Gå til innhold

Tamiya Skyline R34 V-SpecII (plast modell)

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Originally posted by gondl3n

Hva koster frakt på 1,2,4 for noe sånt??

Og hvordan regner man om fra yen? Så det stod pris nå:P

Men synes en på 1:12 var dyr jeg. Og hva anbefaler dere til en som bare vil prøve det?

Får du giro eller betaler man på posten??

Mange spm her gitt:P

 

visa !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by gondl3n

Hva koster frakt på 1,2,4 for noe sånt??

Og hvordan regner man om fra yen? Så det stod pris nå:P

Men synes en på 1:12 var dyr jeg. Og hva anbefaler dere til en som bare vil prøve det?

Får du giro eller betaler man på posten??

Mange spm her gitt:P

 

Å lage fine byggesett er vel nesten som en kunst å regne. det jeg har sett her på forumet, syns jeg har vært veldig bra, men i forhold til "proffene" ligger dette nivået langt unna hva som er mulig å få til. Det første problemet er tålmodighet. man bør være SVÆRT tålmodig når man bygger og limer osv, være HELT sikker på at alle delene man har malt er tørre før man limer dem på osv. Dette kan være vanskeligere jo nærmere man blir ferdig med byggesettet;) hvis du aldri har bygget byggesett før, anbefaller jeg deg å kjøpe et billig sett, og ikke tenk så voldsomt mye på hvordan resultatet blir. du blir bare skuffa uansett. det skal endel prøving og feiling til:) lime vinduer med vanlig lim f.eks, kan være et helvete;) så at du bygger etpar biler i starten for å lære, tror jeg du har kommet veldig langt. læringskurven er sikkert mye brattere nå enn hvis man begynner når man er 8-9 år, slik jeg gjorde:) holder forøvrig på med en porsche nå, lakkert i lakk fra biltema.. første gang jeg har spraya med metallic-lakk:) skal si det var vanskelig for en utålmodig kar som meg... hehe. men med litt vannslipepapir ble ikke resultatet så ille likevel, skal se om jeg får slengt opp noen bilder når jeg er ferdig. Blir den halvparten så bra som de andre jeg har sett på forumet her, blir jeg fornøyd:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oddi

 

Å lage fine byggesett er vel nesten som en kunst å regne. det jeg har sett her på forumet, syns jeg har vært veldig bra, men i forhold til "proffene" ligger dette nivået langt unna hva som er mulig å få til. Det første problemet er tålmodighet. man bør være SVÆRT tålmodig når man bygger og limer osv, være HELT sikker på at alle delene man har malt er tørre før man limer dem på osv. Dette kan være vanskeligere jo nærmere man blir ferdig med byggesettet;) hvis du aldri har bygget byggesett før, anbefaller jeg deg å kjøpe et billig sett, og ikke tenk så voldsomt mye på hvordan resultatet blir. du blir bare skuffa uansett. det skal endel prøving og feiling til:) lime vinduer med vanlig lim f.eks, kan være et helvete;) så at du bygger etpar biler i starten for å lære, tror jeg du har kommet veldig langt. læringskurven er sikkert mye brattere nå enn hvis man begynner når man er 8-9 år, slik jeg gjorde:) holder forøvrig på med en porsche nå, lakkert i lakk fra biltema.. første gang jeg har spraya med metallic-lakk:) skal si det var vanskelig for en utålmodig kar som meg... hehe. men med litt vannslipepapir ble ikke resultatet så ille likevel, skal se om jeg får slengt opp noen bilder når jeg er ferdig. Blir den halvparten så bra som de andre jeg har sett på forumet her, blir jeg fornøyd:)

 

mvh oddi

 

Takk for svar. Får se om det blir noe bygging på meg nå.

Var på en Hobby butikk her i by'n hadde noen sett i 1:24, lurer på om jeg skal prøve det og se hvordan det er..

Tips til div styling osv til Sierra 2dørs, 2.0l.

Alt av tips mottas med takk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bygget så mye proff biler da men har prøvd litt frem og tilbake. Per dags dato er ingen gode prosjekter på bilsiden stående (mere bygd militært og skip) men har to større kjøretøyer som ikke er så ille.

 

Bilder:

Peterbilt1

Peterbilt2

Peterbilt3

Peterbilt4

 

Denne er da malt for hånd, ikke brukt sprayboks eller lakksprøyte...

 

Driver og på med en 377 A/E Peterbilt nå som blir spraylakkert...

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fixa en alfa???Eller noen som vet om det finnes noe alfa modell kit??Eventuelt die cast modeller??

 

Tok et bilde av modell bil samlinga mi,har tre fulle hyller nå..men den nederte hylla (som er full av kjedelig jule punt) er grom hylla,masse fete biler,skal ta bilde når jeg har sette de opp...

 

 

DSC03563.jpg

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygde mye militære fly (1:72 og 1:48) i unge unge dager. Når/hvis man skaffer seg egen kåk, så er dette en hobby jeg definitivt tar opp igjen.

Har visst samtlige modeller pakket godt i ei stor eske og stuet bort i låven til "gamlingene".

 

Bygde meg en RC fly for ett par år siden også. Den står visst og støver ned på gutterommet...

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjon tro (vel. 2. gang da..) så har jeg lagd en liten bil i ferien.. Har drivi og eksperimentert en hel del, og jeg har fått det travelt på slutten, og blitt utålmodig, noe som kan sees på resultatet. Likevel ble det ikke så fryktelig galt syns nå jeg, her er bilder:

porsche1.jpg

porsche2.jpg

porsche4.jpg

 

Tar gjerne imot tips/triks/kritikk, men husk at jeg ikke kjøpte noe fancy lim eller no slikt, og kun en boks farge til felgene,samt sprayen på biltema, så ta litt hensyn til det:) Er forresten veldig fornøyd med felgene, de har jeg malt selv(gullfargen).

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår