Gå til innhold

biltema sveiseapparat, bestilling av gass

Ranger emnet


henning_dt85

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, det er jo der dem selger gass da...:

Aga forhandlere

 

Misson 18 er jo en ganske kurrant gass... Går te ulegert og lavlegert...

Tess, Felleskjøpet osv selger jo gass f eks...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Det kommer oksygen til smeltebadet og da vil det trenge ned i sveisen... Derfor du ikke skal fjerne pistolen fra avsluttninga på sveisen med en gang osv..

Hvor handla du det apparatet hen a? Pris og modell?

Det kemppi apparatet er i en annen galakse i forhold til de biltema apparatene!

Bare å sveise litt det så vil du få bra sveiser når du finner ut av hvilke instillinger som passer!

 

 

Handlet det hos Tess, Kemppi Migger

6211150.jpg

Kostet 4000,- + mva.

5l flaske til 2500,- + mva.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser det... Det er ikke brukanes etter mi mening men!

 

Å ha så mye etterarbeid på en sveis går kansje ann hvis du har det så lett tilgjengelig som du har det der, men er veldig mange steder på en bil som det er vanskelig eller umulig å komme til med tanke på etterarbeid på en sveis...

 

Du bruker også så jækla mye lengre tid på å sveise det, for du må hele tiden stoppe og vente på at det skal avkjørles ellers slår det seg osv. Du tilfører for mye varme med andre ord...

Jeg ser du har bruka flussfyllt tråd for sveisen ligner på stratos! =) Hehe

Såklart, om jeg skulle sveisa noe annet på bilen hadde jeg ikke brukt det.

Men her funker det jo helt greit mener jeg. Bare dra over litt med vinkelsliperen etterpå så blir det glatt og fint.

 

Skal sveise bl.a. bakplate, gulvbunn og kanskje litt mer (Fant mer rust i dag :( :( ), da skal jeg nok ha et annet apparat og få en jeg kjenner til å gjøre det. Evt. sende det bort til en annen med apparat og greier...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flussfyllt tråd er sorgen altså...

jaja, da blir det et dyrere apparat med gass da ( misson 18 altså)

 

Her har dere gitt meg gode tips ( slik som gassforbruk, erfaringer osv)

 

Takker til alle som har svart, nå skal det nok bli litt orden på den gamle golfen ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flussfyllt tråd er sorgen altså...

jaja, da blir det et dyrere apparat med gass da ( misson 18 altså)

 

Her har dere gitt meg gode tips ( slik som gassforbruk, erfaringer osv)

 

Takker til alle som har svart, nå skal det nok bli litt orden på den gamle golfen ;)

Når du skal handle akkurat et sveiseapparat er det lurt å legge til de ekstra kronene... Det kan jeg garantere deg at du er enig i hvis du prøve to sånne apparater opp mot hverandre! Du kan jo si at du ikke bruker det så mye men, når du først skal bruke det er det jo no dritt å ha noe som ikke gir noe resultater...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ett biltema apperat, det går ann å sveise med det men er noe onkli dritt! kan stille max eller min styrke... matinga går som den vill.. er ikke det du bruker der det må være bra sveis! men er det til enkle ting som ikke betyr noe kan man bruke det. og matinga på tråden henger seg opp med engang du har en liten bøy på ledninga.. ja så vurder selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apparatet jeg har, er et Esab LKA 150.

Bruker flussfylt nå, og det kan gi noen bra sveiser iblant.

Men er helt elendig på karosseriplater.

 

Blir dette brukbart hvis jeg nå bytter til 0,6 og gass?

Bare få satt på 0,6mm tråd og kjøp deg gass så vil du merke forksjell!

Har prøvd det apparatet der og det er jævelig bra! Ypperlig til karosseri med 0,6 og Misson 18 gass.

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skal gå til innkjøp av sveiseapparat nå, noen som kan gi meg en eksakt link til et apparat, som fungere fint på karroseri deler?? Men må også fungere til å sveise andre ting som f.eks eksosrør ++?

Kan heller ikke overskride 4500,-

Kanksje litt vanskelig å få tak i skikkelig kvalitet, men noe som fungerer bra nok for en "hobby" sveiser.

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78609 - Tips: Kjøp 11L gass fremfor 5L ev leie av 20L til MIG/MAG

Har sett det selv.. Enig med deg der tjener det inn å kjøpe en 11 liter! Den koster 3975,- ink mva og en 5 liter koster 3275,- ink mva på air liquid. Dette er med flaske og gass, det er billig..!

Jeg har ikke sett 20 liters som kan kjøpes, men det tviler ikke! Markedet skriker jo etter det! =)

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå til innkjøp av sveiseapparat nå, noen som kan gi meg en eksakt link til et apparat, som fungere fint på karroseri deler?? Men må også fungere til å sveise andre ting som f.eks eksosrør ++?

Kan heller ikke overskride 4500,-

Kanksje litt vanskelig å få tak i skikkelig kvalitet, men noe som fungerer bra nok for en "hobby" sveiser.

Vanskelig å få ett apparat til 4500,- som er kvalitet! Det aller beste jeg vet om nå det er et apparat fra esab som det er kampanje på... 4475,- +mva. OrigoMAG C150 heter det, dette apparatet er kvalitet og passer deg perfekt!

Ta kontakt med en som forhandler esab!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff har aldri kjøpt et biltema apparat og skal aldri kjøpe et!! Go kemppi sier jeg ass..

best og sveise med dekkgass

 

det med gass...

skal man ha

MAG apparat så må man ha aktiv gass...altså vanlig argon gass + CO2, helium , karbondioksid...

MIG apparat: er en inert gass...altså kun argon gassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår