Gå til innhold

Vw Golf Cl mk1 -82 Prosjekt

Ranger emnet


olemarius

Anbefalte innlegg

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da er det bevist:

 

golf 4 sadler passer ikke til skivebrems ombyggingen!

 

mareritt

 

Det er slik man skaffer seg erfaringer (og en full kjeller;)).

 

Hva er problemet, foruten at VW ikke har bolter som er lange nok? Dersom du har hele pakka fra en G4 og forutsatt at boltmønsteret til innfesting av akseltappene er likt kan jeg ikke fatte eller begripe at dette ikke skal gå.

 

Når man skrur på noe for første gang er det ofte en kjempefordel å demontere det selv også. Det blir liksom ikke en god start å begynne med en eske og to poser med deler.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der!!

 

Men ja, jeg har hele pakka fra g4, sadel og kaliper, spindelen er fra en golf 2 med skivebrems så klart!

 

Problemet er at sadelen klarer ikke gi "skiva" en klem, altså gå rundt den uten at skiva står helt på halv åtte! Altså spindelen kommer ikke gjennom skiva en gang! Å det er jo noe av poenget ,for jeg skal jo feste et kulelager på den siden og en låsebolt, men det går jo ikke når hele spindelen er "inne" i skiva!!

 

 

Men uansett har jeg skaffa meg en komplett bakstilling fra g2 16v, som jeg tar sadelen fra, så jeg tror det kan ordne seg!!

 

Erfaring jah, garasje full avdeler, check!

 

Får se i morgen om dette løser seg!

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, slik ja. Jeg har aldri fikla med G4-deler, så dette var nytt for meg. Problemet ditt bør kunne løses med sadler fra G2 eller Passat 35i. Dette bør det være mulig å finne brukt, ettersom det stort sett er kaliperene det er rift om på hoggerne. Dermed står sadlene nesten ferdig til demontering for deg:D.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell folkens, eller for de som gidder lese sutringa mi!

 

Uansett tar den slutt nå , for endelig fikk jeg siste "passende" del!

 

Var ute hos en hyggelig mann på rennesøy og fikk sadelen fra en g2 16v!!

 

Gikk hjem og skrudde på g4 kaliper og spindelen! Perfekt match!!

 

Jeg sammenligna sadelen fra g2 og g4, det er kun 1cm eller mindre som skiller de to, ellers er de kliss like :) Stor betydning seff

 

 

Så i morgen etter forelesninger blir bilen utstyrt med ny bremsekraft forsterker og skiver bak!!

 

Bilder av det "ferdige" produktet :

 

Bilde003-2.jpg

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver svaret her, ettersom det sikkert kan være interessant for flere (og telefonregninga mi er skyhøy nok som den er).

 

Ettersom du skal lage helt nye bremserør fra scratch kan du selv bestemme formen på disse. Dermed bøyer du rørene slik at du får både rør og strupeventilene til å gå klar av problemkomponenter som tannstang og giroverføringer. Jeg tror jeg ville lagt dem helt inntil den venstre rammevangen. Der er det ikke noe som kan skape trøbbel.

 

Strupeventilene kan i og for seg plasseres hvor du vil. De funker jo i grunnen på samme måte som lasteventilen på Einser GTI, bortsett fra at disse ikke er lasteavhengige (de begrenser bremsekrafta på bakakselen like mye uavhengig av høyden bak). Lasteventilen sitter jo rett foran bakstillinga (altså langt bak på bilen), så dermed bør det være null problem om strupeventilene komer 10-20-30cm lenger vekk fra HBS enn de ville gjort dersom de var montert originalt.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar böhser!!

 

Jah jeg har brukt helga til å legge opp kliss nye bremserør rund baut, jeg la strupeventilene til venstre side i motor rommet, (høyre viss du står foran) ..

 

Jeg kjøpte en bremsekraft forsterker av en kar på vacn , men det viser seg den er fra golf 2 , og har derfor kortere stag, løsningen ble å forlenge dette..

 

Får bkf gjen i morgen, så vi får se om det blir tid til mekking!

 

Nye bremserør tar seg hvertfall godt ut på eu godkjenninga om 2 år og samvittigheten :)

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Nye bremserør tar seg hvertfall godt ut på eu godkjenninga om 2 år og samvittigheten :)

 

Hvertfall hvis du har gjort det rett! Men det har du helt sikkert gjort og olemarius, skrik ut om det blir skruing i uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Hvor skal du lagre golfen i vinter olemarius? Jeg må jo fikse en plass for veteranen også, hehe. Vi skulle hatt oss et verksted æz'

 

EDIT: Hos deg? Får vel ikke plass hos gamlingene.. gjør du vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår