Gå til innhold

FiveTen

Bruker
  • Innholdsteller

    103
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om FiveTen

  • Bursdag 03/30/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Bodø

FiveTen's Achievements

  1. Jeg har fått rustet hull bak i begge kanalene mine og skal sveise dette, og i tillegg er jekkfestet ødelagt på høyre side, så må skifte dette også! Jeg kan tenke meg at dette må bli så godt som UMULIG å få til med tanke på at det er VELDIG trangt og knotete å komme til! Men jeg regner med at det er mange her som har gjort dette før meg, så er det noen som har noen tips til meg? Alle tips mottas med takk, med unntak av "kjøp deg ny bil!" =p Er det dessuten noen som har noen gode tips for hvordan jeg får fjernet tykktectylen som er der jeg skal sveise?
  2. Bygde om fra K til F???? Hva trengs da? Er det dyrt/vanskelig? (jeg er forresten ikke elektrikker men automatiker, men er nesten det samme! =p )
  3. Har hørt flere og lest her at folk sier at det elektriske kan være vanskelig ved motorbytte, til for eksempel en FT-motor. HVOR vanskelig er det egentlig? Jeg er elektrikker og lurer på hvor vanskelig det egentlig kan være da!?!?
  4. Hva er galt med inngangen? :p Sorry om det er et dumt spørsmål! Men jeg har aldri vært på et slikt treff så vet ikke hva det innebærer av "ubehag"! :p
  5. står solex cissac på B230K....om det vaar spørsmålet? :p
  6. Kjøp nytt, koster under en 100-lapp.....da holder det lenger enn bilen din vil leve, en MIKROSKOPISK pris sammenlignet med bensinregningen på 20 år, og du slipper å plages! ;) :titties:
  7. Det er neppe sikringen ettersom lys-systemet på bilen er lagt opp slik at man kun skal miste lyset på enten høyre eller venstre side av bilen, altså må to sikringer ha gått samtidig for at det ska skje! Jeg har mer tro på at relè-et eller lysbryteren eller noe slikt er gåent....har ikke studert koblings-skjemaet for det, men jeg tenker at enten er det kabling (enten selve kabelen eller festene til kabelen) det er brudd på, eller så er det noen av komponentene (relè eller kontakt, for disse har tross alt blitt brukt noen tusen ganger!) som befinner seg før før kretsen blir "delt i to" hvis du skjønner. Dette finner du ut nok ut av! :)
  8. Vel, jeg mener bestemt at først bruker man penger på motor, og så kan man til nød bruke dem på utseende etter hvert! Hvis du har en sterk motor er det MYE tøffere enn en fin lakk, dessuten har den fine lakken ingen direkte effekt for deg (med minde du drar damer med ny lakk!:P) mens motor har alle bruk for! Fordele med stor motor vet alle og de trengs ikke nevnes! ;) Jeg ville gått for større motor! :)
  9. De XC70 og V70 og XC90 og S60R jeg har sett under huven på har hatt batteriet på samme plass som min 240...framme til venstre!
  10. Til dabutcher: Fysikken setter grenser...men for oss "dødelige" setter vel kansje penger og kunnskap de størst begrensnigene?!?! Til alle: =p Hva vil det si å mappe den???? hva mappes og litt grovt sett...hvordan gjøres det? Har det noe med MAP (Manifoild Air Pressure) sensoren å gjøre eller...?
  11. Ja, skulle akkurat til å spørre om det... noen som vet hvor mye den faktisk tåler? bytter man ut alle 2W pærene med 5W blir det en strøm-økning på 150 %. Det regner jeg med er mer enn den takler...eller?
  12. Til deg 240 V8 power: Det der er ei LATTERLIG holdning om jeg må få sagt min sanne mening! Og i hvertfall når det er noe man kan bli straffet for eller som kan gå utover andre!
  13. [quote name=locked1.5 Lyktene skal være koplet over egen bryter og slik at de ikke kan lyse uten at parkeringslys, baklys og lys for kjennemerke samtidig er tent. [/quote] Han kan ikke koble slik som du sier "248 V8 power". Både av hensyn til den paragrafen som locked henviste til og av hensyn til faren for å glemme lysene tent, med følge av et tømt batteri! Den må i det MINSTE(av praktiske hensyn) kobles via tennings-bryteren! Men allerhelst slik reglene sier!:) Men må nok si meg enig i locked ang det med å tegne koblings-skjema! :p Men om du ønsker det kan jeg sikkert se om jeg får gjort det i løpet av dagen! :p Men det er helt rett tegnet det med bryteren din cokeloop. Bare med en MEGET VESENTLIG FEIL!!!! DET SKAL STÅ "TIL RELÈ" OG IKKE "FRA RELÈ" PÅ DEN GRØNNE LEDNINGEN!!!! Og den røde "fra 12v" regner jeg med er pluss fra batteriet! :) Og det er riktig! sjønte? ;);) :P
  14. Hva er en "- man dimmer"??? ALDRI hørt før! :p Nå er ikke dette noe jeg har peiling på i fall dette er noen form for spesiell dimmer, men det har ingenting å si om det er pluss eller minus lederen som går via dimmeren! Men er enklere å bruke den som er mellom batteriets pluss og pæren, siden det da blir kortere vei til gods fra instrument-pæra! Men som sagt er ikke dette noe jeg egentli har grunnlag for å uttale meg om i fall dette er noen form for spesiell dimmer! :)
  15. VELDIG enig i det der!!!!!!!! Har begynt å blinke med fjernlysene når folk blender med tåkelysene. Om de ikke blir slått av har jeg to kraftige tusenmetringer som sørger for at jeg ser uansett! ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår