Gå til innhold

1000-metringer

Ranger emnet


FiveTen

Anbefalte innlegg

Nettop kjøpt meg et par Hella Rallye 3000 og montert disse på vanlig måte(forran grillen) på 240-en min. Noen som har montert slike bak grillen? Mister man mye lys da?

 

Og hva skjer om jeg blir tatt på teknisk kontroll eller noe, for er jo orginalt 2x20% løkter på 240-en, og disse er jo 37,5%, og jeg har to...så dette gir jo 115% lys...og jeg har i tillegg 100W pærer i(skal egentlig være 55W).

 

Blir jeg bare nødt å skifte pærene så er resten OK eller blir løktene beslaglakt og jeg får tusenvis av kroner i bot? Noen her som er blitt tatt med for mye lys??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spørs hvem du treffer på.

Jeg sto i 20 min å diskuterte med en purkjævel som påsto jeg hadde for mye lys, han så jeg hadde for mye så han kom imot meg med blålys.

Jeg som var så ung trengte ikke så mye lys, det hadde vært noe annet om det hadde vært en trailer e.l sa han. Kyss meg i revva tenkte jeg men jeg jatta bare med å kunne kjøre derifra etterpå. Jeg hadde også 100W pærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 stk hella rallye 3000 blue på golfen min og har enda ikke fått noe kommentar på det.. har hatt de i 3 år nå.. går gjennom pkk med de og alt..

To av de er spredere, som er godkjente i norge. For lastebil vel og merke.. Er vel noe snakk om luxen der.. Den siste er helt blank og ikke lovlig i norge.. Verken onkel blå eller bs har sagt noe til meg

 

EDIT: har btw 100w pærer i de

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få de bak grillen.. e ikkje fint det heller, hvis ikkje de e så matte at de ikkje lyser opp når gatelys eller lys fra andre biler treffer de

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettop kjøpt meg et par Hella Rallye 3000 og montert disse på vanlig måte(forran grillen) på 240-en min. Noen som har montert slike bak grillen? Mister man mye lys da?

 

Og hva skjer om jeg blir tatt på teknisk kontroll eller noe, for er jo orginalt 2x20% løkter på 240-en, og disse er jo 37,5%, og jeg har to...så dette gir jo 115% lys...og jeg har i tillegg 100W pærer i(skal egentlig være 55W).

 

Blir jeg bare nødt å skifte pærene så er resten OK eller blir løktene beslaglakt og jeg får tusenvis av kroner i bot? Noen her som er blitt tatt med for mye lys??

 

 

Jeg har to stykker inni grillen, med 100w pærer, hadde også noen kraftige klare grøftelys rett under skiltet...

 

ble stopper i rutinekontroll av politiet i oslo, og fikk beskjed om å skru den sånn at de ikke fungerte.. tok av en ledning og fikk kjøre videre uten mere bråk.. hadde også bilen full av fulle ungdommer på vei hjem fra byen,,

 

Mister heller ikke noen merkbar effekt av å ha de bak grillen etter min mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur du mister litt lys ut til siden, men jeg syns det lyser bra nokk jeg... blir vertfall bedre en orginal lykter. trur jeg ikke onkel er så nøye på lys... fettern min har kjørt i 3 år med 3 1000m forran skiltet, bare la det blinke på fotobokser assman

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 1000metere bak grillen.. Synst det fungere helt fint!

 

Eneste som ble sagt her oppe at dem kanskje ikke lyser så godt i sidene.

Men det gjør jo de andre lysa :P

 

Mine er litt dårlige for dem er skitne inni, men må kjøpe meg 100w pære jeg også :P

EDIT:

Selger vel dem på biltema tror jeg locked.. mener på å ha hørt det..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får dere tak i 100w pærer? selges de på bensinstasjoner og slikt?

 

 

Jeg spurte på Hellanor (der jeg kjøpte lyktene mine) om dette...for viste at rallye 3000-lyktene er bergnet for 130W pærer, så spurte om di hadde 100W pærer, og det hadde di! Han sa at det var nok ingen som kom til å bry seg så lenge jeg var flink til å blende ned! Men han sa også at ved bruk av kraftigere pærer enn di orginale (55W) så måtte jeg være forsiktig å ikke bruke dem mens jeg stod i ro pga. at jeg kunne brenne reflektoren!

 

Men du får nok tak i 100W pærer hvor som helst tenker jeg! Di trenger jo ikke vite om du skal ha di i en rallycross bil eller en du skal kjøre på veier! ;) Deesuten er det ikke ulovlig med "uendelig" masse lys som arbeidslys bakover på et lasteplan eller lignende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte på Hellanor (der jeg kjøpte lyktene mine) om dette...for viste at rallye 3000-lyktene er bergnet for 130W pærer, så spurte om di hadde 100W pærer, og det hadde di! Han sa at det var nok ingen som kom til å bry seg så lenge jeg var flink til å blende ned! Men han sa også at ved bruk av kraftigere pærer enn di orginale (55W) så måtte jeg være forsiktig å ikke bruke dem mens jeg stod i ro pga. at jeg kunne brenne reflektoren!

 

Men du får nok tak i 100W pærer hvor som helst tenker jeg! Di trenger jo ikke vite om du skal ha di i en rallycross bil eller en du skal kjøre på veier! ;) Deesuten er det ikke ulovlig med "uendelig" masse lys som arbeidslys bakover på et lasteplan eller lignende! :)

så dem tåler 100w pærer helt fint når du kjører..? :)

 

kjøpte 2 stk Hella Rallye 3000 blue på jobb :) dem koster 1500 per stk på bilextra:hammer.. på jobb ga jeg 1200 for to.. dem lyser noe helt jævlig med 55w pærer.. satser på å få tak i 100w pærer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde firkantet lykter bak grillen og synes det ble nok lys...

hadde 100W pærer...

men det kan til tider bli litt varmt bak grillen på sommern da... ;)

 

ang lys ut fra grillen... spørs jo hvilken grill man har;) det er bedre lys ut av 86- grillen med "riller" enn 81- med sine "ruter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så dem tåler 100w pærer helt fint når du kjører..? :)

 

kjøpte 2 stk Hella Rallye 3000 blue på jobb :) dem koster 1500 per stk på bilextra:hammer.. på jobb ga jeg 1200 for to.. dem lyser noe helt jævlig med 55w pærer.. satser på å få tak i 100w pærer :D

 

 

Ja, mine har gjort det til nå (hatt dem i to uker ca!) uten noen tegn til for høy varme! Vet om folk som kjører med 130W pærer også!

 

men ja, det er bra lys i dem! :D:D Ikke prøvd med 55W, men vet bare at når jeg skrur av 1000-metring-bryteren og kun bruker du orginale fjærnlysene, så blir det mørkt ute! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mine har gjort det til nå (hatt dem i to uker ca!) uten noen tegn til for høy varme! Vet om folk som kjører med 130W pærer også.... ;)

jeg tenkte på at jeg har opplevd at selve grillen smelter ;) kan skje hvis man monterer lyktene for nært grillen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår