Gå til innhold

Bilder: Min nye driftebil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Noe jeg tenkte litt på er plassen til bur. På en høyrestyrt rx-7 onkelen min bygde bur i ble det trangt mellom buret og gasspedalen da den ligger helt ut mot høyreside på bilen. Blir det samme problemet på sx'n?

 

Hilsen Trond

 

Jeg mener å ha sett et par høyrestyrte S13 med bur, så det skal nok la seg gjøre ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan du forklare hvordan du gikk frem med hele kjøpet? Dro du bare ned å lette etter bil? Hvordan kom du deg ned, hvordan fikk du med deg bilen til Norge? Må man ha prøveskilter?

 

Akkurat på denne bilen var det litt spesielt. Den var ikke avertert noe sted i England. Eieren snappet på et eller annet vis opp at jeg var keen på en ny bil og tok så kontakt med meg. Prisen var i utgangspunktet £500 uten noe trim og med det som er på nå ville han ha £1100. Men så ble det stress for han å skru av alt, så da fulgte det med langt mer enn avtalt. Tror ikke han tok det så tungt for det sto en Pulsar GTi-R, en Ferrari 355 og en BMW Z3 2.8 på gårdsplassen. I tillegg hadde han ytterligere fire 200sx på et verksted.

 

Anyway, det var Engelske skilter på bilen. Ergo kunne jeg kjøre til Newcastle å ta båten til Stavanger. I stavanger fikk jeg et tollpass, og da kan man i prinsippet kjøre på de engelske skiltene til der bilen skal tolles inn (Oslo i mitt tilfelle). Imidlertid vil jeg allikevel anbefale prøveskilt, for jeg er litt usikker på hvordan det er med forsikring etc. på engelske skilter...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha sett et par høyrestyrte S13 med bur, så det skal nok la seg gjøre ;)

 

Kjørt av japanere med små barneføtter?? :rolleyes:

 

hehe.. neida.. Sykt rått. ! Og med coilovers på allerede, så er du godt på

vei til driftebil..!

 

Dette kan bli bra..! (har vel noen gryn til overs også, etter den prisen og dømme)

 

Edit:

Hm, nuvel... :)

Eller ikkje! :D

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble hentet i England for et par uker siden, og det eneste jeg har fått gjort så langt er å gi den en grundig vask og sette på et Tanabe coilover-understell.

 

Fremtidige planer er noe uklart, men stort sett alt som må gjøres for å bygge en optimal driftebil vil bli gjort ;)

 

Grattis med din nye bil da :) Så litt bedre ut i lyset!

 

Når skal vi paralelldrifte? =D (ingen som tør det etter at jeg kjørte av på rudskogen kanskje...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny billig bil.

 

Er det noen som vet om engelske sider ala autodb.no?

Autotrader

 

 

FSR:

Du tok en ganske stor risk og kjøre med de skiltene, for du hadde ikke noe forsikring med de! Engelske biler er kun forsikret pr sjåfør, og regner ikke med at han du kjøpte den av ringte forsikringsselskapet og sa i fra at du skulle kjøre den bilen på hans forsikring? Greit og vite til neste gang kansje... ;) Jeg har bodd mange år i England så er det noe du lurer på så send meg en PM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rå bil ja! :) tenker på å hente meg en likens fra tyskland til neste år?! blir prosjektbil.. men innen det må jeg begynne å sette meg inn i prosessen ved import.. (+lære meg tysk?) ser litt oppgitt på det siden jeg ikke har no peil om dette.. håper på hjelp? noen?

For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg tenkte litt på er plassen til bur. På en høyrestyrt rx-7 onkelen min bygde bur i ble det trangt mellom buret og gasspedalen da den ligger helt ut mot høyreside på bilen. Blir det samme problemet på sx'n?

 

Hilsen Trond

 

 

Onkelen din kan ikke bygge bur. der problemet ligger.. synd å si det. men feks jantore sin høyreratta rx7 har masse plass ved pedalen selv med bur, gjelder bare å bygge det rett så røra går sånn at de ikke sperrer tilgangen til pedalene.

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen din kan ikke bygge bur. der problemet ligger.. synd å si det. men feks jantore sin høyreratta rx7 har masse plass ved pedalen selv med bur, gjelder bare å bygge det rett så røra går sånn at de ikke sperrer tilgangen til pedalene.

Nå veit ikke jeg hvordan han gjorde det, jeg så bare bilen når han dreiv å ribba den for interiør. Vi bare snakka om at det var jævlig trengt der. Gasspedalen lå helt ut mot høyre siden på denne bilen (første generasjon rx7) og for å få plass til beina måtte fremre røret på buret etter min mening dras ned god bak dørkarmen. Men jeg veit som sagt ikke hvordan han gjorde det. Veit bare at han som eide bilen fikk herja den i filler på isbane.

Hvordan sitter buret i bilen til Jan Tore da? Foran eller bak dørkarmen? Mener jeg har fått med meg at den er av typen som kom litt innpå 90-tallet (3 gen??)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår