Gå til innhold

Bamsemoms: Mistet lappen :(

Ranger emnet


Bamsemoms

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt stor respekt overfor politiet.. Og det lokale politiet her i området er egentlig ganske allright folk.. Når jeg hører historier som denne så er det ofte jeg rett og slett velger å ta ting med en klype salt.. og trur som regel at folk juger litt om hvordan de selv har kjørt..

 

MEN!! her om dagen ble jeg stoppet av en sivil bil utenbys fra.. fordi jeg kjørte i ca 40 gjennom byen(50sone).. og jeg svinget unna hull og humper i veien for å være litt snill med felgene mine..

 

Jeg bremset ned forran det ene høyere krysset jeg passerte.. og jeg reduserte farten forran fotgjengerfeltene.. Jeg brukte både blinklys og belte hele tiden.

 

Jeg viste bilen fulgte etter meg.. Det tar ikke lange tiden å oppdage slike "spanere".. Pisjå, uten skiltplater, osloregga, så ut som den hadde 2 speil, brukte IKKE blinklys.. De stod utenfor parkeringsplassen jeg svinget inn på.. kikket på meg til jeg gikk ut av bilen.. så kommer de inn på parkeringsplassen og opp på siden av meg.. "Unskyld.. det er fra UP.. ta med vognkort og førerkort og sett deg inn i bilen her så skal vi vise deg en video om hvordan du kjører.." Hadde jeg vært 10-20 år eldre så hadde de sikkert kjørt videre..

 

De hadde fulgt etter meg i 200m? og filmet at jeg svinget unna humplene i veien.. Jeg fikk høre.. Ting som "Du kjører som en idiot!", "Du har jo ikke hatt lappen så lenge", "Det er ingen som har lært deg å kjøre sånn!".. "Du er heldig du får gå herifra med lappen i behold".. osv osv.. Den dagen mistet jeg all respekt for UP.. Fy faen for noen idioter de to folka var..

 

Jeg har kjørt ca 150000km de siste 2.5 åra.. Jeg kjører drosje, så jeg ser myyye idiotkjøring om nettene.. Det jeg bedrev var absolutt ikke idiotkjøring..

 

Men jeg tenkte det samme som deg... De har faktisk retten til å ta lappen din i 3 uker.. nesten helt uten videre.. Hvorfor skal jeg krangle med de da? Jeg er faktisk avhengig av den.. Tragisk at noen skal missbruke makten sin på denne måten..

 

Ønsker deg lykke til videre i saken!

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Før trodde jeg som de fleste andre at sånne historier var veldig overdrevet og at politiet alltid vil behandle deg rettferdig så lenge man var høflig og oppførte seg ordentlig. Har hatt en god del opplevelser med politiet som gjør at jeg tror mer og mer på disse historiene. Syns det er skremmende hvor mye politiet faktisk kan sabotere og ødelegge for vanlige lovlydige folk, bare pga trynefaktor. Og blir det rettsak og ord mot ord virker det som politiet blir trodd nesten uansett. Man burde ha samlet alle disse historiene, (de som er seriøse og troverdige) og sendt det til noen som har muligheten til å gjøre no med det. Jeg tror en del av de som sitter høyere opp i systemet i politiet, ikke er klar over den maktmisbruken som foregår blant enkelte politimen. Det som er tragisk er jo at folk som har vært lovlydige hele livet, plutselig mister ALL respekt for politiet, på grunn av en sånn latterlig politimann som har "HØRT" at en eller annen har kjørt for fort, eller "ANSLÅTT" farten til en eller annen til å være "HVERTFALL" 140 km/t bare sånn på måfå. Det burde vært tatt tester av politifolk jevnlig, der de måtte bevise at de kunne annslå fart utifra lyden på en bil. Alle typer biler, med og uten effektanlegg. Tror det hadde blitt mye rare hastigheter da. Tror politiet må ta et oppgjør med seg selv og hvis de skal klare å få tilbake respekten folk har mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da har jeg kommet meg hjem fra skole.

 

Har snakket med advokaten og han har hørt litt fram og til bake og sakt hva jeg burde gjøre.

 

Min straff vis jeg ved tar er 3mnd uten (har vært uten 1.mnd) og 4k i bot.

Vis jeg velger å gå rettens vei, noe jeg må for å få igjen lappen før kan resultere i:

1. Jeg får igjen lappen, men dato for retten er mindt i nov.

 

2. Vis jeg taper, betale saksomkostninger, betale advokat kostnadene, straffen blir 6.mnd og enda høyere bot. Jeg vil bli registrert i straffe registeret. Advokaten mener at Politiet blir i 98% betrod i rettenm og sjangsen min desverre er for små. Derfor anbefaler han meg å gå for 3.mnd og 4k i bot.

 

Det er utrolig kjipt. Men sånn har det gått. Og jeg behøver ikke å si hva jeg synes om dette. Dere forstår meg. :thanks

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Politiet har ingen måling, ikke sant?

2. Du har vitne. (hvis jeg ikke husker feil)

3. Hvordan kan du bli straffet for noe du ikke har gjort?

4. Litt synd å si det, men ved å ikke kjempe imot fra første stund så har du på en måte akseptert og bekreftet at du har gjort noe galt. Det er ingen som frivillig og ved sine fulle 5 lener seg tilbake og venter i 4 uker på å få igjen førerkortet hvis de ikke har gjort noe galt.

5. Du burde definitivt prøve saken i retten, hvis du ikke har gjort noe galt. Det er ingen grunn til å la politiet slippe unna så enkelt, hvis du ikke har gjort noe galt.

6. Hvorfor skal bota bli større enn forelegget? Hvorfor skal du være 3 mnd lenger uten førerkort hvis du velger å prøve saken?

7. Er det noe du ikke har fortalt oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig merkelig oppførsel fra politiets side synes jeg.

Litt som å be deg hive noe på bakken for da å bøtelegge deg for forsøpling.

 

Men har de ikke innkalt deg til avhør, eller i det minst en samtale? Er noen dager siden jeg leste fra begynnelsen så jeg husker ikke. Virker mildt sagt som suspekt og slurvete arbeid.

 

Memen, det er da heldigvis ikke så innmari lenge igjen. Kjipt å betale 4000k for å tilfeldigvis kjøre lovlig forbi sivilen. Definisjonen på feil sted til feil tid.

2005 MINI COOPER

 

(x) 1996 BMW M 523i E39 Tråd om/bilder

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helv...

Jaja, bra du har en til å kjøre deg, og at det går plenty med buss...

Håper de tre resterende månedene flyr!!

 

Ja, er bra tilbud på buss her jeg bor, så kommer jeg til å parkere bilen snart pga snø og glatte. Ikke vinter bil.

 

For dem som tror jeg har gitt meg tar dere feil. Dette er en vurdings sak jeg har tatt og som advokaten min har sakt jeg burde gjøre. Han snakker av erfaring med slike saker. Jeg har fortalt dere alt i denne saken.

 

Politiet kan gjøre som dem vil.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg saken fram for en annen advokat. Hva slags grunnlag har de for å ta fra deg lappen igjen? (Orker ikke lese masse masse for å finne det ut). Vedtar du bota så er du jo skyldig. Nei det er tull at politiet vinner stort sett alle saker. Av hva du har sagt til alle her skjønner jeg ikke hvordan advokaten kan si at du burde vedta. Tydeligvis er heller ikke advokaten særlig hypp på en sak. Bytt advokat at once.

 

"2. Vis jeg taper, betale saksomkostninger, betale advokat kostnadene, straffen blir 6.mnd og enda høyere bot. Jeg vil bli registrert i straffe registeret. Advokaten mener at Politiet blir i 98% betrod i rettenm og sjangsen min desverre er for små. Derfor anbefaler han meg å gå for 3.mnd og 4k i bot."

 

Advokaten din suger. Er ikke han som bestemmer hva straffen din er om du taper. Du vil bli registrert selv om du vedtar 4000 i bot. Fikk se rullebladet mitt da jeg var i militæret. Der stod at jeg hadde blitt tatt i fartsovertredelse. Slike ting har ikkeno med jobbsøknad osv å gjøre. Kan jobbe i barnehage eller hva du vil fordet.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror deg på det du sier her. Og du kan like gjerne prøve saken for retten, siden du allerede har fått tilbud om 4000 i bot og 3 måneder uten førerkort. Du havner i bøteregisteret om du godtar det tilbudet, som forresten er det samme som at du innrømmer skyld i saken. Tar du saken for retten kan du slippe unna etter å ha lagt frem saken, siden det virker som om han svartkledde robocop'en ikke har sitt heeelt på det tørre. Virker forresten som om advokaten din suger.

 

Han har ingen måling. Du har vitne. Han var alene og opptatt med noe annet. Du vet hva du gjorde. Grunnlaget hans var uforsvarlig kjøring inn i et kryss, som han ikke kunne se fra der han sto. Du kan bevise med bilde at han ikke kan se krysset. Du har allerede vært uten førerkort i en måned, og kommer til å ha vært uten førerkort i 2 mnd når saken kommer opp. Kan vanskelig se at du skal bli straffet hardere enn det uten å ha gjort noe galt - annet enn at du faktisk innrømmer skyld da. Det er det dummeste du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå har jeg sitti her å lest så masse piss fra politite sin side. Jeg blir rett og slett forbannet når de holder på slik.., tar deg for ting de ikke overhodet kan bevise - "jeg bare så det", liksom.. Maktsyke jævler .. sorry språkbruket ..

 

Altså, -HVIS- de innrømmer det, før eller siden, at de tok feil, vil du da få erstatning? Isåfall, hvis du gjør, KOS deg! Og forresten, håper disse måneden dine går fort unna. ;) Seriøst trist detta. :\

Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags advokat har du ? NAF drit eller noe skikkelig noe?

 

Dette er en skikkelig advokat. Men som nevnt, så sitter jeg ganske fint i dette. Advokaten min nevnte bare det beste ut i fra min lomme bok og risiko.

Det er jeg som må betale saksomkostninget og vis det er slik at jeg ikke vinner kommer advokat regning og jeg må betale utgiftene i retten.

 

Men som sakt, jeg hater det. Men men

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår