Gå til innhold

Storaksjon for å ta trimmede biler!

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glad prosjektet mitt er prosjektert med hensyn til akkurat denne saken... :)

Er positivt i den forstand at man luker vekk biler med alt for mye effekt og underdimensjonert understell.. Er jo direkte livsfarlig om man skal leke seg litt..

Men det jeg hater ved staten og denne saken, er det med avgiftene.. Sinnsykt unødvendig mye, samt mye klunder om noe skal endres.. :fuckme2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Frankrike er det forbudt å bygge om biler. Punktum.

"Grei" regel, eller hva?

 

Men vet dere hva som er DET ALLER JÆVLIGSTE med dette? Det er at bilprodusentene/importørene står på samme siden som myndighetene i alle slike spørsmål!

 

Produsenter og importører vil ha bukta & begge endene på bilholdet vårt.

 

Det de mener vi klarer oss med at modifikasjoner vil de selv produsere, merke med sin logo og selge til oss for blodpris.

Dernest vil de at vi ikke skal gjøre en dritt av vedlikehodlet selv, men overlate det det "billige" MERKEverkstedet deres.

Dette verkstedet vil i sin tur se til at bilen vrakes så tidlig som mulig ("dette lønner det seg ikke å gjøre noe med og du har ikke lov til å gjøre noe med det selv..."), slik at de kan tyne mer $$$ ut av oss når vi kjøper en ny bil.

 

Importørene får med seg partiet Høyre, de miljøvernerne som har gått på løgnen om at reaskere utskifting av bilparken er bra for miljøet får med seg Ap og SV. That's it. Vi som liker og mekke litt sjøl taper.

 

Vi sitter med skjegget i postkassa og tvinges inn i våre A4 biler (som reklamen sier er så innmari individuelle og spesielle!) som vi tvinges til å skrote etter etter tilmålt tid.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med autronic selv..Hvis jeg blir stoppa kommer jeg antageligvis til å parkere på plassen,ta ut boksen låse bilen og gå..enten det eller røske tak i no ledninger så den ikke går..

Har sett meg lei av all den hetsen vi bileiere er nødt til å finne oss i..Blir rett og slett forbanna av det og lei av å måtte kjøre rundt å være redd for å bli stoppa av onkel eller biltrangsynet.

En annen mulig god ide er kanskje å få ting godkjent i vognkortet men det er heller ikke så veldig lett:(

Pottitland

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk dere etpar ting:

Det er de landene som SELV produserer biler som ofte har de strengeste reglene. BILPRODUSENTENE er den store stygge ulven her!

 

Det er to åpenbare unntak: Sverige og USA. Hvorfor?

I Sverige har de noe som kalles SFRO (Svenske Fordonsbyggeres Riks Organisasjon) De har etablert seg som en svært seriøs aktør ovenfor veimyndighetene. Blant annet er SFRO tiltrodd myndighet til å foreta såkalte forhåndsgodkjenninger for endelig godkjenning hos Bilprovningen. Dermed har bilprodusentene en motvekt.

I USA har vi SEMA (Speciality Equipment Market Organisation = markedsorganisasjonen for uoriginalt ekstrautstyr) som er en mektig motvekt mot bilprodusentenes trang til nekte folk å gjøre noe med bilene sine sjøl.

 

Tørt og kjedelig, ikke sant? Vel, slik er verden. Take it og leave it.

 

Hvor gamle er dere gutter? rundt 25 år? Har dere lyst til å fortsette med denne hobbyen i, la oss si, 30 år til?

ORGANISER DERE! Hvor som helst: Merkeklubber, Amcarklubber, Japseklubber, Audiklubber, gatebilklubber. Hva som helst bare klubben er seriøs og går inn under en større paraply som gjør at man blir en maktfaktor.

 

Nytter ikke? Se på ACCN (American Car Club of Norway) De startet i 1975 som en liten harrygjeng i Trondheim.

Etter det har de gitt oss 30 års regelen, og mulighet til å få godkjent nyere burktbiler importert fra land utenfor EU + masse masse mer.

 

I tillegg har de status som hørings instans ved endringer av import- og godkjenningsregler. De aller fleste Trafikkstasjoner godtar også anbefalinger vedr ombygging av bil og vedr. original effekt på eldre amerikanske biler fra ACCN.

 

De har til og med "sin egen mann" på Stortinget. Den nye regelen om godkjenning av nyere bruktimporterte biler fra land utenfor EU hadde ALDRI vært mulig uten denne direkte kontakten.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da tenker jeg ikke på noe helt nytt, selvsagt.

Bruk heller de klubbene som allerede eksisterer.

Da slipper alle å begynne på bånn.

 

Er klubben i nærheten en gubbe-klubb, så kupp den da vel!

Ofte er det ikke mange ildsjelene som trengs for å røske litt opp i slike sove-klubber. Det blir nok noen sure miner her og der, men da øker engasjementet, så det er bare greit.

 

Det er altfor mange som bruker unnskyldninger for ikke å engasjere seg. "klubben passer ikke akkurat meg", "gubbe klubb", "jeg liker best å være uten tilknytning til noen klubb" osv osv.

 

Slike feige utsagn er bare tull & tøys og de gjør oss alle til et lett bytte for reguleringskåte, uvitende og griske politikere. miljøvernere og nybil importører.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår