Gå til innhold

Her er alle fotoboksene i Norge

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

Her er alle fotoboksene i Norges langstrakte land

 

http://svvgw.vegvesen.no/http://svvnvdbappp.vegvesen.no:7778/webinnsyn/anon/index

 

Velg Billist, kryss av fotoboks. Deretter vis kart

 

Bruk pluss og minus på kartet til å Zoome inn og ut

 

 

Ifølge http://www.Onlinemagasinet.no kommer det også 150 nye fotobokser

 

Overvåkningen av norske bilister blir stadig mer omfattende. Veimyndighetene vil ha 150 nye fotobokser. I tillegg kommer måling av gjennomsnittsfart.

 

Vegdirektoratet vil ha 50 prosent flere fotobokser langs norske veier. I dag er det 320 - om tre år kan det bli totalt 500.

 

Veimyndighetene er veldig fornøyd med effekten av fotoboksene i dag. Statistikken viser en kraftig nedgang i både ulykker og drepte på strekninger med automatisk fartskontroll.

 

100 færre personer har omkommet i trafikken hittil i år sammenlignet med 2004.

 

- Det er fortsatt en del strekninger hvor kjørefarten er for høy og det skjer alvorlige ulykker, sier seksjonsleder Finn Harald Amundsen i Vegdirektoratet til P4.

 

Vegdirektoratet ønsker å sette opp boksene i tidsrommet 2006 til 2009. Samtidig har Myndighetene satt igang et prøveprosjekt med måling av gjennomsnittsfart.

 

Kameraene står med noen kilometers mellomrom, og alle biler som passerer blir fotografert. Dermed hjelper det ikke å bremse ned akkurat ved fotoboksen.

 

Slik måling er blitt gjort langs en strekning av E6 ved Lillehammer siden august i år.

 

Mvh

 

CalibR

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alle fotoboksene i Norges langstrakte land

 

http://svvgw.vegvesen.no/http://svvnvdbappp.vegvesen.no:7778/webinnsyn/anon/index

 

Velg Billist, kryss av fotoboks. Deretter vis kart

 

Bruk pluss og minus på kartet til å Zoome inn og ut

 

 

Ifølge http://www.Onlinemagasinet.no kommer det også 150 nye fotobokser

 

 

spm her!

Er det ikke slik at den nye fotoboksen tar tiden du bruker mellom fotoboksene?

F eks. man skal egentlig bruke 2 min mellom, mens jeg brukte 1.30....get it?

 

Da er d jo bare å vente en god stund når man har passert den første, slik at det går mer enn "2" min. Det tar jo lengre tid men jeg tenker om jeg har kjørt for fort også ser jeg den første, deretter drøyer jeg slik at jeg ikke blir knipsa... Håper dere skjønner poenget her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men si om det er 60 sone (lite trafikkert/oversiktlig/ikke gangfelt osv, feks Veme, langs rv7), hva om jeg har 60 forbi den ene boksen, og drar opp til 100 etter boksen, stopper hos en kompis imellom boksene, drar på til 100 igjen og bremser opp før boksen? :P

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun på en strekning de måler gjennomsnitt-hastigheten din, og det er en plass oppe ved lillehammer..

Datatilsynet har sagt nei til gjennomsnittsmåling, men de har nå et prøveprosjekt der oppe.

Det funker slik at når ud kjører forbi så tar den liksom et bilde, merker vekta av bilen og farta di.. Mulig noe mer, men det har jeg glemt.

 

Så tar den å sender over all den infoen til neste fotoboks med engang, og tar bilde igjen eller no når du kjører forbi.. kjenner deg igjen ihvertfall. Hvis du har brutt fartsgrensa så tar den jo seff bilde og alt blir helvete.

 

men den sletter all infoen den har om hver bil etter 2 minutter. Det var ihvertfall slik det var med de oppe ved lillehammer..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva med eventuelle forbikjøringer ol. mellom boksene? kanskje vektmålingen skal fikse det, men jeg er litt skeptisk til dette..

 

Si at jeg kjører i rolig tempo, forbi boks en. så kommer det en kar og durer forbi i hundre og hellvette, bremser ned foran neste boks, da vil det jo bli noe "feil i køen" hvis dere skjønner...

 

med mindre boksene er flinke til å kjenne igjen bilene ut ifra data den samler dah..

Bilen min :D

Type: Toyota Carina 2, 91 Mod.

Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;))

Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva med eventuelle forbikjøringer ol. mellom boksene? kanskje vektmålingen skal fikse det, men jeg er litt skeptisk til dette..

 

Si at jeg kjører i rolig tempo, forbi boks en. så kommer det en kar og durer forbi i hundre og hellvette, bremser ned foran neste boks, da vil det jo bli noe "feil i køen" hvis dere skjønner...

 

med mindre boksene er flinke til å kjenne igjen bilene ut ifra data den samler dah..

Den leste vel skiltnummer om jeg ikke husker feil.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man kjører forbi den ene boksen i bilen sin, men har sladdet for skiltene og malt bilen en annen farge.

Så grisekører man en strekning, men rett før neste boks, stopper man bilen, maler den en annen farge, tar av sladden av skiltene, skrur på den nye fangern man har i bagasjen og tar på seg lue og løsbart.

Hva da da?.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man kjører forbi den ene boksen i bilen sin, men har sladdet for skiltene og malt bilen en annen farge.

Så grisekører man en strekning, men rett før neste boks, stopper man bilen, maler den en annen farge, tar av sladden av skiltene, skrur på den nye fangern man har i bagasjen og tar på seg lue og løsbart.

Hva da da?.....

 

Da tror jeg du slipper unna det meste som finnes :P

 

Men disse nye boksene kjenner deg vel igjen på skiltet tror jeg. Den første tar som sagt et bilde, sender til den neste boksen som så tar neste bilde. Så regner den ut hvor lang tid du har brukt og hvis du da har brukt kortere tid enn det som er "lovlig" så blir du bøtelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man kjører forbi den ene boksen i bilen sin, men har sladdet for skiltene og malt bilen en annen farge.

Så grisekører man en strekning, men rett før neste boks, stopper man bilen, maler den en annen farge, tar av sladden av skiltene, skrur på den nye fangern man har i bagasjen og tar på seg lue og løsbart.

Hva da da?.....

 

:hammer :hammer :wave cheers cheers :win :win lol lol :thanks

 

Datt av stolen når jeg leste denne..knall bra..!

 

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare å grise kjøre forbi den første. Så tar du deg en liten pause til neste bil har kjørt forbi den andre boksen. Greier ikke måle gjennomsnitts farta uten at den tar tida på strekningen.

 

Er vel slik- tar bilde sender til nr 2 når du har pasert nr 2 så regner den ut tiden man har brukt i mellom...eller :S For den tar ikke blitz har jeg hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske glupe de boksene. De gjenkjenner skiltet, akselavstand, vekt og hvis noen av punktene er riktige så blir det sendt over, hvor en fyr sitter å ser om det er samme bilen.

 

Nei det er ikke blitz. Er no infarød greie.

 

Og man kan ikke stoppe hos en kompis i mellomtiden, da boksene blir satt opp på en strekning uten avkjøringer.

 

 

Og hva er vitsen med å grisekjøre når man må stoppe å vente..? da ville jeg heller tatt det litt rolig den lille strekningen.

pajero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår