Reodor F Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 "som ei Leopard 1 stridsvogn. Den skal jo gå mest mulig i ett med omgivelsene" Jeg har aldri sett noe som skiller seg mer fra sine omgivelser enn en Leo som pløyer seg veg gjennom en 3-4 grantrær i en ellers rolig skog... Det var vel litt av hensikten det da... ;) Står den rolig så gjør den rolig så gjør den ikke så stort nummer ut av sin eksistens, men når den setter seg i bevegelse deles jorden på midten (nok et gammelt jungelord) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Badjoo Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Er ikke noe av en volvo mann sjøl, men dette liker vi. Planer om å dra på noen av sommertreffene med bilen når den er ferdig? Siter Porsche x Honda crx x Honda prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Er ikke noe av en volvo mann sjøl, men dette liker vi. Planer om å dra på noen av sommertreffene med bilen når den er ferdig? Ja, det kunne vært artig å ta den med på sommertreff. Men jeg er en forsiktig fyr så noen hyppig gjest på diverse baner blir jeg nok neppe :sombrero: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Tja. Litt flow,siden Reodor er nysgjerrig. Første tallet er innsugsflow i CFM (kubikkfot/min,siden gutta over dammen bruker det) for urørt topp ved 28" testtrykk,det andre er nåværende. Hvert punkt er 1 mm ventilløft: 29,17... 33,6 57,80... 66,4 83,40... 99,2 107,1...128,7 131,9...156,2 156,8...180,55 173,5...197,2 184,4...203,0 191,6...208,7 196,5...212,1 197,5...217.4 198,0...218,4 Bit merke i at dette er med fjerning av kun et par cm³ aluminium,ikke grovhakking med Reodor's tidligere nevnte Brøyt X20,så porten er en tanke bedre... Ikke helt i mål enda,da den faller av litt på topp. Men det nærmer seg... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Hvordan påvirker testtrykket resultatet ? Etter hva jeg forstår så klarer ikke en slik flowbenk å produserer brøkdelen av det motor/turbo lager av trykk flow ? Er det typisk at forholdstallet øker eller minsker ? Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Tja. Litt flow,siden Reodor er nysgjerrig. Første tallet er innsugsflow i CFM (kubikkfot/min,siden gutta over dammen bruker det) for urørt topp ved 28" testtrykk,det andre er nåværende. Hvert punkt er 1 mm ventilløft: 29,17... 33,6 57,80... 66,4 83,40... 99,2 107,1...128,7 131,9...156,2 156,8...180,55 173,5...197,2 184,4...203,0 191,6...208,7 196,5...212,1 197,5...217.4 198,0...218,4 Bit merke i at dette er med fjerning av kun et par cm³ aluminium,ikke grovhakking med Reodor's tidligere nevnte Brøyt X20,så porten er en tanke bedre... Ikke helt i mål enda,da den faller av litt på topp. Men det nærmer seg... :) Dette er spennende Turboed. Ser ut som om selv små endringer får betydelige konsekvenser. Artig å se hvordan eksoskanalen og den nye ventildesignen får konsekvenser på den varme siden etterhvert også. Får snart tilbake veivpartiet fra avbalansering, så det er et realistisk håp om å få fyra vogna til sommeren... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Hvordan påvirker testtrykket resultatet ? Man prøver å komme så nære motorens maksimale undertrykk som mulig,men det er vanskelig uten en veldig stor benk. Å teste på 28" er i praksis det minste man kan bruke,turbulens som ikke gjør seg tilstedegjort ved et trykk på 10" f. eks. kommer ofte frem etter 28". Etter hva jeg forstår så klarer ikke en slik flowbenk å produserer brøkdelen av det motor/turbo lager av trykk flow ? Ikke i nærheten engang... en motor har 120-150" undertrykk i gjennomsnitt. Da trenger man fort 50-60 hk (STOR strømregning)bare for å drive benken hvis man da skal flytte nok luft gjennom et 40mm+ dia rør til å få et slikt undertrykk..Er det typisk at forholdstallet øker eller minsker ? Nå tror jeg du må spesifisere litt...er litt trøtt,så hjernen funker ikke helt. Hvilket forhåndstall? Tenker du på "Flow Coefficient"? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Dette er spennende Turboed. Ser ut som om selv små endringer får betydelige konsekvenser... Det enkleste å se er jo at nå fløder den mer på alle løft over 7mm enn den gjorde i 11mm+ regionen før... Har et snev turbulens over 7mm løft som gjør at den faller av,men det har blitt lokalisert i løpet av dagen,så nå er det bare å pusse på litt igjen... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Hehe, ta kontakt neste gang du, det hadde vært hyggelig. Kjører du selv, eller jobber du der? Nope, kjører for BD karting (uten at jeg jobber på Brødrene Dahl, jeg er bare med). Det at girkassa har tålt 710hk på stripa (og da sikkert med skikkelige dekk?) lover jo veldig bra! Tydelig at du bygger på de rette delene. Noen planer om å prøve med slicks etterhvert, og sjekke tider, osv. (offisielt)? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Nope, kjører for BD karting (uten at jeg jobber på Brødrene Dahl, jeg er bare med). Det at girkassa har tålt 710hk på stripa (og da sikkert med skikkelige dekk?) lover jo veldig bra! Tydelig at du bygger på de rette delene. Noen planer om å prøve med slicks etterhvert, og sjekke tider, osv. (offisielt)? Jeg har jo ikke annen erfaring med stripa enn rivstartene jeg gjør etter å ha stått på rødt lys i hjembyen, men det kunne vært virkelig moro å se hva den duger til. En ulempe er at de store bremsene gjør at jeg ikke kan kjøre med 15" felger og fete slicks. Men det er nok tross alt girkassa mi glad for... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Jeg har jo ikke annen erfaring med stripa enn rivstartene jeg gjør etter å ha stått på rødt lys i hjembyen, men det kunne vært virkelig moro å se hva den duger til. En ulempe er at de store bremsene gjør at jeg ikke kan kjøre med 15" felger og fete slicks. Men det er nok tross alt girkassa mi glad for... Hehe :) Det er vel kanskje like morro å kjenne hvordan den går fra 150 til 250 også..? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 kjøp siste nr av bilsport.. volvo 850 med 710hk? på volvo femmer (race map og 2.2 bar i ladding) :D "bare" 410 Hk i street map.. Men pøs ut med bilder redor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 kjøp siste nr av bilsport.. volvo 850 med 710hk? på volvo femmer (race map og 2.2 bar i ladding) :D "bare" 410 Hk i street map.. Men pøs ut med bilder redor.. Får det hjem i postkassa... Vogna mi vil forhåpentligvis bli en mellomting mellom disse på street map med E85. Og betydelig mer anonym... :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Hehe:) når denne kommer på veien vil ikke jeg være asfalt:) det er iværtfall sikkert!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Hehe:) når denne kommer på veien vil ikke jeg være asfalt:) det er iværtfall sikkert!! Du får trøste deg med at det er noen mil mellom oss :) Er veldig spent på om bilen og kjørefølelsen svarer til forventningene den dagen jeg endelig kan fyre opp vogna. Den vil jo miste noe av nytteverdien som familiebil... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.