TMB Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Om du bruker original 2.4-clutch (9"), så tror jeg nok ikke du får problemer med at den vil slure. Det dumme er at jeg har valgt å bruke 2,0l svinghjul. Har ei 2,4 svinghjulet. Hadde tenkt å bruke et 2,2 svinghjul, pga større clutch, men pga at jeg hadde et fint letta 2,0 svinghjul så brukte jeg det istede, da en ikke få lettet 2,2 svinghjulet såpass mye. (2,2svinghjulet har bolthullene til trykkplata i ytterkant, og dermed får en ikke dreid av såpass mye som på 2,0 svinghjulet) Må få kjøpt meg sinter som går til orginal trykkplate. Fikk tips om å bruke div volvo deler(clutch og trykkplate, evt 2,2clutch og volvo trykkplate), men da må en ha 2,2 svinghjul, og desuten plass til å borre opp nye bolthull til trykkplata. Det har jeg ikke da den plassen er dreia bort.. hehe.. :hammer Men men. derfor må jeg nok få tak i en sinter som tåler litt over 200Nm... Orginal clutchen til 2,0 er ikke laget for slikt moment, og vil slure ved hardere påkjenninger.. sukk. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Aha! Da er det verre ja. Men om du slipper clutchen før du gir gass, er det nok ikke noe problem likevel. Er en Manta A 2.4 med gassere som kjører med 8" clutch, og det fungerer visst. Kanskje du skulle prøve en 8.5" clutch fra f.eks 2.0E eller 2.0 ohc? Det er sikkert litt å gå på på svinghjulet? - og trykkplata fra 2.0E burde passe. Men det er kanskje like greit å finne en sinter, så er du sikker på at det ikke kommer til å slure. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Litt opptaderinger på motorfronten. Har fått tilbud om en adapterplate til Ford girkasse, får med en utslitt sinter, og to ekstra 4trinns girkasser og en mellomaksel. Dette muliggjør ønsket om 5trinn da jeg har en 5trinns ford girkasse liggende. Og en adapterplate til Ford og Quaif er jo fint å ha... Fikk samtidig tilbud om en 2,0E motor. Kanskje jeg slår på stortromma og kjøper alt sammen. Da selger jeg 2,2 motoren i samma slengen for å dekke noe av utgiftene. hellothere Blir jo mye penger dette også... men men. lameller er ikke billig. Da blir det nok 2,0E topp på 2,4. Dette burde etter mine beregninger gi nokså høy kompresjon. Lurer derfor om det er noen som har gjort noe slikt før? Og om noen vet om et verksted i Østfold som kunne slipe opp nye og større ventilseter i denne toppen... pluss evt et prisoverslag... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Husk nå at føden skal frem også. Vill heller satset på planet topp/blokk Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Husk nå at føden skal frem også. Vill heller satset på planet topp/blokk hehe, får se. Blir å kjøre den inn med standard kam og orginal topp. 2,0E toppen vil bli kostet på når jeg får tid. Kan i mellomtiden porte litt.. Skal så slipe opp til større ventiler. Og montere en vassere kam... Så blir det å justere det hele igjen.. sukk... Får se hva det vil koste. En skal ikke regne på kostnadene på porsjekter. Da blir en bare deprimert... Men når jeg har kjøpt delene så skal jeg selge 2,2motoren med en dobble 45mm weber og 2,0 topp. (for å slippe å skaffe innsug til 3k... til 2,2 toppene) Noen som er interisert i en OK 2,2 motor med dobble 45mm weber? Kan borre opp for bensinpumpe også om det er ønsket.. (det er ikke hull til mekanisk bensinpumpe op 2,2 og 2,4) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 9, 2005 Rapporter Share Skrevet September 9, 2005 Bladd igjennom her og sett? http://interactives.alxnet.com/cgi-bin/slither/Driver.py/WebTools//Guestbook/Guestbook.render?guestbook_id=44443 en brukt sinter til et 2.0 svinghjul burde ikke være så vanskelig og skaffe. kan også skjekke kjøp og salg på norsk-rally.com "Fyrsten" her på forumet hadde sinter liggendes før, vet ikke om han har ennå. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Bladd igjennom her og sett? http://interactives.alxnet.com/cgi-bin/slither/Driver.py/WebTools//Guestbook/Guestbook.render?guestbook_id=44443` en brukt sinter til et 2.0 svinghjul burde ikke være så vanskelig og skaffe. kan også skjekke kjøp og salg på norsk-rally.com "Fyrsten" her på forumet hadde sinter liggendes før, vet ikke om han har ennå. Den linken din funker ikk... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 nå så . Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 På tide med litt mere oppdateringer. Tatt litt rust til. nå gjenstår det bare å få sveisa litt i bunn på under A stolpen og få bytta innerskjermsida.. men det blir etter EU kontrollen... sukk... En dobbel 45mm solex gasser var det jeg fikk med 2,0E motoren.. Innsuget så litt hjemme mekk ut, men det funker nok mere enn godt nok. Fordgirkassa måtte overhales, så kanskje jeg bruker kun mellomakselen og ei 5trinns girkasse. skulle få en 5trinns sierra girkasse når sierra'n te kammeraten min tok kvelden.. men før den tid må jeg nok finne på noe annet. Ser også gasseren og sinter'n på bilde.. Sinter'n passer Ford girkasse og opel 2,0l svinghjul, men den var utslitt. så blir å bytte ut litt på den ja... Adapterplata er av samme slag som den som satt på rallybilen til Kim. Aluminium... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Julenissen har vært her med pakke til meg... (forbanner meg litt over tollvesenet som hele tiden skal blande seg inn i hva som blir sendt mellom Norge og sverige) Men men.. pakka er her nå. Samt en haug med svenske avispapir ol.. men faen, middagsrester?? HEHE Gasserne så OK ut dem, var bare innsugene som overrasket meg litt.. de var vist brukt på litt større gassere enn 40mm.. hehe Her var det gravd skikkelig. så om jeg noen gang skulle ha 48mm webere så, ja da slipper jeg å frese ut.. hehe Eneste minuset nå er jo innsuga, de er til 2,0l, (noe jeg så klart viste fra før), men jeg hadde ikke tenkt å bytte topp ennå. Kanskje jeg hiver på denne? eller en av disse: en stk 2,2E topp og en 2,0s topp Den 2,0 toppen er godt høvlet som dere sikkert ser.. Det blir nok denne 2,0E motoren som må bøte med toppen. Egentlig litt synd da den ikke hadde gått så mange km... Kanskje jeg setter på en den velhøvla 2,0s toppen og selger den med 1stk 45mm solex gasser, 2,0E kam, 2,4 eksosmanifold.. hmm. får vel se med tiden.. Kan jo faktisk bli et godt og billig motoralternativ for de fleste... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 mye skal du ha for solex gassern da? er den kjempesliten eller? Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Driver å sveiser eksosanlegget nå, med elektrodesveis.. :hammer Fordi kammeraten min trengte det andre apparatet.. Men det har faktisk blitt ganske bra. Godt at de 2,5" røra er nokså tykke i forhold til vanlig eksosrør. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Bare et lite spørsmål fra en amatør: Er ikke lettede svinghjul pluss for HK og minus for NM? Jeg er sikkert helt på jorde her men... Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2005 Bare et lite spørsmål fra en amatør: Er ikke lettede svinghjul pluss for HK og minus for NM? Jeg er sikkert helt på jorde her men... Joa, med et letta svinghjul svarer den fortere, blir også litt vanskligre å ha med å gjøre på tomgang. hehe, men det er jo mye Nm å ta av... Blir morro å finne ut hvordan sammensetningen vil fungere. Satser jo på et breit register, og det målet tror jeg skal klare, bare gasserne klarer å gi nok suppe til et hvert tidspunkt.. (Tror nok at farten på luftstrømmen gjennom de to dobble 40mm gasserne blir stor, så får se om dysinga og justeringa blir riktig...) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet September 24, 2005 Rapporter Share Skrevet September 24, 2005 Et spennende prosjekt! Har litt lyst på en Ascona B jeg også.. Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.