Gå til innhold

Vw Golf Cl mk1 -82 Prosjekt

Ranger emnet


olemarius

Anbefalte innlegg

lyden stiger når jeg kjører fortere jah!

 

og kommer fra hjul området vertfall!

 

 

finner ikke noe drivledd på biltema.no vertfall! ? ?

 

er det indre eller ytre ? Det finner vel jeg ut etterhvert..

 

Hvilket verktøy trenger jeg ekkoj ??

 

Jeg tipper det er et av de indre... Disse finnes på biltema i 90mm utførelse, kjøpte et her om dagen. 600 blanke for dette. Om du har mindre flenser får du ikke leddene på tema.

 

Du trenger tolvkantbits til boltene som fester drivleddet til flensen, disse får du kjøpt på 'tema for 79 spenn eller noe. Sklir rett på 1/2" skralla di ;)

 

Videre er det greit med en tang som klemmer "feil vei" for å fjerne låseringen som holder drivleddet på akslen.

 

Når jeg har bytta ledd har jeg tatt av hele akslingen, så da trenger du også en 30 mm pipe for å fjerne mutteren som holder akslingen på plass i spidelen.

(erstatt gjerne denne mutteren med en ny en fra møller når du er igang, koster ikke mange kronene)

 

På min bil må jeg også løsne enten camberboltene eller demperen i toppen for å få ting løs (grunnet plass) Det vil lønne se for deg å løsne demperen i toppen så slipper du å justere camberen din igjen.

 

Lykke til

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Halloen folkens!

 

Var i dag på biltema og skulle handle indre drivledd, dem var UTGÅTT, så den varen finnes ikke lenger.

 

Svarte helvete tenkte jeg, så jeg dro ut til tommyel på meca, fikk da prata me 2 verksteds folk om problemet, å dem var alle enige om at dette var hjullageret!

 

Javel sier jeg, å kjøpte hjullager!!! Så i mårra får vi finne ut om dette er problemet!!

 

Monterte også mine gti breddere på bilen i dag, synes det ble GRISEFett!!

 

Men et problem bak , er at jeg har ikke hull i skjermen til å feste dem til karosseriet, så blir vel noe lim på en måte ? :O

 

Skal ta noen bilder fra verskteds-jobbinga i morgen!!

 

 

GOd helg folkens!!

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte også mine gti breddere på bilen i dag, synes det ble GRISEFett!!

 

Men et problem bak , er at jeg har ikke hull i skjermen til å feste dem til karosseriet, så blir vel noe lim på en måte ? :O

 

Selvgjengende skruer

Saab 9-5 2.0T

[x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår