Gå til innhold

"If it ain't broke, mod it"-tråd

Ranger emnet


v-g

Anbefalte innlegg

Har du merket noe forskjell etter du byttet IC?

 

Jeg er litt usikker på hvor mye forskjell det er. Det er andre faktorer som har minst like mye å si (vær/temp, vekt av passasjer/bensin/basskasse m.m.).

Jeg tror den går litt bedre kanskje, men vil ikke si det er verdt investeringen om man kun har chippet. Nå skal jo jeg sette på større turbo (selv om det tar sin tid), og da har det nok mer å si. Har ikke kjørt noen Vag-com målinger.

 

Et par småting angående montering:

Måtte kutte litt plastik av fangeren for å få plass til slangene, måtte blant annet ta bort et festehull..

 

Litt trangt ved med slangen ved lykta.

 

Dette kittet er beregnet på biler uten lyktespylere, og måtte fjerne den høyre. Koblet fra kontakten til pumpen.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har du merket stor forskjell etter stabstag, da? Mer stabil?

(Hvis ja = delenr./link takk, hehe :))

 

Litt usikker på det og gitt, da jeg nettopp hadde lagt om til sommerdekk, og såvidt kjørt med dette. Dessuten ble også dekktrykket forandret et par ganger før/etter montering av stabstag. For gatebruk tror jeg man sjelden merker det. På bane kjenner man nok noe forskjell, men noen vesentlig bedre styrefølelse eller rundetider spørs...

 

Men som sagt, meget svakt sammenligningsgrunnlag!! Kan hende jeg hadde merket forskjellen mer, om dette var bedre!!

 

Det er jo en kulhetsfaktor ved å ha stabstag da, men men må også huske på at det veier et par kilo kanskje.

 

Har delenr på en annen PC, kan finne det om du vil...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du merket stor forskjell etter stabstag, da? Mer stabil?

(Hvis ja = delenr./link takk, hehe :))

Jeg merket mest forskjell da jeg monterte det nedre staget, det som sitter org på R. Med både øvre og nedre stabstag er rundkjøringer noe helt annet...

 

8L9 805 629 A - Audi S3 upper strutbrace

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket mest forskjell da jeg monterte det nedre staget, det som sitter org på R. Med både øvre og nedre stabstag er rundkjøringer noe helt annet...

Kan skrive under på det jeg og.

Men tror faktisk det øvre har litt mer å si enn først antatt faktisk, etter å ha kjørt litt mer. Bilen lystrer rattet raskere enn før i både rundkjøringer, raske(!) spor/feltskifter m.m..

 

Er det bare meg, eller er det flere som har lyst å ta omveier? 5-dørs sportsbil jepp!

 

EDIT:

 

PS! Jeg brukte samme typer skruer som brukes på det nedre staget til å feste det øvre, dermed slapp jeg å komme til hullene nedenfra. Bare å sette i en dings i hullet og skru til...

(cap nuts n90810601, screw n10417601 - kjøpte noen kortere på clas ohlson...)

 

Har forøvrig også bestillt Cupra R leppe (1ML-805-903) til kr 335,-, kanskje den piffer opp fronten noe.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piffer opp fronten på TopSport. Det er sikkert! (IMO)

 

Litt spent på hvordan det blir på standard fanger da... Men har sett et par dårlige bilder, og det ser greit ut. Bare frykter at det kan se ut som den henger litt høyt over bakken (selv om bilen er senket).

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kommer med bilder med engang du får montert den :)

 

Kunne dere lagt ut pris også når dere legger ut delenr osv

 

8L9 805 629 A - Audi S3 upper strutbrace = pris?

 

8N0 199 403 B - Audi S3 lower strutbrace = kr 300,-

 

034 906 283 J - N75 J wastegate actuator = kr 660,-

 

1ML-805-903 - Cupra R leppe = kr 335,-

 

Vindusviskere foran = kr 290,-

 

 

gjerne kom med mere

 

Mvh

 

Robin

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr nå, har jeg rundt 100 delenr m priser... kan ikke legge ut alt det...?

Jeg har en "mann i VAG systemet" og ETKA og ELSA på pc'en, så jeg er godt beredt for VAG-deler-jakt, for å si det sånn. :)

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr nå, har jeg rundt 100 delenr m priser... kan ikke legge ut alt det...?

Jeg har en "mann i VAG systemet" og ETKA og ELSA på pc'en, så jeg er godt beredt for VAG-deler-jakt, for å si det sånn. :)

 

 

oki, men tenkte mere på mods som blir gjort iløpet av denne tråden :)

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8L9 805 629 A - Audi S3 upper strutbrace - veil 941,-

8N0 199 403 B - Audi S3 lower strutbrace - veil 228,-

 

1J1 955 426 A - VW Golf IV aerowipers blade - veil 224,-

1J1 955 425 A - VW Golf IV aerowipers blade - veil 224,-

1J1 955 409 D - VW Golf IV arm for aerowipers - veil 356,-

1J1 955 410 D - VW Golf IV arm for aerowipers - veil 356,-

 

6Y9 955 707 A - Skoda Fabia estate rearwiperarm - veil 170,-

6Y0 955 425 - Skoda Fabia estate rearwiperblade - veil 73,-

6Y9 955 435 A - Skoda Fabia estate rearwipercovercap - veil 32,-

 

1T0 955 707 A - VW Touran rearwiperarm - veil 232,-

7E0 955 425 - VW Touran rear aerowiperblade - veil 80,-

6Q6 955 435 B - VW Touran rearwipercovercap - veil 23,-

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Short shift fra http://www.dieselgeek.com installert i dag. Utrolig enkel jobb egentlig, eneste som trøblet litt var å få flyttet plast-dingsene(som holder beskyttelsesgummien) på stengene som går inn i short-shift delene, de satt rimelig hardt. Trøblet også med å få av trekket/rammen under girkula. Det var ikke festet slik dieselgeek hadde oppgitt (med strikk) men måtte "rive" løs hele rammen. Bilder og nærmere forklaring kommer om det er interessant.

Prøve kjørte en tur i byen med mye giring, og nå er det "smakk" i stedet for "slark" når man girer. Det var litt hardt å få den i 2. gir til å begynne med, men løsnet opp etter litt bruk. Den trenger også litt tid på å "sette" seg for å bli 100%. Så dette blir bra!

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, meget bra at det er kommet igang en bra tråd med mods her også. Jeg var å hentet mitt supersprint anlegg i tyskland for en stund sien, er nå montert. Bilder skal komme. Kat back anlegg. Ble bra bortsett ifra at enderøret kommer litt langt ut, men dette skal ordne seg når man får på ny bakfanger. Monterte også k&n instsfilter i samme slengen. Merker godt bedre respos på lavere turatall, i tillegg en konge lyd!

 

Prisen i norge er ca 11000 kroner, når jeg kjørte ned til tyskland ble totalt prisen 8000 iklusiv reisekostnader.

 

Ellers driver jeg å skal sette på ny front på bilen, men dette ser ut til at det koster mer enn det smaker...

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår