Gå til innhold

Twinflower: Ford Mondeo 1995 - Forbedringsprosjekt

Ranger emnet


twinflower

Anbefalte innlegg

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker takker gutter!

 

I dag la jeg merke til at den ikke var så lav fremme som fryktet, og da lar det seg gjøre å senke den litt også. Glipen mellom hjul og hjulbue skal bli skjønn å få vekk.

Blir felger også når sommerdekksesongen kommer :)

 

Flere planer inkluderer vinge (diskret originalvinge) og anlegg

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Blir bra dette. Festet du kanalskjørtene kun med de en skrue i hver ende?

På ene siden så.

Stig traff så bra at det ikke gikk an å rikke det i det hele tatt.

Får se hvordan det går :)

 

På andre siden kjørte vi på med sikaflex hele veien.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt prosjekt.. Har vært innom tråden her mange ganger å følgt med, men ikke skrevet noe.. Syntes jeg mp gjøre det nå.

Er veldi bra du tar såpass mye bilder, Stå på:D

Tusen takk, det var koselig å høre :)

Flere bilder skal det bli!

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det ikke blir SÅÅÅ stor farge forskjell etter at du har vaska bilen. :)

Synes det var litt for mye forskjell der altså :P

Men ellers var det bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bra prosjekt! Sånne er underholdende å lese!

 

Spørsmål: Bruker du fortsatt strips som oppheng for eksosanlegget? Vil bare tipse om at det er særdeles ugunstig i forhold til stress/belastningspunkter på anlegget. Opphenget MÅ fjære litt, for eksosen henger kun i disse festene, og om festene ikke fjærer overføres all belastning til selve anlegget. Holder sikkert lenge, men tretthetsbrudd vil komme.

 

Videre anbefaler jeg forlengelse av innsuget. Ser ut som en effektreduserende løsning å ha luftfilter bak motoren. Trekk det frem i grillen om du kan.

 

Ellers, stå på! Det er slike tråder som lager underholdning på forumet :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra prosjekt! Sånne er underholdende å lese!

 

Spørsmål: Bruker du fortsatt strips som oppheng for eksosanlegget? Vil bare tipse om at det er særdeles ugunstig i forhold til stress/belastningspunkter på anlegget. Opphenget MÅ fjære litt, for eksosen henger kun i disse festene, og om festene ikke fjærer overføres all belastning til selve anlegget. Holder sikkert lenge, men tretthetsbrudd vil komme.

 

Videre anbefaler jeg forlengelse av innsuget. Ser ut som en effektreduserende løsning å ha luftfilter bak motoren. Trekk det frem i grillen om du kan.

 

Ellers, stå på! Det er slike tråder som lager underholdning på forumet :)

Takk for interessen!

 

Stripsa var der bare i en dag eller to. Jeg dro på Meca og kjøpte et nytt oppheng for kr 12 :p Funket som faen det, men jeg har problemer med at anlegget tar borti karosseriet en plass, og jeg har litt vanskeligheter med å få justert det bort på egen hånd. Har tross alt svært begrenset erfaring med slike ting.

 

Innsuget skal flyttes på ja, men det er ikke på dagsorden riktig enda siden jeg ikke kjører løp med den. Enten skal jeg få filteret helt bort til siden av motorrommet med en skjerm rundt, eller så skal jeg se på mulighetene for å få det stappet ned og bort til fronten der det kommer masse frisk luft.

Gjør det noe om det blir en meter eller halvannen med innsugsrør? Må MAF'en være en spesiell plass, eller spiller det ingen rolle så lenge den er fjør spjeldet og etter filteret?

 

 

 

Om du har flere ting å sette fingeren på eller trekke frem, så gjør gjerne det.

Kjekt å bli dyttet litt inn på rett vei igjen når jeg har vandret litt på egen hånd, om du skjønner.

 

 

Takk for tipsene!

-Yngve

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Liten bildeoppdatering bare:

 

 

Vinterstemning:

Bilde027.jpg

 

 

Ploging i snøen :)

Bilde022.jpg

Bilde023.jpg

Bilde031.jpg

 

 

Plogen har fungert helt perfekt. Ingen skader på fangern eller splittern :)

Vurderer å bruke splittern/catkillern som "skjold" resten av vintern også ta den av når våren kommer. Den gjør bilen for lav uansett.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår