Gå til innhold

Er det noen som har godkjente Einsere med 16V her?

Ranger emnet


Vegard

Anbefalte innlegg

det er tull de skriver ut papirer på biler med samme bunn.. det vil si golf 1 og scirroko eller noe slik..sorry skive feil.. og golf2 og corrado.. jeg har hatt de papirene selv så det skal de gjøre...

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er tull de skriver ut papirer på biler med samme bunn.. det vil si golf 1 og scirroko eller noe slik..sorry skive feil.. og golf2 og corrado.. jeg har hatt de papirene selv så det skal de gjøre...

Jeg også har papirer som er skrevet ut for noen år siden på 16V i golf 1 men de godtok de ikke på biltilsynet og møller gir nå ikke ut annet enn det som er levert orginalt.... bare mail/ring tom sagerud på møller frysja og sjekk....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er tull de skriver ut papirer på biler med samme bunn.. det vil si golf 1 og scirroko eller noe slik..sorry skive feil.. og golf2 og corrado.. jeg har hatt de papirene selv så det skal de gjøre...

 

Tull.. er nettop dette som er endret nå.. får ikke rocco 16v papirer til å gjelde for einser.. det er prøvd, men de har tydeligvis fått innskjerpinger sentralt på dette.. disse papirene var nemlig mulig å få før ja..

 

Edit: Rudi slo meg på målstreken der ja :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har de godkjent det før kan de ikke nekte og gjøre det nå..... det er jo noe som sier seg selv det da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har de godkjent det før kan de ikke nekte og gjøre det nå..... det er jo noe som sier seg selv det da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sansynligvis, jo... siden de gjør det.

Men jeg mener å huske at GTI 16V papirene ble skrevet ut av en privatperson hos Møller... på privat basis. Ikke via Møller.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligvis, jo... siden de gjør det.

Men jeg mener å huske at GTI 16V papirene ble skrevet ut av en privatperson hos Møller... på privat basis. Ikke via Møller.

 

nja, det kan være teorien min du har hørt.. møller sier nemlig at de ikke har sendt ut disse papirene, og når man viser dem, sier de at de er utgitt på feil grunnlag.. Det stemmer jo forsåvidt.. hvordan kan møller gå god for en einser 16v som ikke er typegodkjent gjennom alle de millionene med tester som alle andre biler må gjennom.. av denne grunn kan ikke møller utgi papirer på noe de ikke har typegodkjent selv...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm da er vell det greit da.. dere kan bare GLEMME og få det godkjent da.. men men gi meg 5000 kr og en bil som er klar til godkjenning så skal jeg fikse det for dere som nekter på at det ikke går ann og få det godkjent....

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som har sagt at det ikke går an å få godkjent...

Jeg håper iallfall det går an... for jeg skal gjøre det om en stund. Med to doble forgassere i tillegg (SOm jeg har hørt er UMULIG å få godkjent selv med TÜV godkjent støyboks osv.).

Orker jo ikke bygge med innsprøytning, så godkjenne, også gå 1000 skritt tilbake for å bygge til forgassere igjen.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm da er vell det greit da.. dere kan bare GLEMME og få det godkjent da.. men men gi meg 5000 kr og en bil som er klar til godkjenning så skal jeg fikse det for dere som nekter på at det ikke går ann og få det godkjent....

Er du dum som et nøtteskall ??

 

selvsagt mulig å få det godkjent, men bevisbyrden ligger på den som viser bilen. før lå det en automatikk i den brevet mange hadde om einser 16v.. Siden dette ikke ligger til grunn, er dette ikke en rett frem jobb, og det innehar store arbeideri å innskaffe nodvendig doukumentasjon fra forskjellige instanser..

 

Men, godkjenning er opp til den enkelte kontrollør, og vet de ikke bedre, kan det og være de godkjenner det papiret du har, men ringer de til møller for å skjekke det ut, vil du ha problemer..

 

siden du har dette papiret, så legg det ut.. har heller aldri sett det selv..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår