Gå til innhold

"If it ain't broke, mod it"-tråd

Ranger emnet


v-g

Anbefalte innlegg

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Når du monterte øvre stabilisatorstag enyttet du karosseriskruer og skrudde de rett i dempertårnet? Har ikke lyst til å borre eller gjøre andre ting som er skader karosseriet på bilen.

 

Tok fram største boret jeg hadde og lagde 3 hull i dempertårnet. ;)

Så for å slippe å drive med muttere fra undersiden (vanskelig å komme til + gummi/tectyl belegg under der), brukte jeg samme "nuts" som brukes til å feste nedre stabstag.

 

Vil bare minne på at disse tre modifikasjonene er virkelig verdt penga og ANBEFALES på det sterkeste:

-Dogbone bushes (foringer motorfeste i midten - meget enkelt å bytte, alt føles tightere i tillegg til at man får mer gromlyd i bilen)

-S3 nedre stabstag - (2 skruer - svinger mye lettere/raskere i rundkjøringer osv).

-Short shift. Girkasse føles bedre enn ny!

 

EDIT: Jeg betalte (ink frakt):

Foringer: 380,- + mva/gebyr ca 170 = 550,-

Short Shift: 210USD = ca kr 1350,-

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Ser for meg at jeg dropper et øvre stabilsatorsaget... Har ikke lyst til å borre i karroseriet.... chicken Kjøper dere alt utsyret fra utlandet? Hvordan blir det med toll og greier... Gidder ikke flere turer til tyskland, selv om authobahn er en bra ting... Bilen gjør orginalt 230... Uten å føles nervøs... Jeg er storfornøyd, min gammle Audi a4 2,6 V6 føltes lifsfarlig i 200...

 

Skal få tilbud fra motorcentert på ski for montering av cupra r front idag... tipper rundt 12k

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Ser for meg at jeg dropper et øvre stabilsatorsaget... Har ikke lyst til å borre i karroseriet.... chicken Kjøper dere alt utsyret fra utlandet? Hvordan blir det med toll og greier... Gidder ikke flere turer til tyskland, selv om authobahn er en bra ting... Bilen gjør orginalt 230... Uten å føles nervøs... Jeg er storfornøyd, min gammle Audi a4 2,6 V6 føltes lifsfarlig i 200...

 

Skal få tilbud fra motorcentert på ski for montering av cupra r front idag... tipper rundt 12k

 

Såpass... Fikk tilbud på Cupra styling hele veien rundt for en stund tilbake til i underkant av 13000,- (hos Skoda forhandler). Lakkering og montering kommer i tillegg, men montering kan man da ta selv!

 

Ellers har jeg bestillt ting mest fra england (tilfeldig egentlig - ikke speiselt billig eller noe). Går som regel veldig greit, men det bør sendes med private fraktselskap(UPS, Fedex, tollpost), ellers har Posten en tendens til å forsinke det hele ganske mye. Når det gjelder mva, så ber jeg butikken sette en lavere verdi på pakken. Det er ingen toll på bildeler, kun 25% mva (også på brukte deler). Ting under 200,- er fritatt for mva (+ gaver under 1000,-). I tillegg kommer tollbehandlingsgebyr fra fraktselskapet (50-200,-).

 

Originaldeler har jeg bestillt på Møller fordi de er raske på levering, har ikke brydd meg med å jakte billigere steder siden jeg kun har kjøpt småting.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber om tilbud for å få fangeren lakkert også. Vet du om de orginale tåkelysene passer på cupra r fangeren? Det er disse som trekker opp prisen. Sidekjørtene og bakfangeren skal jeg få lakkert av en kompis, men har lyst til å få det gjort profesjonellt på fronten da jeg synes denne er viktigst for bilens utssende.

 

De foringene som du nevnte, har du monteringsanvisning til dette? eller er det selvforklarende?

Seat Leon 2001 mod 20VT 4

Bilen: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om de orginale tåkelysene passer på cupra r fangeren?

 

De foringene som du nevnte, har du monteringsanvisning til dette? eller er det selvforklarende?

 

Litt usikker på det med tåkelyktene, men skulle tippe det går ann å bruke de gamle. De kan vel bare sjeke om delenr er likt hos forhandleren?

Se forøvrig på seatcupra.net (evt. spør på forumet der).

EDIT: ser ut som du trenger nye tåkelys:

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=41627

 

http://www.seatcupra.net/guide_leonmy2003bumper.htm

http://www.seatcupra.net/guide_leonbumperremove.htm

 

Det følger med monteringsanvisning med foringene:

http://www.neuspeed.com/data/installs/22.10.89.pdf

Her er en til (men det er på hele - deter bare å skru fra hverandre og sette i de nye): http://www.westecperformance.co.uk/EIPtransmountinstructions.htm

 

Produktet (mange andre har også, EIP, Forge osv.):neuspeed link

 

PS! ingen som skal på GATEBIL til helgen??

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Cupra R leppe som ble montert fredag. (kr 355,-)

Kappet av litt av endene og skrudde den rett i fangeren med selvborrende skruer. Ble helt knall!

 

Synes såvidt her (klikk for å forstørre bildet).

 

Eneste ulempen er at jeg tror den vibrerer litt da det er kommet en ny lyd når jeg kjører over ca 50km/t. Vindsus (høres litt ut som motorlyd) som avhenger av farten. Litt merkelig siden den sitter godt med 10 skruer...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste ulempen er at jeg tror den vibrerer litt da det er kommet en ny lyd når jeg kjører over ca 50km/t. Vindsus (høres litt ut som motorlyd) som avhenger av farten. Litt merkelig siden den sitter godt med 10 skruer...
Min lager ikke lyd, så er det nevnt. Men så sitter ikke min med 10 skruer heller...

 

Delenr er 1ML805903, hvis det ikke er nevnt tidligere. Er det nevnt tidligere, er det sikkert fortsatt 1ML805903. Hehe, på tide å gå hjem. doh

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Cupra R leppe som ble montert fredag. (kr 355,-)

Kappet av litt av endene og skrudde den rett i fangeren med selvborrende skruer. Ble helt knall!

Synes såvidt her (klikk for å forstørre bildet).

 

Lurer på hvordan fronten din hadde sett ut hvis du hadde lakkert den i samme farge som bilen. Ja, jeg er smertelig klar over at leppa er "en smule utsatt for ytre påvirkninger", men jeg tror det hadde kledd bilen din (den vil se lavere ut, antar jeg). :)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan fronten din hadde sett ut hvis du hadde lakkert den i samme farge som bilen. Ja, jeg er smertelig klar over at leppa er "en smule utsatt for ytre påvirkninger", men jeg tror det hadde kledd bilen din (den vil se lavere ut, antar jeg). :)

 

Har fundert på det selv ja. Mulig den blir lakkert etter hvert. Men det er fare for at det da kan se litt "jall" ut, ved at det liksom blir lag på lag med plastik nedover på fangeren. Må også finne ut hvor man får tak i spraybokser eller bare lakk uten at det koster skjorta. Kanskje jeg photoshopper den en dag jeg har tid, har tatt flere bilder av bilen, legger de ut innen et par dager.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fundert på det selv ja. Mulig den blir lakkert etter hvert. Men det er fare for at det da kan se litt "jall" ut, ved at det liksom blir lag på lag med plastik nedover på fangeren. Må også finne ut hvor man får tak i spraybokser eller bare lakk uten at det koster skjorta. Kanskje jeg photoshopper den en dag jeg har tid, har tatt flere bilder av bilen, legger de ut innen et par dager.

 

Må nok bruke mye, og tykk lakk, hvis du skal unngå å måtte fikse alle hulla etter steinsprut og riper, ja. Jotun dekkbeis hadde kanskje vært det beste... :)

Skal hente min nye i mårra hos Møller (wee, "bare" 3 ukers bestillingstid), du kan overta min gamle og teste med en Biltema-boks med lakk. Rosa er kult! ;)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bruke mye, og tykk lakk, hvis du skal unngå å måtte fikse alle hulla etter steinsprut og riper, ja. Jotun dekkbeis hadde kanskje vært det beste... :)

Skal hente min nye i mårra hos Møller (wee, "bare" 3 ukers bestillingstid), du kan overta min gamle og teste med en Biltema-boks med lakk. Rosa er kult! ;)

Har hørt at om man bruker plastgrunning så går det bedre. Har også hørt at man kan få blandet i noe i lakken så den blir mer seig og tåler mer (men dette gjelder kanskje kun hos lakkereren). Men tar du nedi så ofte altså? Før leppa ble montert har jeg bare tatt nedi en håndfull ganger foran i løpet av tiden jeg har hatt bilen. Blir jo litt værre med leppe, men bruker man hodet så bør det gå greit. Lurte faktisk på å bestille fjærskåler som senker 10mm foran, for å få den enda lavere der...

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår