Gå til innhold

Turbokit (hvor, pris?)


CoilOver

Anbefalte innlegg

Dette kan du lese veldig mye om på http://www.g20.net ..de har til og med egen Turbo-del i forumet.

Jeg hører om folk pusher cirka 240-250 hester med T28 turbo. Denne turboen skal visst passe veldig godt til våre biler..bygger trykk fort, og kan levere ganske greit trykk. Etter det jeg vet, er dette på original innmat.

Med en T25, på cirka 6-8 psi, så kan du kanskje dra ut..220-230 hester..?

Hør litt med p10turbo og eGtTurbo også :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg trodde. Må man ut med motoren da? Bare droppe den ned kanskje?

Har jo fundert på dette med turbo selv, men det må bli til neste sesong hvertfall..er ikke sikkert på åssen det er med ECU'n i min heller..er jo sånn roller-rocker motor,, og JWT, de som selger omprogrammerte ECU'er har visst litt problemer med denne.

Har vært inne på tanken på å bare kjøpe et frontcut fra en Sunny Gti-R også..da skulle jeg vel ha alt jeg trenger. Men de kommer vel originalt med T25 turbo, så da må jeg i tilfelle oppgradere i ettertid..samt at jeg vil ha frontmontert intercooler, ikke toppmontert, som i Sunny'n..

 

Mye ga du for kitet, alt i alt, med frakt, toll (?), og alt sånt?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg trodde. Må man ut med motoren da? Bare droppe den ned kanskje?

Har jo fundert på dette med turbo selv, men det må bli til neste sesong hvertfall..er ikke sikkert på åssen det er med ECU'n i min heller..er jo sånn roller-rocker motor,, og JWT, de som selger omprogrammerte ECU'er har visst litt problemer med denne.

Har vært inne på tanken på å bare kjøpe et frontcut fra en Sunny Gti-R også..da skulle jeg vel ha alt jeg trenger. Men de kommer vel originalt med T25 turbo, så da må jeg i tilfelle oppgradere i ettertid..samt at jeg vil ha frontmontert intercooler, ikke toppmontert, som i Sunny'n..

 

Mye ga du for kitet, alt i alt, med frakt, toll (?), og alt sånt?

Gtir motorene kommer t28 som skal fint holde til ca 320hk....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ta ut motoren for å montere dette. Du kommer til der du må borre om du tar ut radiatoren. Du kan f.eks bruke e-manage istedefor jwt ecu, men da må du ha bilen på rulle for å mappe det. Kit'et som JGY selger ga jeg litt over 21000 for inkludert frakt, og 2500 i moms ;) Men kitet er jo langt fra komplett, så man trenger en del ekstra ting. Jeg kjøpte like gjerne ordentlig datasprut når jeg skulle gjøre dette, og det kosta rundt 8000+mva... Så kommer walbro bensinpumpe, dump ventil og diverse målere i tilegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gtir motorene kommer t28 som skal fint holde til ca 320hk....

 

Dette er på original innmat i Gti-r, sant? Med lavere komp og alt sånt..

Det er jo liksom en original turbomotor..alt ligger mer til rette for sånt.

Men..med et T-28 setup på en P11, kan man kjøre kanskje..250 hester, på originale stempler, råder og toppakning (og andre ting som blir belastet med turbo?), eller må jeg bytte noe av dette?

 

Hadde jeg fått 250 hester i min hadde jeg nok vært fornøyd. Men samtidig kan vel det sitatet der legges til en enormt lang liste over folk som har sagt akkurat det samme...og så trimma mer..

 

Jeg ser for meg et setup med JWT S3R kammer, et T28 kit fra JGY, og et Greddy E-manage, eller selvstendig datasprut. Få dette mappet, og holdbart og fint på cirka 250hk hadde vel vært fint.

Total pris på kanskje..30-40 000...

Hva synes? :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en ny clutch også... Og s4 kammene er bedre, til samme pris :) Du kan ta ut ganske mye hester med original sr20 innmat... de motoren skal være rimelig driftsikker opp til en 350hk, mens det motoren skal holde noe lenger. sr20de har blitt bremset til 554hk på original innmat, og det holdt da en liten stund ;) Så lenge man tuner riktig og unngår detonasjoner, så tåler den mye :) Girkassa er det værre med... vistnok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontcut funker flott! Mye arbeid, men det er ikke så dumt i det lange og hele. GTi-R motoren har blant annet olje spyling på undersiden av stemplene som bidrar til bedre kjøling, samt at den har 4 gassspjeld istede for SR20DE sitt ene. Orginalt så har GTi-R 223hk, men med luftfilter og eksosanlegg har jeg hørt snakk om at 250hk er innen rekkevidde...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en ny clutch også... Og s4 kammene er bedre, til samme pris :) Du kan ta ut ganske mye hester med original sr20 innmat... de motoren skal være rimelig driftsikker opp til en 350hk, mens det motoren skal holde noe lenger. sr20de har blitt bremset til 554hk på original innmat, og det holdt da en liten stund ;) Så lenge man tuner riktig og unngår detonasjoner, så tåler den mye :) Girkassa er det værre med... vistnok...

 

Hehe, clutch glemte jeg ja..men S4 kammene går ikke på min motor..jeg må ha R kammer..som står for roller-rockert..og da finnes bare S3R..hvertfall sist jeg sjekka.

Men..hvor kjørbart er det egentlig med mer enn 300 hester på framhjula? Har alltid lurt på åssen det er med understyring hvis du tilfeldigvis kommer opp i turbo-området av turtallet i en sving og sånt..kan vel bli litt spennende situasjoner av det..?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, clutch glemte jeg ja..men S4 kammene går ikke på min motor..jeg må ha R kammer..som står for roller-rockert..og da finnes bare S3R..hvertfall sist jeg sjekka.

Men..hvor kjørbart er det egentlig med mer enn 300 hester på framhjula? Har alltid lurt på åssen det er med understyring hvis du tilfeldigvis kommer opp i turbo-området av turtallet i en sving og sånt..kan vel bli litt spennende situasjoner av det..?

 

 

Tror faktisk det kan være ganske vanskelig å kjøre... Jeg er i alle fall spent på hvordan det blir til meg... Ikke fulle 300hk, men dog...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..ja, blir nok spennende det. Det er det der som er grunnen til at jeg sånn rent teoretisk i hodet mitt har bestemt meg for rundt 250hk. Etter det begynner det vel å gå ut over..kjøreegenskapene liksom..

Kan ikke ha gass i sving lenger :P

Men du får ta og benke din, og si hvordan den er å kjøre. Blir nok bra det :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal naa selge min turbo primera som en vanlig GT med 165-170 hk. Derfor er naa turbokittet mitt til salgs.

 

Det dreier seg om en komplett kit med intercooler, T25 turbo, Turbo manifold nodvendige slanger, downpipe osv...

Kom med bud, men selges ikke for under 10.000 ..... Har allerede et bud fra en spanjol her jeg er naa i Spania paa 8000 kr hehe.. De er kjappe i vendingen her nede :)

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår