Gå til innhold

323 Prosjekt

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Ca. litt for mye. Skulle så gjerne ha skrudd den opp 10mm om ikke justeringa var satt seg fast(dårlig vedlikehold=rust+møkk).

Begge forskjermene har tatt i dekka og må byttes... en dag.

Trur det blir litt bredding den dagen skjermene skal byttes, for den ser jævlig bra ut så lav som den er. Og har man kollega som er genial med plåt så har man :)

 

Må også takke Why Not idag, for de fine Mechanix kjøre-/mekke-hanskene jeg fikk gratis, i bilens farger :D

kjøpe ferdige bredda skjermer?

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Da er kassa tilbake i bilen enda en gang, denne gangen kan man til og med gire :)

Alt ble ferdig for en stund siden, men ikke en dag uten problemer selvsagt.

Idag er det starteren sin tur, igjen. Starteren som jeg selv har overhalt og som funket sist kassa var i. Nå sier det bare *klikk* i relè under hanskerommet men starteren nekter å gå. Akkurat som om det ikke var strøm, men etter å ha prøvd med et 115Ah batteri via starkabler er det utelukket. :hvaskjera

 

Etter hva jeg kan huske rører man ikke noe annet enn festeboltene på starteren når man tar kassa ut/inn, så det er ikke særlig man kan ha glemt/gjort galt.

 

Det blir vel å titte i verkstedmanualen og komme sterkere tilbake med voltmeter imorra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er alt i orden!

Var bare noe jævlig med kondens i bensin og inni motoren. Nå starter og går den.

Har kjørt de første 300m idag (look ma', no plates) å fyllt litt bensin.

Satser på prøveskilter imorra, så får vi se hvordan ting oppfører seg når man kjører lengere enn 500m.

 

Blir spennende dette :D

Hva som var galt med girkassen?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er EU-kontroll bestilt til fredag, så får vi se hvordan det går :)

 

Drivverk er på plass, alt under panseret er på plass med unntak av luftfilter(hvem trenger vel det?), inkludert oljetempsensor i girkassa.

img_0217_lite.jpg

 

Fikk på plass oljetemp-måleren for kassa igår. Gikk for AutoG sin enkel holder og det sto mellom a-stolpe eller å klistra fast på frontruta så langt ned som mulig. Dere ser resultatet, som funker bra. Og det går fint å montere flere metere på samme sted og måte når jeg skal flytte opp ladetrykkmåleren.

img_0218_lite.jpg

(Nei, det er ikke bare dårlig bildekvalitet, a-stolpen er møkkete. :hammer )

 

Også til slutt, litt dekaler i bilens farger!

proveskilt.jpg

Jeg var oppe kl 0700 idag for å kjøre '63 Boble 1200 til drøbak for å kjøpe dekalene for så å kjøre videre på jobben. 34hk minus feiljustert stift gå jævlig bra, ikke la noen fortelle deg annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drivverk er på plass, alt under panseret er på plass med unntak av luftfilter(hvem trenger vel det?), inkludert oljetempsensor i girkassa.

img_0217_lite.jpg

 

Motorrommet ditt er PENT! :D Tror eg må få meg tak i et ekstra toppdeksel og få det lakket rødt!

 

Vet du om toppdeksel fra vanlig 323 BG motor passer?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testa bilen i helga. Alt ser ut til å funke bra, bortsett fra at motoren ikke vil særlig over 0,5kg ladetrykk. Da begynner den å fuske å det ryker svart fra eksosen.

Prøvde å justere ned bensintrykket en smule, men det så ikke ut til å hjelpe, og pluggene så ikke ut som motoren gikk feit i det hele tatt (kjørte riktig nok noen hundre meter før jeg fikk sjekket 2 plugger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testa bilen i helga. Alt ser ut til å funke bra, bortsett fra at motoren ikke vil særlig over 0,5kg ladetrykk. Da begynner den å fuske å det ryker svart fra eksosen.

Prøvde å justere ned bensintrykket en smule, men det så ikke ut til å hjelpe, og pluggene så ikke ut som motoren gikk feit i det hele tatt (kjørte riktig nok noen hundre meter før jeg fikk sjekket 2 plugger).

 

Eg hadde samme problemet på GT-R'en min i fjor, og da byttet eg pluggene og vips så var fjuskingen borte. Ladet helt fint til 0,5 og over det så var det bare nøkking og hopping.

 

Men kan jo være bensinfilteret kanskje?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår