Jump to content
Bilforumet.no

CoilOver

Bruker
  • Content Count

    962
  • Joined

  • Last visited

About CoilOver

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 01/01/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Norge
  1. På linken det er linket til står det: melding. Hvis du fant denne siden gjennom en link til http://stilen.net/index.php?page=omlakkeringavbilen – så vær grei å gi beskjed til de som har linken, om at de må endre den til http://kristenbloggen.net/?page_id=1042 stilen.net legges ned i løpet av kort tid.
  2. [ATTACH]26350[/ATTACH] [ATTACH]26351[/ATTACH] Jeg var på vei ned mot rundkjøringen i dag, og det var 3 biler foran meg (A, B, C) som enten skulle rett frem eller til høyre. Uansett hadde de stoppet opp i feltet til høyre. Normalt legger jeg meg til høyre i denne rundkjøringen, men det så ut som de hadde sovnet i feltet til høyre, så jeg valgte den innerste. Rundkjøringen har 2 store felt inne, men utkjøringene er 1 felt. Jeg la meg til venstre og passerte fint både A, B og C og kjørte ut i rundtkjøringen i innerste felt. Samtidig åpnet trafikken seg slik at A og B svingte til høyre, mens C ble liggende i høyre felt, litt bak meg. Jeg blinket til høyre før jeg skulle svinge ut av rundtkjøringen, og samtidig ser jeg C i bakspeilet. C øker farten slik at fronten hans er på midtpartiet av min bil i det jeg har svingt ut av rundtkjøringen. Var det ulovlig å legge seg i det innerste feltet? Og hvis ikke, så har jeg vikeplikt for C i det jeg skal svinge ut, men hva da når han ligger bak min bil? Jeg kan jo ikke stoppe bare for å la han kjøre forbi, når jeg ligger med hele min legnede av bilen foran ham i det jeg har svingt inn? Hva synes dere?
  3. Fjernet kablene og la dem på nytt. Samme problem. Så prøvde jeg med et rele jeg bruker på en annen bil, fremdeles biltema rele, og da lyste den ene lampa som den skal. Så byttet jeg den ene pæra, og begge lyste fint. Det gamle relet ga kun ut 7 volt (merkelig?).
  4. Kablene som fulgte med lyktene, biltema, var jo ikke mer enn 1,5 mm2. Det var det eneste jeg byttet ut, pluss jeg la til rele holder. Uansett, når jeg fjerner den ene pæra, slik at kretsen kun trekker 100W, lyser det fremdeles ikke. Alt her blir bare teori, pga. bilen benyttes av andre enn meg, så jeg får omtrent aldri sett på den. Men samler litt info til jeg skal se på den. Går det ann å trekke minus direkte fra batteriet, bare med ei sikring mellom? eller bare for å teste om det kan ha noe med jord å gjøre (dvs. strekke kabel bort til kabelen som er festet til jord) ?
  5. Og sikringen har ikke gått...
  6. Monterte ekstra fjernlys på bilen (De gamle ekstra fjernlysene virket ikke). Men problemet er at ekstra lysene ikke vil tennes. Jeg kan høre relet slår inn. Til og begynne med, de første dagene, fungerte lysene fint, men så lyste kun den ene lampa, og så ville det ikke lyse i det hele tatt. Bilen er Subaru. Styrestrøm ble hentet fra pluss på originalfjernlyset, bort til relet, så videre til jord på batteriet. Så går det 15 Amp sikring mellom + fra batteriet, inn til rele, og videre til ekstra fjernlysene. Jord til fjernlysene henter jeg fra et punkt på karosseriet bak grillen. 2,5 mm2 kabler hele veien, med to 100 W pærer. Et stk. rele. Da jeg byttet ut relet med et annet rele (begge biltema, samme type), glødet pæra svakt. Da jeg byttet tilbake til det gamle relet, lyste det ikke. Noen teorier om hva som kan være galt?
  7. Jeg hadde lenge problemer med insektsblod på både hvit og sølvfarget bil. Så fant jeg denne for noen år siden (turtle selger det også): 1. Spray på skummet. 2. La virke 15-20 sekunder. 3. Tørk vekk. Resultat, blodet (og fugledrit) forsvinner med en gang, uten problemer. Har alltid en boks liggende i bilen, slik at jeg lett kan tørke vekk fugledrit e.l.
  8. Sikkert for å lettere bli kvitt slipestøvet som legger set på papiret.
  9. Har grunnet en hel bil med biltema sprøyta + div deler, da med annen dyse enn den som fulgte med, men sprøyta fungerer bra den. Rengjorde den så klart ordentlig med egnet tynner.
  10. Har lest utallige tråder om folk som legger på sparkel, direkte på metall, før rustbeskyttelse. Er neste fristet til å ta et eget eksperiment for å finne ut svaret, men ta følgende eks. Du sandblåser stålet, vasker med silikonfjerner og legger på sparkel. Rett etter du har sandblåst, blir metallet utsatt for vann (fuktighet i luften) og oksygen, som starter rustprosessen. Så skal det sparkel på dette? Selv om det er tungvindt, er det da ikke bedre å legge på syregrunning, grunning, og så sparkel?
  11. Har prøvd den du prøvde. Den gikk fort i søppla. Prøv heller denne, veggmontert: Fungerer bra. Skal du han noe bedre, må du skaffe deg en kjøletørker.
  12. Du kan jo prøve denne her: http://www.subarudrivers.net/viewtopic.php?f=31&t=20 Håpløst å få tak i den originale.
  13. Kan jo nevne at toppakningen på 2.5 literen ofte ryker. Ser ofte på subaru annonser på finn.no, og der kommer det ofte 2.5 litere som har fått pakningen byttet. Er godt fornøyd med Subaru, men kjøper deler fra mekonomen e.l. eller ebay når jeg kan. Styrer unna subaru forhandlere som ikke gir rabatt på deler, som f.eks. Subaru (Oddermarka Auto) i Kristiansand. Kjenner flere som boikotter dem pga. dårlig kundeservice og overpriset deler (dyrere enn andre subaru forhandlere).
  14. Hvor kan jeg få kjøpt beskyttelse folie (som er glassklar), som jeg kan klippe til, til helmasken, for å unngå lakkstøv o.l (en får jo kjøpt folie til mobilskjermer, som en kan klippe til, men de er litt for små)?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.