Gå til innhold

TMB: Opel Ascona B - 2,4 prosjekt

Ranger emnet


TMB

Anbefalte innlegg

jeg trenger ingen ting til omega a.men takk for at du spurte:)sofa stolene i omegan er gode ja.far hadde en slik omega a 2.0 når jeg var rundt 8 år tipper jeg var lenge siden vertfall akurat når den hadde kommet:)fin bil:)det var vel da jeg ble hkta på omega:)

 

2.2 over hele gården ja:) 2.2 turbo i planer eller?

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm, sa jeg snurr... hehe

S5301678.jpg

Men det ligger bare å venter, så kanskje en vakker dag så står det en 2,2 med pustehjelp og ca 150hk...

 

Omega stolene er deilige. Samt at det er skikkelig varmetråder i dem. Til sommer'n blir det nok OHC i rekorden. Men har ikke tid til motorbytte nå for tiden, da jeg bruker bilen hver dag.

Men det gir jo muligheter til å pusse på Ascona'n.

 

Vidre planer med Ascona'n. Skal en tur på hugger'n og høre på pris Astra F dashbord. Om ikke så fikk jeg grusomt lyst på slik look i Ascona'n:

 

dash2.jpg

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner jobben med bakakselen å bli bra. Alt som trengs er jo rondell, negerkuse, vinkelsiper og drill. og så litt:

 

S5301936.jpg

 

S5301927.jpg

Blir bra detta syns jeg...

S5301933.jpg

 

Sitter å lurer på om jeg skal bruke kværnland lakken min her også. hehe... grønt er grelt :spin

Den verste jobben er jo gjort, nå kommer god jobbinga med å tenke ut noe form for skiver og calipere som kan passe på akselen. Må ha håndbrekk, og det setter litt problemer ang valg av calipere.

 

Tenker litt på Omega A calipere. Det har jeg jo liggende. Skal skru de av delebilen, måle litt osv. Se om det finnes noe skiver ol som evt kan borres om til 4-100.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp heller denne

denne.. en kamerat selger/bytter..

2,0E motor

veiv + svinghjul avbalansert og lettet 18 kg.

2x 45 webere (nye) med innsug

nytt grenrør 4-2-1

dobble ventil fjærer

kvass kam (autokonsult mente det var en 310-315 graders kam)

sachs 4 pøkk clutch (nytt)

sachs alu trykkplate

høy komp stempler

portet topp

planet topp

motor borret til 2100 ccm

motor bygget av alf engh (affen)

bakkeløps motor

motor fester til 1600

bremse papirer finnes + film av bremsing.. (130 kw/ ca 175 hk)

bilen ble bremset med annet grenrør og DÅRLIG eksos løsning..

bygget ny eksos + nytt grenrør (håper på 180-185 hk)

bilen ble bremset til 129,9 kw på motor

bilen hadde 101 kw på hjulene med 17" felger..

bremsing + justering er gjort av autoconsult i skotselv

ny bremsing bør gjøres etter nytt grenrør + eksos + evt justering av cam for mere power..

 

motor selges KOMPLETT med:

2x 45 weber med innsug (gassere "nye" fra forgasser service i drøbakk)

sacs clutch med alu trykkplate

grenrør til RWD (kadettc)

dynamo+starter tenning etc (alt)

motor har gått MAX 5000km siden bygget..

benin pumpe + bensin trykk regulator..

gass wire etc.

div slanger..

 

motor startes (evt) prøves i bil før kjøp.. sitter i en kadett c nå..

 

selges pga ny LET motor.....

 

BUD starter på 15000. og ja da er alt komplett.. alt du trenger for og putte den i en ny bil..

 

SVARER IKKE SMS!!!

ring HVIS du har penger.. orker ikke pratere..

bilen står i bærum utenfor oslo. sees der..

 

kan evt bytte i en 2,0 16 v motor (til et annet prosjekt) (må være støken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp heller denne

denne.. en kamerat selger/bytter..

2,0E motor

BUD starter på 15000. og ja da er alt komplett.. alt du trenger for og putte den i en ny bil..

kan evt bytte i en 2,0 16 v motor (til et annet prosjekt) (må være støken)

 

Hvem sa jeg skulle ha enda en jøtul? hehe.

Har nok ikke råd til noe slik motor nei, og skulle jeg gå for et nytt motorbygg med 200hk, så hadde det blitt C20XE med div snaks, evt en B23ET.

Har jo 2,4'n stående, den venter bare på at jeg skal få gravd dypt nok ned i lommeboka etter mere groom deler.

 

Har vært skikkelig orginal i dag, drunk

hmm, fant frem groom lakken og lakka bakakselen grønn.

Orginalt.. hehe... Er nok bare jeg som kan finne på slikt ja.

S5301954.jpg

:oohh

Legg merke til alt ruststøvet som har lagt seg over alt i bakgrunn. Det regna ute, kunne stå ute å pusse aksel.:tannløs Samt, den er så jævlig å drasse rundt på, så den står helst på ett sted.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som hadde eit par snurrer liggande har vell ikkje lyst å selge en som er sånn ca ok

 

cossie snurren er solgt for 4000kr med div tilbehør. (ikke min, men en kammerat sin)

Japsesnurren har en liten sprekk i eksoshuset, (lekker ut ved wastegate ventilen)

Lastebilsnurren er nok noe for slitt, og har høyere bruksverdi enn salgsverdi... hehe... Kanskje den skal bygges om med nytt kulelager og reim drift... vi får se..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdateringer:

 

Fikk ei pakke i posten i dag; Takk M_Lille

S5302143.jpg

 

S5302148.jpg

Dobble Dellorto DHLA 45mm forgassere, nr 5351 og 5352.

 

Så nå blir det å få tak i nye filtere, men pga plassmangel blir det nok det gamle pipercross filteret som satt i rallybilen til Kim. Skal få rensa det skikkelig, samt å få laga ei bakplate til det i CRC fresen på skolen. forhåpentligvis før sommeren.

 

Nå mangler jeg bare kam og dobble ventilfjører så er vel motoren komplett, mangler bare å få satt det sammen og noen timers grov justering.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skulle ut med båten i dag, så derfor måtte Ascona'n ut av hølet sitt. Ser litt lubben ut etter vinterdvalen.

S5302259.jpg

 

S5302258.jpg

Felgene jeg kjøpte tar seg godt ut. Og kanskje 55mm senking bak ikke er så værst.

 

Skal på et par skjørt og en frontspoiler så snart jeg får tak i mere glassfiber duk. (trenger rep)

 

bakakselen er foresten blitt mørk blå. Forstillinga skal få samme farge.

S5302202.jpg

 

Skal få tatt all overflate rusta som er kommet i løpet av vinterens løp. Skal ta malingsfjerner og høytrykkspyler'n og bli kvitt den fine blå lakken på bilen. Så skal den grønne orginal lakken pusses ned i løpet av sommeren.

Under skal den også bli gjort rein. og rustsveis der det trengs. Tektyl er et hælvete å få av...

 

Har ikke ei krone igjen nå. Men alt av deler ligger klart, så er kun karosseriet som mangler å bli ferdig, Samt en justering av motoren.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår