Gå til innhold

Bamsemoms: Mistet lappen :(

Ranger emnet


Bamsemoms

Anbefalte innlegg

Ja, som dere leste har jeg mistet lappen. Hendte på lørdags kvelden.

 

Skal kjøre en kvinnelig bekjent av meg hjem etter at vi har vært på Rudskogen på lørdagen. Kjører opp en bakk og i en s sving, og plutselig står det en mann i helt svart dress (ikke politi ser det ut som) midt i veien og stopper meg. Han spør om førerkortet og jeg gir han fører korte, og det viser seg at han er politi.

 

Han har ikke måling eller noe som helst form for noe han kan ta meg på. Jeg går ut av bilen, men han sier at jeg skal sette meg og vente.

Han stod nemelig å skrev et forelegg til en mopedist på fortauet i det han stoppet meg. Jeg vet med meg selv at jeg ikke har kjørt fort.

 

Jeg har eksoslekasje, torshov potte, og et åpent KN filter. Dette lager lyd.

 

Jeg setter meg i bilen og venter i 10 - 15 min før han kommer til meg.

 

Han sier at dette gikk litt fort osv. Så sier han at jeg skal komme ut. Vi står og prater, jeg nevnet at jeg har vært på Rudskogen osv. Plutselig så bryter det ut av politi mann i svivilt at han tar lappen min. Jeg spør han om dette er en spøk og om han er seriøs. Jo da, han er seriøs. Jeg sier at han ikke har noe på meg og at jeg har kjørt noe fort. Bilen har som sagt en eksos lekk og ei potte fra torshov.

 

Han sier at han tar meg på §3 i veitrafikk loven. og den er:

 

§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Endret ved lov 4 juli 1991 nr. 49.

 

Legger til at han var alene. Jeg trode han lekte politi. Så seriøst var det.

Og jeg er sikker på at han segmenterte meg i avgjørelsen. På alder av fører og på hvordan bil jeg har.

 

Jeg kan ikke si at noe av det dekker at jeg har kjørt over grensen.

:fire:

Jeg var ikke ruset og bilen lå ikke sidelengs. og jeg lå i høyre fil.

 

I det han skulle ta sykkelen av støtta for å dra veltet sykkelen og han datt over sykkelen

 

Noen tips og råd til en fortvilet mann.

 

MVH

Bamsemoms

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beholdt du lappen, sånn rent fysisk? Har du plastikk-kortet ennå?

I alle tilfeller burde du stikke innom nærmeste politistasjon i morgen og forklare saken.

Hvordan kan du egentlig vite at han var politi i det hele tatt? Hvis han ikke var uniformert så må han jo i det minste ha vist deg noe form for ID. Uansett så er det jo ikke mulig å miste lappen for at bilen kanskje bråker litt mer enn den burde! :hvaskjera

Det her er noe av det dummeste jeg har hørt. (nesten like dumt som han 22-åringen som ville gi meg 1600 i bot for å ha kjørt 54km/t i 50-sonen...) asshole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekt hele saken. Har han ingenting får du lappen tilbake i posten i løpet av 3 uker.

 

Hvordan kan jeg nekte saken? Hvordan skal jeg gå fram?

 

takker for al hjelp og støtte.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beholdt du lappen, sånn rent fysisk? Har du plastikk-kortet ennå?

I alle tilfeller burde du stikke innom nærmeste politistasjon i morgen og forklare saken.

Hvordan kan du egentlig vite at han var politi i det hele tatt? Hvis han ikke var uniformert så må han jo i det minste ha vist deg noe form for ID. Uansett så er det jo ikke mulig å miste lappen for at bilen kanskje bråker litt mer enn den burde! :hvaskjera

Det her er noe av det dummeste jeg har hørt. (nesten like dumt som han 22-åringen som ville gi meg 1600 i bot for å ha kjørt 54km/t i 50-sonen...) asshole

 

Han viste ID kort. Han tokk plastik kortet rent fysisk

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han viste ID kort. Han tokk plastik kortet rent fysisk

 

 

Og du godkjente ikke førerkortbeslaget? Da har de 3 uker på seg å lage en sak, noe de ikke kommer til å gjøre. Hvis de faktisk er dumme nok til å lage en sak bør du få moped-duden til å vitne da han var det eneste upartiske vitnet i hele saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du godkjente ikke førerkortbeslaget? Da har de 3 uker på seg å lage en sak, noe de ikke kommer til å gjøre. Hvis de faktisk er dumme nok til å lage en sak bør du få moped-duden til å vitne da han var det eneste upartiske vitnet i hele saken.

 

Det med han moped-duden. Jeg vet ikke hvem det er, eller hvordan jeg skal få tak i han :(

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen?? Blir sur av å lese dette. Noen politifolk er bare rene drittsekene.

Du skulle aldri ha gitt deg. Uten målinger å lignende er det bare å nekte.

En kompis fikk tilbake kortet etter 4-5 uker, enda han hadde "vedtatt".

Så det er håp:)

Uansett. Lykke til.

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til en ting til.

 

Politi mannen står midt i min kjøre fil for å stoppe meg. Da forstår han at jeg klarer å stoppe og at jeg ikke har kjørt fort, og at jeg klarer å stoppe uten å kjøre ned politi mannen.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør du nekte på.

 

Helst skulle du kontaktet advokat med engang.

 

Sant, men det er ikke lett å ta kontakt med advokat på sent en lørdags kveld, eller på en søndag. Har liksom ikke en advokat.

 

Men jeg vet at jeg har alt på trygge.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra dei opplysningene du har lagt fram her er saken heilt klar. Viss du ikkje samtykka i beslaget må politiet gå rettens vei for å beholde lappen meir enn 3 uker. Da må dei overbevise dommeren om at du kjørte uforsvarlig, og du har muligheten å forklare heile saken og føre passasjeren din som vitne. Argumenter for all del ikkje med generell missnøye mot politiet, men hold deg 100% til saken.

 

Har du samtykka i beslaget må du spille på at du ikkje visste/ble informert om retten til å ikkje samtykke og din uerfarenhet og respekt over for politiet. Skriv ned hendelseforløpet der du gjerne innrømmer å ha kjørt 5-10 km for fort på speedometeret, men på lavt gear slik at bilen støya ekstra. Da har du gitt innrømmelse på en liten overskridelse, samt forklaring på at det hørtes ut som om du kjørte svin. Har du ikkje kjørt for fort må du selvfølgelig ikkje innrømme en dritt. Les gjennom hendelseforløpet slik at du er siker i din sak når du møter opp, og for din troverdighet innrømmer du småting med kjøringa som du vett at dei kan ta deg på, men som ikkje gir deg straff.

 

En kjenning av meg slapp unna med 6 mnd for uforsvarlig kjøring etter å ha kryssa heiltrukken sperrelinje i 160 på bakhjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra dei opplysningene du har lagt fram her er saken heilt klar. Viss du ikkje samtykka i beslaget må politiet gå rettens vei for å beholde lappen meir enn 3 uker. Da må dei overbevise dommeren om at du kjørte uforsvarlig, og du har muligheten å forklare heile saken og føre passasjeren din som vitne. Argumenter for all del ikkje med generell missnøye mot politiet, men hold deg 100% til saken.

 

Har du samtykka i beslaget må du spille på at du ikkje visste/ble informert om retten til å ikkje samtykke og din uerfarenhet og respekt over for politiet. Skriv ned hendelseforløpet der du gjerne innrømmer å ha kjørt 5-10 km for fort på speedometeret, men på lavt gear slik at bilen støya ekstra. Da har du gitt innrømmelse på en liten overskridelse, samt forklaring på at det hørtes ut som om du kjørte svin. Har du ikkje kjørt for fort må du selvfølgelig ikkje innrømme en dritt. Les gjennom hendelseforløpet slik at du er siker i din sak når du møter opp, og for din troverdighet innrømmer du småting med kjøringa som du vett at dei kan ta deg på, men som ikkje gir deg straff.

 

En kjenning av meg slapp unna med 6 mnd for uforsvarlig kjøring etter å ha kryssa heiltrukken sperrelinje i 160 på bakhjulet.

 

Hei. Jeg har ikke kjørt for fort. Er snakk om en fartsdump jeg må lirke min lave bil over, opp en bratt bakke over ei bru og så en sving. Og så rekke å stoppe for den politi mannen og det er ikke mange hundre meterene.

 

Har som sakt en motor med vtec som butter på 8400rpm. Så den lager lyd. Siden de heller ikke har måling på det kan de ikke gjøre noe.

 

Jeg sa at jeg ikke var enig i at han skulle ta lappen på §3. Og at jeg ville ha lappen igjen. Jeg viser altid respekt og ydmykhet ovenfor politiet. Siden de har så mye makt. Er en autorefleks de fleste har.

 

Takk for inlegget.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår