Gå til innhold

"If it ain't broke, mod it"-tråd

Ranger emnet


v-g

Anbefalte innlegg

Men tar du nedi så ofte altså?

 

Ofte.. tja. Det skjer fra tid til annen, ja. :) Er det litt for dype hjulspor i asfalten, og jeg kjører akkurat i sporene, tar jeg nedi. Nedkjøringa til garasjen på jobb, akkurat der hvor nedoverbakken møter flatt parti ved porten, må jeg også kjøre meget forsiktig, hvis demperne rører noe på seg er jeg nedi umiddelbart.

Ja, er litt slitsomt å alltid tenke på sånt - må jo innrømme at jeg ikke alltid er 100 % fokusert på det, så jeg tar heller konsekvensen og legger inn abonnement på ny frontleppe til 319,- hvert år. ;)

(noe ytterligere senking av bilen enn det som er originalt, kommer ihvertfall ikke på tale for min del.)

 

Fabia-visker + leppe er hentet i dag. Hadde det ikke regnet så grusomt hadde det vært montert nå. :(

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fikk tilbud fra min lokale seat forhandler idag og ble positivt overrasket.... 8900,- ferdig lakkert for cupra R front fanger med alle monteringsdeler og deksler og slikt... Ikke tåkelys, da det skal gå etter litt modifisering å montere de orginale.... Så det nå blir det bestilling, synd jeg skal ut å seile i en mnd nå, og får ikke gjort noe mer med bilen...

 

Ett spørsmål til, hvordan får man ut den orginale spilleren i bilen, og har den RCA utganger i tilfelle hvor mange, vurderer nemelig å oppgradere lydsystemet i bilen med komponentsett fra focal. Da trengs det forsterker...

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spørsmål til, hvordan får man ut den orginale spilleren i bilen, og har den RCA utganger i tilfelle hvor mange, vurderer nemelig å oppgradere lydsystemet i bilen med komponentsett fra focal. Da trengs det forsterker...

 

Husker ikke riktig hvordan man får den ut, men tviler på at den har noen RCA utganer. Jeg har nå blaupunkt spiller, og det ble veldig merkart bedre lyd i forhold til orgiginal spiller!

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til morgenen idag, var bilen som før, den hadde satt seg i nødmodus.

Men da jeg kjørte til butikken i lunsjen idag, så var den 100% igjen. Og når jeg dro fra arbeidet så var den i nødmodus igjen....

 

Hvordan oppfører bilen din seg i nødmodus?

Lader turboen i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppfører bilen din seg i nødmodus?

Lader turboen i det hele tatt?

 

 

I nødmodus lader bilen mellom 0,2-0,3Bar, og etterhvert vil motorlampa begynne å lyse. Og når Maf/Lmm har tatt helt kvelden så lyser antispinnlampa også.

Min gjør dette nå. Så på tide med utskifting. Tar også å monterer tilbake orginale luftfilterboksen, Mener at Ramair filteret er årsaken til at mafen ble dårlig.(hvis du tar på det så kjenner du at det er noe klebete på det). Skal heller prøve å få tak i innleggsfilter som er helt "cleant" for alt.

 

Hvis man har en dårlig maf, så kan den renses med rødsprit, fungerer greit. legger ikke igjen noen form for "hinne" som enkelte elektrorens gjør.

 

Obs. Hvis du har en dårlig maf, som gjør at bilen går inn og ut av nødmodus, så vær forsiktig ved forbikjøringer etc. Holdt på å drite på leggen i vår da jeg skulle dra forbi noen, la meg ut, og skulle til å gasse.... og liten framdrift. fikk heldigvis lagt meg fort nok inn igjen.

 

Mvh

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs. Hvis du har en dårlig maf, som gjør at bilen går inn og ut av nødmodus, så vær forsiktig ved forbikjøringer etc. Holdt på å drite på leggen i vår da jeg skulle dra forbi noen, la meg ut, og skulle til å gasse.... og liten framdrift. fikk heldigvis lagt meg fort nok inn igjen.

 

Opplevde omtrent det samme på vei opp til Gatebil på våler i helga. Lå i 4.gir og la meg ut for å kjøre forbi, klampen i bånn og... omtrent ingenting skjedde, føltes som om turboen ikke lada i det hele tatt. Fylte bensin to ganger iløpet av dagen og bilen begynte gradvis å gå bedre, spesielt på vei hjemover. Når jeg nesten var hjemme igjen føltes bilen like sprek som vanlig og det har den gjort siden. Har aldri opplevd det før, og har aldri opplevd at motorlampa eller noen adre lamper har lyst, heller ikke den søndagen. Har BSR chip som har fungert glimrende. Når jeg hadde bilen på 60K service i Sverige for en måned siden, lå det inne en alarm på lavt lambda nivå eller lignende. Det kunne visst ha med lavt oktannivå å gjøre. Bilen fungerer helt fint igjen, lurer bare litt på hva som hadde skjedd. Bilen hadde ikke blitt brukt omtrent de siste 10 dagene før Gatebil-turen og hadde omtrent kvart tank. Noen som har forslag til hva som kan ha skjedd? Har ikke utstyr til å lese av diagnose feilmeldinger selv, har heller ikke turbotrykksmåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hey!

 

Kan noen hjelpe meg? Lurer på hva motorkoden til 1.8T 180hk leon 01 er.

 

Har kommet i kontakt med en lokal seatforhandler her på kreta som kan tilby meg maf/lmm for 140 Euro, men han trengte motorkoden. Trenger hjelp her.

 

Robin

 

Min er APP '01 modell (kjøpt i slutten av '00), kan vel være andre..

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey

 

Har fått montert på den nye maf/lmm'n. Funka som den skulle! :)

Satt også på den orginale luftfilterboksen, slik at sensoren holder seg litt lenger. Får heller satse på innleggsfilter e.l. - Whoooosh lyden har blitt borte også, litt kjipt men må bare leve med det. Monterer tilbake lydisolasjonen til panseret i morgen.

 

Maf/Lmm kosta meg 105 EURO forresten.

Kjøpte den hos en lokal Seatforhandler på kreta.

 

Ergocar Abee

+(kreta) 2810 319001 , deretter 6 ved svarer

gfazsazakis@ezgocaz.gz

 

Litt mere info om Seat der borte.

ny Seat ibiza 20vt med full styling fra tuningselskap 240000 euro

ny Seat Leon 105hk med full styling fra tuningselskap 125000 nok

 

-------

Fått henta eksosen

 

eksos.jpg

 

monteres på onsdag, må vente på pakning mellom eksos og turbo.

kom på 395 pund + 1200nok i moms.

 

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min DP/kat ankom også i dag sammen med samco innsugsslange, kikket bare så vidt på det. Det ser ut som det er en liten insnevring helt øverst på din DP Robin, stemmer det? Var ikke slik på min.

 

Ny turbo kom i går, så da blir det forhåpentligvis montert neste uke, og muligens dukker jeg opp på rudskogen med noen gamp ekstra!!

 

Har i tillegg dette:

-Pakninger (har da selvfølglig skaffet dette på forhånd, i motsetning til andre) ;)

-TT225 dyser

-TT225 3" MAF/LMM

-TT225 Samco innsugsslange

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå

 

Har sendt epost til starperformance nå. Får vel svar imorgen eller no.

 

Kløfta målte jeg til ca 1cm dyp

 

Var egentlig ikke den jeg tenkte på, tenkte på helt øverst ved flensen så ser det ut som hele røret er litt tynnere...

 

Kom på IRC davel...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig ikke den jeg tenkte på, tenkte på helt øverst ved flensen så ser det ut som hele røret er litt tynnere...

 

Kom på IRC davel...

 

neida den er som den skal være, bare plasten som dekker til. er like stor hele veien. men har du slikt som jeg har? men "innpress"?

 

EDIT: Har ringt. Det skal være sånn! :)

 

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som vurderer turbobytte

 

Et alternativ til k04 :boxing

http://www.atpturbo.com/root/releases/release041205.htm

prisene er i $ døllar

 

eksempel:

GT2X Hardware Kit w/ Injectors and Software: $1950 = NOK 13 242

300 Crank HP

0-60 Time: 5.7 Sec.

 

GTRS Hardware Kit w/ Injectors and Software: TBD

350 Crank HP

 

 

 

Transversely Mounted VW Golf/Jetta/GTI/Beetle 1.8T/Audi TT (Years 2000 - 2005) - 250-400HP

Production Delayed - ETA 6 Weeks

 

 

 

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår