d bli topp :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg