Gå til innhold

"If it ain't broke, mod it"-tråd

Ranger emnet


v-g

Anbefalte innlegg

Har du prøvd rødsprit? Uansett så tyder det sterkt på at Maf'n din tar kvelden.

På tide med ny.

Kan prøve kreta emaillinken lenger oppe i tråden, mulig de leverer til utlandet også. Jeg betalte 105Euro for min iallefall, på kreta selvfølgelig.

 

Usikker på filteret ditt, men vet at 1.8T tunere i england anbefaler Ramair, Bmc, dynatwist, Carbonio. Du kan jo høre med starperformance.co.uk, så kanskje de har noen formening om Raidhp.

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

RaidHP er det samme som RamAir. Jeg vil anbefale å vaske de filterene (når de er nye) før bruk, da de er ganske bra innsatt med olje/kliss som sies å ødelegge MAF. Ellers påføre minimalt (eller ikke noe) olje når man rengjør de jevnlig (evt skylle igjen etter å ha påført oljen).

 

Skal du være sikker, så kjør med originalfilter. Taper ikke mye effekt, men de fleste er vel ute etter lyden. Man kan modifisere original filterboks for lydens skyld ved å drille store hull i den (på den siden hvor luften ikke er filtrert selvsagt). Man kan også modifisere "ytelsen" til originalboksen ved å skjære ut alle plastik-kanter/duppeditter inni. Mener å ha sett en tråd om dette på vwvortex forumet, med vagcom logginger der det ble påvist mer luft...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RaidHP ser så og si identisk ut med RamAir-filtrene ja. Ser at RamAir eier, eller har agentur el.l. for RaidHP i UK ihvertfall. Se her for bilde av filteret jeg har. Ganske likt ditt, Zamot?

 

robin4: Har prøvd rødsprit i dag ja, ingen forskjell, så ny MAF i morgen. Skal ta turen innom AudiSentrum og muligens flere sjapper i morgen (TS har "sommerstengt"? :)), og se om jeg finner noen fornuftige luftfiltre i samme slengen, da fortrinnsvis lukket med slanger/føringer for kaldluft (har ikke det pr. i dag).

 

Edit: Fant OEM MAF for $59 her. - regner med jeg bestiller en ekstra herifra. Ikke noe å si på denne prisen ihvertfall, så et tips hvis dere har / får problemer med MAFen eller vil ha i reservei. ;)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min N75J idag og monterte den. For en forskjell! Bilen er jo nesten som en annen bil å kjøre. Mye kvikkere og girskiftet føles mye bedre! Gleder meg til imorgen når ES har fått jobbet litt med bilen også... Virker også som trykket økte litt... :wave

 

Dette var virkelig vært de få kronene den kostet gitt!!!

 

For de som ikke har gjort dette så anbefales det!

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whz - som jeg skrev så er RamAir og RaidHP samme produkter med forskjellig navn. Jeg var egentlig på jakt etter RaidHP Maxflow, noe som ikke var på lager, men RamAir hadde de. http://www.ebcbrakes.no er importør.

 

Etter å ha lest mye om N75 på spesielt vwvortex forumet, så er det litt forskjellige utfall på om man bytter den til J eller andre, noen (som meg) opplever liten forskjell ved å bytte, andre opplever det slik som Leon20VT4 beskriver, spesielt på chippede biler. Vanskelig å si hva det kommer av, men det kan jo være at mange kjører med N75 som ikke virker 100% lenger, eller at J versjonen virkelig har egenskaper (annen dimensjon på interne rør e.l.) som gjør forandringer.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har sett det er en som selger orginal navi til seat leon på finn.no

Er det muligheter for meg og montere dette i min Leon ??

Lurte også på om det er muligheter for og bygge om fra vanlig AC til Automatisk klima ??? Er jo orginalt det også i mange leon ?

Har sett under dasjen at det ligger temp målere så kan vel ikke vere så vanskelig ??

 

Håper på svar :)

 

Mvh

Andreas

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår