Gå til innhold

Er det noen som har godkjente Einsere med 16V her?

Ranger emnet


Vegard

Anbefalte innlegg

Kan prøve å legge ut en kopi av dette sagnomsuste brevet fra møller senere.

 

Stemmer i stor grad at det var en luring fra møller som i sin tid lagde dette. Og karene på biltilsynet visste ikke annet enn at dette var genuint så godkjente enere med 16v.

 

Så fant de ut at det ikke var og krever som alltid papirer fra møller, men da duger ikke dette gamle. Og møller gir ikke ut et ark som står rett ut at det er bare å putte 16v motor i mk1 og gi gass.

 

Har selv holdt på med denne prosessen med å få dette godkjent, da med turbo, men 16v som basis.

Må ha papirer på motoren som er brukt, dette fåes lett hos møller.

Må og ha papirer på at råkarosseriet i en ener tåler påkjenningen, og dette fåes ikke lenger fra møller da det aldri har vært 16v i denne bilen... Hjelper lite å komme med papir på scirocco 16 uansett om de er bygget på samme plattform.

 

Det møller og tilsynet konkluderte med tilslutt var at enkleste måte å få dette godkjent på er å bruke Veritas eller Teknisk institutt... Så det så.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

endelig en til som har fornuft i huet :) join the club :) bundy er forresten ikke med...

hehe men bundy har hatt golfkjent golf 1 16v :):):)

men men dette blir for dumt..

og nei skal det være på denne måten så kommet ikke mitt godkjenning papir til dere..

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det var først møller som måtte godkjenne ombyggingen etter frabriken spesifik så kunne jeg få den godkjent på tilsynet.. og jeg har snakket med de i dag og de så ikke noe problem med og skrive ut de samme papirene enda.. men men dere vet best så....

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det var først møller som måtte godkjenne ombyggingen etter frabriken spesifik så kunne jeg få den godkjent på tilsynet.. og jeg har snakket med de i dag og de så ikke noe problem med og skrive ut de samme papirene enda.. men men dere vet best så....

 

men det er ingen andre som får disse beskjedene av møller.. bevis hva det du sier, og jeg legger meg flat.. hva slags papirer er det du sier du fortsatt kan få møller til å skrive til deg ??

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det var først møller som måtte godkjenne ombyggingen etter frabriken spesifik så kunne jeg få den godkjent på tilsynet.. og jeg har snakket med de i dag og de så ikke noe problem med og skrive ut de samme papirene enda.. men men dere vet best så....

Få de til å gjøre det og send meg en kopi da ;)

iflg teknisk ansvarlig på møller sentralt gjør de ihvertfall ikke det....

og at det har vært gjort tidligere betyr langtifra at de må gjøre det nå

men som sagt... skaff det papiret så skal jeg legge meg langt flat og unnskylde

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for godkjent min golf1 med 134kw(ca 180hk) og syncro... eneste dukomentasjonen jeg hadde var papirer fra møller som sa hva jeg måtte gjør for og få godkjent med 16v, disse var fra 94.

 

Har du fått godkjent eller skal du godkjenne?

Hvis du har fått godkjent vil jeg gjerne vite hvilket tilsyn dette er og navn på kontrolløren så jeg får bestillt time;)

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få de til å gjøre det og send meg en kopi da ;)

iflg teknisk ansvarlig på møller sentralt gjør de ihvertfall ikke det....

og at det har vært gjort tidligere betyr langtifra at de må gjøre det nå

men som sagt... skaff det papiret så skal jeg legge meg langt flat og unnskylde

 

virker som mr. bundy hadde det mest i kjeften..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått godkjent eller skal du godkjenne?

Hvis du har fått godkjent vil jeg gjerne vite hvilket tilsyn dette er og navn på kontrolløren så jeg får bestillt time;)

 

det er noe jeg skal godkjenne! har fått det skriftelig at dem er posetive til prosjekte og er villig til og godkjenne det. snakka med han på biltilsyne flere ganger og ikke hørt noe negativt enda :)

-83 golf gti

-83 golf c/16v snart klar for bane

-96 Audi A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yodude Har bygget opp en med 16v som jeg har solgt.

Har kjøpt en annen 1èr som er godkjent med 16v.

Har kopi av papirene som jeg brukte på den første 1èren med stempel fra biltilsynet. De er adreserte til meg, så jeg tror bare jeg får brukt de.

Kravet til godkjenning er:skivebrems bak m/lasteventil, spoiler foran med luftekanaler til bremsene, store bremsekraftforsterkeren 8-9" og et greit eksosanlegg.

Har ikke sjekket papirene på en stund, men jeg tror ikke det var noe mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yodude Har bygget opp en med 16v som jeg har solgt.

Har kjøpt en annen 1èr som er godkjent med 16v.

Har kopi av papirene som jeg brukte på den første 1èren med stempel fra biltilsynet. De er adreserte til meg, så jeg tror bare jeg får brukt de.

Kravet til godkjenning er:skivebrems bak m/lasteventil, spoiler foran med luftekanaler til bremsene, store bremsekraftforsterkeren 8-9" og et greit eksosanlegg.

Har ikke sjekket papirene på en stund, men jeg tror ikke det var noe mer

Kan jeg få en kopi av dem?

Tlf. 984 99 155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår