Gå til innhold

Norges råeste ryggelyspære???

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • 1 year later...
På 4/13/2022 den 7:45 AM, Ekstralys AS skrev:

Ser helt rått ut! 🙂 Gode ryggelys er herlig. 
 

Hei har en Mitsubishi L200 2009 Modell og ønsker og montere markeringslys oransje  på stigtrinnene mine åssen kobler jeg de sammen ? tenkte 4 på hver side 

https://www.ekstralys.no/led-autolamps-m181-runde-markeringslys?art=LA181A12E
 

 

IMG_20231017_221713_135.jpg

Mine Kjøretøy 

Mitsubishi L200 2009 Mod 

Toyota Rav 4      2002 Mod 

Mazda   626      1992  Mod  (Veteran) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Dette er veldig enkelt, men du kobler disse modulene til med (+) og (-) så vil disse lyse. Du kan for eksempel koble disse via bryter, jeg har laget en enkel tegning i paint.

image.png

Ekspert på lys til bil og svarer gledelig på alle dine tekniske spørsmål om lys. Fyr løs! :wink:
https://www.ekstralys.no
---
Ekstralys AS er kommersiell bidragsyter. Svarene fra denne brukeren kan inneholde produktplasseringer som bør vurderes som reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/18/2023 den 7:34 AM, Ekstralys AS skrev:

Hei,

 

Dette er veldig enkelt, men du kobler disse modulene til med (+) og (-) så vil disse lyse. Du kan for eksempel koble disse via bryter, jeg har laget en enkel tegning i paint.

image.png

Hei og takk for svar  tenkte på ledninger og sånn åssen skal jeg koble markeringslysene til ledningene ? har dere noe skjøtestykker/koblinger ? må legge opp Rød og svart ledning da på innsiden av stigtrinnene deretter må disse kobles sammen inn på hver røde og svarte ledning ?  takk på forhånd 😄 

Mine Kjøretøy 

Mitsubishi L200 2009 Mod 

Toyota Rav 4      2002 Mod 

Mazda   626      1992  Mod  (Veteran) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dessverre ikke noe skjøte stykke. Ledningene må ikke legges på innsiden, men dette blir jo antageligvis penere. 

Selve modulene må kobles inn på pluss og minus, slik at dem skal lyse. 

Ekspert på lys til bil og svarer gledelig på alle dine tekniske spørsmål om lys. Fyr løs! :wink:
https://www.ekstralys.no
---
Ekstralys AS er kommersiell bidragsyter. Svarene fra denne brukeren kan inneholde produktplasseringer som bør vurderes som reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ekstralys AS skrev:

Vi har dessverre ikke noe skjøte stykke. Ledningene må ikke legges på innsiden, men dette blir jo antageligvis penere. 

Selve modulene må kobles inn på pluss og minus, slik at dem skal lyse. 

Hei igjen og takk for svar ikke det nei 😞 Har tenkt ut en metode jeg legger en rød og en hvit ledning på innsiden av stigbrettet ovenfor hverandre deretter montere jeg en strømtyv over på den røde også en stømtyv på ledningen nede som blir jord og sånn gjør jeg bortover deretter så ruller jeg inn ledninger inn i fleksrør jeg får se hva jeg gjør 🙂  

 

Beklager så er jeg elendig på og tegne 

Strømtyv.png

Mine Kjøretøy 

Mitsubishi L200 2009 Mod 

Toyota Rav 4      2002 Mod 

Mazda   626      1992  Mod  (Veteran) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mitsubishi L200 skrev:

Hei igjen og takk for svar ikke det nei 😞 Har tenkt ut en metode jeg legger en rød og en hvit ledning på innsiden av stigbrettet ovenfor hverandre deretter montere jeg en strømtyv over på den røde også en stømtyv på ledningen nede som blir jord og sånn gjør jeg bortover deretter så ruller jeg inn ledninger inn i fleksrør jeg får se hva jeg gjør 🙂  

 

Beklager så er jeg elendig på og tegne 

Strømtyv.png

Strømtjuv bør aldri brukes. Spesielt ikke der hvor det blir fukt og møkk. Du bør heller bruke krympeskjøter som du klemmer sammen med kabelskotang også varmer du de med varmepistol etterpå for å få det tett 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, opelduude skrev:

Strømtjuv bør aldri brukes. Spesielt ikke der hvor det blir fukt og møkk. Du bør heller bruke krympeskjøter som du klemmer sammen med kabelskotang også varmer du de med varmepistol etterpå for å få det tett 

Ikke det nei 😞 tenkte og legge en svart og hvit ledning ovenfor hverandre og skjøte de sammen inn på lampa men da tror jeg at jeg dropper dette prosjektet og kjøper nye stigbrett med lys  ca 10 000,- ferdig montert 🙂 
 

Mine Kjøretøy 

Mitsubishi L200 2009 Mod 

Toyota Rav 4      2002 Mod 

Mazda   626      1992  Mod  (Veteran) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mitsubishi L200 skrev:

Ikke det nei 😞 tenkte og legge en svart og hvit ledning ovenfor hverandre og skjøte de sammen inn på lampa men da tror jeg at jeg dropper dette prosjektet og kjøper nye stigbrett med lys  ca 10 000,- ferdig montert 🙂 
 

Det er ikke så veldig mye ekstra jobb. Du kan fint bruke to ledninger i samme krympeskjøt også lage deg et ledningsnett. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Mitsubishi L200 skrev:

Må skrape vekk isolasjon da eller ? 

Ja, de selger slike på biltema, dog blir de nok ikke tette om man har to ledninger inn på en side, men en loddet forbindelse er elektrisk sett en god forbindelse. 

https://www.biltema.no/verktoy/lodding/tilbehor-til-lodding/loddeskjotehylse10-stk-2000044562

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår