Gå til innhold

Syk politi-opplevelse med "sivilbil" på E6 ved ås

Ranger emnet


Gjest 426hemi

Anbefalte innlegg

Hei folkens, hadde en litt syk opplevelse på vei hjem idag:

Jeg dro fra Ås ca halv fem, og kjører motorveien (E6) mot oslo.

På påkjørinsrampa til motorveien gir jeg litt gass (ikke masse, fordi motoren kald), og kommer opp i siden på en grønn golf fire.

Han hadde litt rar kjøreatferd og kjørte en smule fort, så jeg gikk tom for aks-felt (dette fordi jeg ga på, og omtrent kjørte forbi han i aksfeltet, men han må også ha gitt på).

Greit.

Så jeg måtte bare bremse for å få lagt meg ut, og dro forbi golfen etter det, og la meg opp i god driv (har ikke speedometer :) ) men jeg visste at det var over 100.

Så begynner kukken i golfen, som hang seg på, å blinke med lysa, hele tiden, masse etter en liten stund, og jeg senker farten.

Varsler han meg om kontroll lenger framme eller hva prøver han på ??

Men det var ikke nok at jeg bremsa, han GIR gass og legger seg ved siden av meg, og viser fram politiskiltet sitt i beste USA stil, mens vi ligger ved siden av hverandre.

JEg legger meg inn på siden, han går ut og spør: vet du hvor SINNSYKT fort du kjørte nå? (nøyaktig sitert dette).

Jeg sier, nei, mener jeg kjørte i omtrent 100...

I 130!!!!!!! sa han som det skulle være verdens undergang.

Javel, sier jeg.

Få førerkortet ditt! Jeg gav han det, og han ringte sentralen, mens golfen hans stod med varselblinkern på og kukken står i TOTALT sivile klær, så ut som bestefaren min.

Så han fikk sentralen til å skrive anmerkning, og jeg sa, at du, dette gikk ikke i 130 liksom...

JAVEL, svarer han, vil du ha anmeldelse?

Hva innebærer det, spurte jeg. Det innbærer forenklet forelegg.

Sa jo selvfølgelig nei til det, og da han ga meg lappen sa han, denne gangen skjedde dette, men NESTE GANG! DA.

JEg har navnet på fyren, gammel og jævli sur mann med hvitt hår.

Jeg latet som jeg var uvitende, og spurte, er dette en sivilbil eller??? (golfen altså). OG han: JA, det er det, og viste meg politikortet sitt, slik at han beviste hvem han var.

Men det der kan ikke ha vært noe annet enn en sur politifyr på vei hjem fra jobb, som ville ødelegge for en 20-åring...

Hva synes dere folkens...? Ta det som en advarsel.

Noen politifolk er HELT JÆVLIGE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har han lov til det når han ikke er i tjeneste da?

Selvom man kjører sivilbil så er de jo i tjeneste, men hvis han var på vei hjem fra jobb...?

Det kan da ikke ha vært noen sivilbil hvis han bare blinka med lysa sine? (Regner med det var kjørelysa, ikke blålys).

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blinka bare med lysa... Trodde han hadde et seriøst problem ass.

Holdt på sånn i kanskje 10-15 sek før han dro opp på siden min.

Jeg har navnet hans....

Det føles skikkelig ille... Hadde det enda vært en ordentlig sivilbil.

Han gav meg ikke bot heller, fordi han ikke hadde måleutstyr ikke sant?!

Poenget er at til alle her på forumet som kjører SINNSYKT fort (130 :rolleyes: ) sånt kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens, hadde en litt syk opplevelse på vei hjem idag:

Jeg dro fra Ås ca halv fem, og kjører motorveien (E6) mot oslo.

På påkjørinsrampa til motorveien gir jeg litt gass (ikke masse, fordi motoren kald), og kommer opp i siden på en grønn golf fire.

Han hadde litt rar kjøreatferd og kjørte en smule fort, så jeg gikk tom for aks-felt (dette fordi jeg ga på, og omtrent kjørte forbi han i aksfeltet, men han må også ha gitt på).

Greit.

Så jeg måtte bare bremse for å få lagt meg ut, og dro forbi golfen etter det, og la meg opp i god driv (har ikke speedometer :) ) men jeg visste at det var over 100.

Så begynner kukken i golfen, som hang seg på, å blinke med lysa, hele tiden, masse etter en liten stund, og jeg senker farten.

Varsler han meg om kontroll lenger framme eller hva prøver han på ??

Men det var ikke nok at jeg bremsa, han GIR gass og legger seg ved siden av meg, og viser fram politiskiltet sitt i beste USA stil, mens vi ligger ved siden av hverandre.

JEg legger meg inn på siden, han går ut og spør: vet du hvor SINNSYKT fort du kjørte nå? (nøyaktig sitert dette).

Jeg sier, nei, mener jeg kjørte i omtrent 100...

I 130!!!!!!! sa han som det skulle være verdens undergang.

Javel, sier jeg.

Få førerkortet ditt! Jeg gav han det, og han ringte sentralen, mens golfen hans stod med varselblinkern på og kukken står i TOTALT sivile klær, så ut som bestefaren min.

Så han fikk sentralen til å skrive anmerkning, og jeg sa, at du, dette gikk ikke i 130 liksom...

JAVEL, svarer han, vil du ha anmeldelse?

Hva innebærer det, spurte jeg. Det innbærer forenklet forelegg.

Sa jo selvfølgelig nei til det, og da han ga meg lappen sa han, denne gangen skjedde dette, men NESTE GANG! DA.

JEg har navnet på fyren, gammel og jævli sur mann med hvitt hår.

Jeg latet som jeg var uvitende, og spurte, er dette en sivilbil eller??? (golfen altså). OG han: JA, det er det, og viste meg politikortet sitt, slik at han beviste hvem han var.

Men det der kan ikke ha vært noe annet enn en sur politifyr på vei hjem fra jobb, som ville ødelegge for en 20-åring...

Hva synes dere folkens...? Ta det som en advarsel.

Noen politifolk er HELT JÆVLIGE!!

han var ikke i tjeneste? fikk du bot? hadde hørt med advokat.. for det høres drøyt ut..og alene uten måling så holder ikke dette...tror jeg da, hater snut :hammer men alltid vært heldig selv..sluppet unna 3 ganger..men det er fordi de har vært alene og ikke hatt måling.. det beste var han ene snuten som sa ,ser du er typen som kommer til og nekte og skjellte meg ut,men slutter med å si håper du lærer av denne avarselen og alle har jo kjørt for fort,mens kompisen min stod på buss stoppet og hørte alt..var oppe i 160..7 brudd på div traffikk regler hevhe gull hår :pray,

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...:)

Lurer på hva jævelen hadde gjort om jeg ikke hadde stoppet.

Sikkert tilkalt forsterkninger.

Han var en sånn nidkjær type vet, en av de som ikke gir seg med det første tror jeg.

Men jeg kunne ha gitt faen. Kjørte jo på prøveskilter så... Og de kan man jo sette på hvem som helst bil..

Nei, jeg vet ikke. :confused:

Men det er ikke sånt du tror skal skje når du drar hjem for dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo ikke digg å stå der med lastebiler som fossa forbi på 1 meters hold nei.

Det er ikke noe fordel å få anmerkning i førerkortet heller.

Har en anmerkning fra før og for forbikjøring i høyrefelt :rolleyes: men det er en annen historie...

Det tilsvarer vel en slags logg på "alt" det ulovlige jeg har gjort?

Begynner faen meg å lure på hvorfor en person er så glad i politimakta si at han må terrorisere folk når han ikke engang er i tjeneste... :fire:

Men begynner å bli vant til å snakke med de svina der nå.

Lurer på hvorfor i h****** norske politi ikke gjør som de i USA: sjekker igjennom bilen for narkotika ol, er de bare sløve, eller er de redde for seg selv liksom??? Det dreier seg vel kun om å beslaglegge førerkort å utstede bøter, ikke å ta kriminelle.. :fire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var aleine i bilen og har kun eit unøyaktig speedometer i sin egen bil å gå etter. Dette kan no politiet umulig klare å skrive ut forelegg på. :ex_machin

MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil

Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn

MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt

2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært med på samma greia i krsand før jeg ble 18. samme situasjon bare annen plass. jeg er så sivilsnutehater at jeg ba han #¤%&!!&=?# sånn kort fortalt og gav klampen. siden har jeg ikke hørt en dritt. jeg sa tilogmed at jeg ikke var 18!

 

Tror ikke de er så mye politi utenfor tjeneste med mindre det virkelig skulle skje noe da. assman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår