Gå til innhold

Vw Golf Cl mk1 -82 Prosjekt

Ranger emnet


olemarius

Anbefalte innlegg

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Hallo, har noen rare lyder fra rundt drivakslings område, jeg leste i haynes boka å der sto symptomene "vibrating and noise around drive shafts".

 

Er det dette som er røkent drivledd ? Stress å få bytta eller ??

 

Vet du at det er fra drivakslene? Lyder som øker proposjonalt med hastigheten din kommer enten fra driveledd, hjullager, eller i verst fall girkasse.

 

Men, om bilen din er like lav som jeg har fått inntrykk av, så vil det ikke overraske meg om det er et driveledd nei ;)

 

Jeg har bytta 8 stykker siden jeg fikk bilen på veien, så jeg synes ikke det er så vanskelig... :D

 

Du trenger litt verktøy og litt nevenyttighet, men det lar seg gjøre på egenhånd ja :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, har noen rare lyder fra rundt drivakslings område, jeg leste i haynes boka å der sto symptomene "vibrating and noise around drive shafts".

 

Er det dette som er røkent drivledd ? Stress å få bytta eller ??

 

Et sikkert tegn på et snart gåent indre ledd: Velkommen iblant oss:D. Dette er ikke noe vanskelig å bytte. Det er bare å følge anvisningen i Haynes Einser-bibelen. Nytt ledd hanles hos Tema, eller andre adekvate sjapper.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at det er fra drivakslene? Lyder som øker proposjonalt med hastigheten din kommer enten fra driveledd, hjullager, eller i verst fall girkasse.

 

Men, om bilen din er like lav som jeg har fått inntrykk av, så vil det ikke overraske meg om det er et driveledd nei ;)

 

Jeg har bytta 8 stykker siden jeg fikk bilen på veien, så jeg synes ikke det er så vanskelig... :D

 

Du trenger litt verktøy og litt nevenyttighet, men det lar seg gjøre på egenhånd ja :)

SKjønner ikke det der,kjørte min sorte helt i bånn på 14" hele fjoråret jeg uten å ta ett eneste ledd :win

men er vel bare å friske opp kunnskapene når prosjektet blir ferdig :wonder:

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår