Gå til innhold

323 Prosjekt

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor mye senket er den? Så lav og fin ut.

 

Ca. litt for mye. Skulle så gjerne ha skrudd den opp 10mm om ikke justeringa var satt seg fast(dårlig vedlikehold=rust+møkk).

Begge forskjermene har tatt i dekka og må byttes... en dag.

Trur det blir litt bredding den dagen skjermene skal byttes, for den ser jævlig bra ut så lav som den er. Og har man kollega som er genial med plåt så har man :)

 

Må også takke Why Not idag, for de fine Mechanix kjøre-/mekke-hanskene jeg fikk gratis, i bilens farger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilen er nesten klar nå egentlig. Alt drivverk er på plass og det er også det meste annet.

Venter på luftfilteret mitt, og en bolt til høyre bærearm. Pluss småsaker som sikkert dukker opp.

 

Grunnen til at jeg skriver egentlig er at kassa står fast. Går ikke ann å gire og den står fast i 5.gir trur jeg.

Sånn har den vært siden overhalinga, men vi antok det ville hjelpe å få på olje og kjøre rundt kassa litt. Men det har altså ikke funket, så nå må det større tiltak til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. litt for mye. Skulle så gjerne ha skrudd den opp 10mm om ikke justeringa var satt seg fast(dårlig vedlikehold=rust+møkk).

Begge forskjermene har tatt i dekka og må byttes... en dag.

Trur det blir litt bredding den dagen skjermene skal byttes, for den ser jævlig bra ut så lav som den er. Og har man kollega som er genial med plåt så har man :)

 

Må også takke Why Not idag, for de fine Mechanix kjøre-/mekke-hanskene jeg fikk gratis, i bilens farger :D

 

Bilen er lav nok... ikke røre... hehe...

Det er bare å bruke varmluftpistol... litt stålbørste.... så går det veldig lett... det har jeg gjort mange ganger....

 

Digg å se at noen faktisk tar vare på gamle bilen :D :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke nekte for at den er tøff så lav som den er nå :)

Nye skjermer og litt skikkelig valsing er også en mulighet.

 

Hadde foresten besøk av en annen rød GT-R her på fredag. Jævlig pen bil med 18" Work felger og litt over 300 britiskfødte HK på original motor.

Fikk da sjangsen til å høre forskjell på min og en original motor. Morro å høre hvor utrolig bra NA responsen er på motoren min :D

 

Hadde bare girkassa ville gire så kunne jeg fått testa annet også nå violin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke nekte for at den er tøff så lav som den er nå :)

Nye skjermer og litt skikkelig valsing er også en mulighet.

 

Hadde foresten besøk av en annen rød GT-R her på fredag. Jævlig pen bil med 18" Work felger og litt over 300 britiskfødte HK på original motor.

Fikk da sjangsen til å høre forskjell på min og en original motor. Morro å høre hvor utrolig bra NA responsen er på motoren min :D

 

Hadde bare girkassa ville gire så kunne jeg fått testa annet også nå violin

 

Var det bjørn? som jobber på wokas? Vært borti den jeg hehe... Fet bil.

 

Hvorfor er din NA nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke navnet, han hadde nettop kjøpt den.

 

Bilen er ikke NA, tenkte bare på responsen på motoren(turtall) og ikke ladetrykk.

 

ahh.. ok...

Ja det er ikke så merkelig din er litt kjappere hehe... Den porta "jeg" godt... uten det hadde det vel aldri blitt trykk med den turboen.

 

Dessuten er veiv og hele bunndelen fullstendig balansert opp... mener å huske jeg tok av endel på svinghjulet også... men er ikke sikker.. er så lenge siden.

Du fikk med deg at det er nye chip`en i electromotive som er i bilen din? Last ned WinTec fra hjemmesiden dems. Det er faktisk et veldig bra og enkelt program. Kabel skal ligge under hanskerommet. Kjøp deg bredbåndlambda og bruk den... da kan du bruke autotune programmet....

 

PS! Si ifra hvis du vil ha noen større dyser... mulig jeg har et sett med org skyline dyser til salgs om en liten stund.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk med deg at det er nye chip`en i electromotive som er i bilen din? Last ned WinTec fra hjemmesiden dems. Det er faktisk et veldig bra og enkelt program. Kabel skal ligge under hanskerommet. Kjøp deg bredbåndlambda og bruk den... da kan du bruke autotune programmet....

 

PS! Si ifra hvis du vil ha noen større dyser... mulig jeg har et sett med org skyline dyser til salgs om en liten stund.... :)

 

Ja fikk det med meg, WinTec er lastet ned, men mangler en laptop (noen som har en til under 500kr??).

 

Dyser kan bli aktuelt. Hvor store er Skyline dysene? Og husker du hvor store de som sitter på bilen er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ja fikk det med meg, WinTec er lastet ned, men mangler en laptop (noen som har en til under 500kr??).

 

Dyser kan bli aktuelt. Hvor store er Skyline dysene? Og husker du hvor store de som sitter på bilen er? :)

 

yoyo

 

dysene som sitter der er vel org... var det når jeg solgte den ihvertfall... mener det er på 270cc eller no... hvis jeg ikke husker helt feil. søk litt på nett så finner du det ut.

 

SKyline dysene er 444cc... burde holde leeeenge til ditt bruk... kjøp deg også en walboro 255L bensinpumpe... da burde du ihvertfall kjøpe abb hos mazdafun på girkasser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld dro kassa tilbake til Mazdafun for å løse mysteriet om hvorfor den står fast. Rapport avventes...

 

Heisann.

 

Jeg kom meg opp i dag, men ikke så tidlig som ønsket. (*-gjesp).

 

Klokken 16:30 starter mysteriet om "den låste girkassen som ikke ville stå i fri"... :scared

 

Skal ringe deg når jeg vet noe mer...(ca klokka 17-18)

 

mvh

 

Btw, de gutta på "On the Run" kan lage burgere...

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår