Gå til innhold

323 Prosjekt

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

spørsmål til "boxer". Hvor har du gjort av fordeleren, datasprut???? ser ut som en annen turbo også, i allefall en annen manifold. Dette var interresant, vennligst forklar nærmere.

 

Electromotive datasprut med fordelerløs wastespark-tenning(2 tennspoler).

Turbo er en Garret T04 med noe Turbonetics eksoshus trur jeg, er hvertfall et Turbonetics merke i godset.

Detta er på en bygd motor som er ment å produsere litt kameler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Electromotive datasprut med fordelerløs wastespark-tenning(2 tennspoler).

Turbo er en Garret T04 med noe Turbonetics eksoshus trur jeg, er hvertfall et Turbonetics merke i godset.

Detta er på en bygd motor som er ment å produsere litt kameler.

Dataspruten, er det noe du har bygd sjøl eller stod det på bilen da du kjøpte den. Er det en ECU som går på standard ledningsnett og følere eller må man komponere alt sammen sjøl? Turboen, er den større enn standard GTR turbo. Da må du vel ha en solid kasse på det her greiene.

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dataspruten, er det noe du har bygd sjøl eller stod det på bilen da du kjøpte den. Er det en ECU som går på standard ledningsnett og følere eller må man komponere alt sammen sjøl? Turboen, er den større enn standard GTR turbo. Da må du vel ha en solid kasse på det her greiene.

 

Datasprut og alt ble bygget av Asim på forumet den tid han eide den.

Sprutet er 'stand-alone' eller individuellt, erstatter original ECU.

Turboen er noe større.

Vi får teste en Mazdafun utgave av originalkassa først. Sammen med flittig vedlikehold (Jeg får vel kreve sponsing på giroljer fra Valvoline neste gang selgeren er innom :) ), og en tempføler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datasprut og alt ble bygget av Asim på forumet den tid han eide den.

Sprutet er 'stand-alone' eller individuellt, erstatter original ECU.

Turboen er noe større.

Vi får teste en Mazdafun utgave av originalkassa først. Sammen med flittig vedlikehold (Jeg får vel kreve sponsing på giroljer fra Valvoline neste gang selgeren er innom :) ), og en tempføler.

 

Hvordan kobler du tempføler på girkassen? Hvilken tempratur bør oljen i girkassen ligge på og hva er kritisk tempratur?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datasprut og alt ble bygget av Asim på forumet den tid han eide den.

Sprutet er 'stand-alone' eller individuellt, erstatter original ECU.

Turboen er noe større.

Vi får teste en Mazdafun utgave av originalkassa først. Sammen med flittig vedlikehold (Jeg får vel kreve sponsing på giroljer fra Valvoline neste gang selgeren er innom :) ), og en tempføler.

Mazdafun utgave av originalkassa? Hva er forsjellen fra en helt original kasse?

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazdafun utgave av originalkassa? Hva er forsjellen fra en helt original kasse?

 

Hei.

 

Alt ! :bump

 

Han mener bare at jeg bygger en ny kasse til han. Den som satt der hadde kostet over 30 lapper å reparere med nye deler :pimp

 

Nå blir det en nybygd til mye mindre penger med alle forsterkninger som jeg mener må til... "kozitivt" satt sammen med TLC :kiss

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Alt ! :bump

 

Han mener bare at jeg bygger en ny kasse til han. Den som satt der hadde kostet over 30 lapper å reparere med nye deler :pimp

 

Nå blir det en nybygd til mye mindre penger med alle forsterkninger som jeg mener må til... "kozitivt" satt sammen med TLC :kiss

 

mvh

 

Kan du forklare litt mer hva som er gjort? og hva er TLC? drunk

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Har byttet bremsene bak, calippere, skiver og klosser.

Også er nye traversen på plass, sammen med rustfjærning(kun overflaterust) rundt over travers og der man ikke kommer til når den er på plass.

Travers er malt med NorDen rustomvandler og sprayet bodyskyts i fuger og heldekkende. Bærearmer fikk også en lett puss og ble malt med NorDen Rustomvandler.

img_0158_lite.jpg

 

Under panseret er bare det meste blitt satt tilbake, inkl. ny dumpventil(resirkulerende Sytec ventil). Eksosgrenrøret er sandblåst og lakket med OMP sølv varmelakk(800C) før det blir surret inn med varmebandasje.

img_0157_lite.jpg

 

Ellers så ble mellomakselen skodd med nye oppheng på onsdag, og det er bare venstre drivaksel fremme som gjenstår før bilen er kjørbar. Har hatt mye å gjøre, og tar buss om dagen så har jeg ikke fått hentet drivaksel hos Mazdafun flushit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår