DaButcher Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 hei.. spennende prosjekt.. du trenger dog: bruke tid på å legge opp ledninger fint i motor-rom vaske motorrommet :p så blir det mye mer show. samt..få noen fetere pluggkabler! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 For og si det på en annen måte: Hvor mange har du hørt om som har overhalt en CIH motor med nye lager kontra hvor mange du har hørt om som har tatt kvelden på rådene? Jeg har åpnet en motor hvor råden hadde kommet ut igjennom blokka og knekt. Den delen av råden som fortsatt satt fast i veiva glei ikke akkurat lett rundt, noe jeg tolker dithen at rådelageret har tatt kvelden grunnet alder/ og muligens dårlig oljetrykk-/ smørning. Jeg mener da at det blir feil og skylde på svake råder i denne sammenhengen. At en støpt råde knekker når den blir dratt med rundt veiva synes jeg ikke er så rart. neivel, rådene er kjempe bra. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Så jeg gamlebilen til Hegle på et av bildene, eller blingser jeg...? :P Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Så jeg gamlebilen til Hegle på et av bildene, eller blingser jeg...? :P tenker du på det lille som var av et hvitt tak og en hvit dør elle? :D Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Tror'n tenker på Kristoffers gamle Kadett. Kim kjøpte den se, og så sto den hos meg i noen uker.. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Tror'n tenker på Kristoffers gamle Kadett. Kim kjøpte den se, og så sto den hos meg i noen uker.. okei, tenkte om du kanskje hadde kappa ut litt av den hvite som vegard vraka.. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 neivel, rådene er kjempe bra. kjempebra er de jo ikke, men kommer helt ann på hva du sammenlikner med. sarkasmen kan du spare deg for. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Tror'n tenker på Kristoffers gamle Kadett. Kim kjøpte den se, og så sto den hos meg i noen uker.. Kris sin gamle ja, var vel den han hadde før han skaffa seg rød japse. Siter Scampi - BMW-chauffeur, autodidakt fotograf og kosegutt 1998 E36 318iT Individual Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Etter litt kladd og babb så er tenningsanleggety byttet ut. Dette var det jeg brukte. Men rotoren var slitt ned til kun halve kontakflata, noe som medførte dårlig gnist.. Det er ikke så ofte en ser slike lenger... Har flere fordelere på lager, de fleste til 2,2E (LE-jetronic), en til L-jetronic, men har ikke sett noe forskjell annet enn nummeret. Spesiell denne.. hehe. fra Manta 2,0E. Kim fant på å ta frem den gamle v6'ern. Tok girkassa av for en gjennomsjekk. Her er hva som skjedde med den en gang i tiden.. hehe Ubalanse i mellomaksel er ikke bra når'n burner ut 4 giret... Tok meg tid til å måle litt. 4 og 5 trinn ford er like lange, men tappen på 5 trinn kassa er 2cm lengre. (kappe og slipe) så har jeg 5 trinns girkasse. 5 giret er ikke akuratt det mest solide jeg har sett, men så skal det ikke få så mye juling som 1,2,3 giret. Kassa var foresten i bra stand, og trenger kun nytt hus bakover. Enda mere deler.. hehe. Noen som er interissert i en høvla b23 topp? (innerst i hjøret) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Jula begynnes å kjennes på lommeboka. Så derfor selger jeg unna noe deler: kompett 2,2 innsprutsystem. kan medfølge ledningsnett, boker, hjernen, trykk regulatore, ekstra dyser ol... fordeler ol... 2,4 innsugshus. komplett med dyser, slanger ol. Solex 45 mm. m innsug for 2,0l CIH. (innsuget må portes, da den er til 40mm) 5liters slitt lastebil turbo, bitte liten japse turbo, Strøkent. lakkert svart, med tre strøk klar lakk. Andre ting som skal bort: Diverse Omega deler: Bud mottas med takk på PM. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 skal du ha for bare solex 45mm gasseren da?? og den høvla 23 toppen? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet Desember 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2005 Vart motoren sprekere etter att du bytta rotoren ? Per-Henrik og -Supraguy- : Slutt å ødlegge posten hans, ta salg over Pm så det ikke blir så rot her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Jeg fikk bedre gnist. Men har ikke fått justert tenninga skikkelig ennå pga motoren vil ikke gå skikkelig på tomgang. Så derfor blir det vanskelig å finne riktig tenningspunkt. Skal få fin kalibrert den når jeg får tid. Driver med eksamens forbredelser nå for tiden, så får ikke tid til å skru noe særlig bil før etter eksamen. Merker ikke store forskjellen. Gikk best dag 1 og 2. Siden har det gått litt opp og ned alt ettersom været. tipper på at 0-100 ligger på rundt 12sek. (pga dårlig feste) Skal bytte ut main dysa i gasseren med en litt større en, håper at det skal gi det lille ekstra den trenger idet man tår gassen i bunn. For den hoster litt idet jeg tråkker på; turtallet synker, og så skyver den på... Har ikke speedometer, så veit ikke hvor godt det skyver. Virker som om jeg ikke får den til å gå bra annet enn på et halvt turtalls område av gangen. enten 1000-3-4000rpm. eller 4- max rpm... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 En ulykke kommer skjelden alene. ****, i dag skjedde det som ikke skulle skje, og jeg som kun hadde ei uke igjen på skolen før ferien... ****... Var hos dama, så kom x'n kjørende, og da måtte en jo så klart vise fram litt. Meninga var en liten 0-100 test. men fikk ikke effekten i bakken, så endte med å røyklegge hele grimsta toppen. (sorry, var ikke meninga, så ikke i speilet se...) Men tror du **** meg ikke han klarer å hoppe ut av gir da... 6500rpm, og så vroom.. og turtallsnåla banker bunn før beine rekker å komme seg bort fra pedalen.. Bang sa det. Motoren satt dønn. Fikk tips at snuten var på vei, så vi gjemte bort bilen i 20 min, mens vi ventet på en kammerat som tauet meg hjem. faan. Register kjede hadde ryki. Tenker meg det ser pent ut... Motoren gikk rundt den motsatt vei, og derfor konkluderte vi med at kjede hadde ryki... Har ikke ork til å begynne å demontere for å få bytta kjede.. veit ikke om ventilene er banka skakke også. og hvordan det står til med motoren... Tipper på at den lar seg fikse.. bunn er jo ikke gått så mye, og nå som den virkelig var litt futt i den også... Sukk sukk... Slikt skjer... Ekke noe å gjøre med det, annet enn å ta bussen på mandag, bussen til eksamen på tirsdag, torsdag og fredag. så er skolen ferdig for i år... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Hoff! Triste saker. Trodde de kjedene tålte en masse jeg. Du fikser det nok. ;) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg